H πολυτελής συνοικία του Τόκιο συγκεντρώνει luxury brands, βραβευμένα με αστέρια Michelin εστιατόρια, καφέ και νυχτερινά κέντρα διασκέδασης.
Mέχρι τον 16ο αιώνα ήταν βάλτος. Ύστερα, την περίοδο Έντο άνοιξε εκεί ένα νομισματοκοπείο. Τα ασημένια νομίσματά του έδωσαν την έμπνευση για το όνομά της συνοικίας –«gin» σημαίνει ασήμι και «za» συντεχνία. Σήμερα είναι μία από τις μεγαλύτερες και διασημότερες εμπορικές περιοχές στον κόσμο. Μια συνοικία όλο λεωφόρους και πεζόδρομους με την μεγαλύτερη συγκέντρωση δυτικών καταστημάτων στο Τόκιο, μια γειτονιά όπου οι μπουτίκ και τα mall λογαριάζονται για αξιοθέατα.
Ένα από αυτά είναι το περίφημο εμπορικό κέντρο Ginza Six, που από το 2017 που άνοιξε τις πόρτες του έχει κλέψει την παράσταση με το μέγεθος και την πολυτέλειά του: εκτείνεται σε ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο, καταλαμβάνει πάνω από 45 χιλιάδες τ.μ. και φιλοξενεί 241 καταστήματα και εστιατόρια. Την αρχιτεκτονική ανέλαβε ο Iάπωνας Υoshio Taniguchi, γνωστός για τον επανασχεδιασμό του ΜοΜΑ. Αντί να αναπτύξει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για το εξωτερικό του κτιρίου, ο αρχιτέκτονας κάλεσε τους έξι οίκους πολυτελείας του ισογείου – Dior, Céline, Saint Laurent, Van Cleef & Arpels, Valentino και Fendi – να δημιουργήσουν τις δικές τους ατομικές προσόψεις, εμπνευσμένες από τα noren, τα παραδοσιακά ιαπωνικά υφασμάτινα διαχωριστικά χώρου. Αποτέλεσμα, η λαμπερή πρόσοψη του κτιρίου να αποτελεί μια δυναμική σύνθεση των διαφορετικών ερμηνειών που έδωσε κάθε brand για το noren.
Εξίσου εντυπωσιακό είναι και το εσωτερικό, σχεδιασμένο από τον Gwenael Nicolas, ιδρυτή του Curiosity. Για να δημιουργήσει μια προσιτή και ζεστή αίσθηση, ο Γάλλος σχεδιαστής εμπνεύστηκε την κάτοψη του χώρου από τα παλιά σοκάκια της Γκίνζα και του Κιότο, και σχεδίασε τον φωτισμό έχοντας στο νου του τα χάρτινα φανάρια και τις παραδοσιακές συρόμενες πόρτες από χαρτί shoji.
Οι κάθετοι κήποι με την υπογραφή του διάσημου Γάλλου βοτανολόγου Patrick Blanc, οι καλλιτεχνικές εγκαταστάσεις μεγάλης κλίμακας από φημισμένους σύγχρονους καλλιτέχνες όπως Υayoi Kusama και Daniel Buren, και το εντυπωσιακό αίθριο με οροφή διακοσμημένη με το παραδοσιακό μοτίβο φύλλων κάνναβης asanoha συνθέτουν αυτό που το περιοδικό ΑD χαρακτηρίζει ως «το πιο cool εμπορικό κέντρο στον κόσμο».
Στα πέντε επίπεδά του, οι διεθνείς επωνυμίες -Chopard, Piaget, Loewe, Costume National, Givenchy, Gucci, The Row, Alexander McQueen, Mulberry και Alaïa, συναντούν premium ιαπωνικά brands όπως Yohji Yamamoto και εγχώριες μπουτίκ όπως το κατάστημα καπέλων Ca4La.
Το food hall του υπογείου είναι ένας κόσμος θαυμάτων με καταστήματα που ετοιμάζουν ράμεν με πτερύγιο καρχαρία, ντόνατ με τόφου, ekiben κουτιά bento, μπισκότα πολυτελείας με λαχανικά και matcha ice-cream. Sushi bar, fine dining εστιατόρια και βιβλιοπωλεία καταλαμβάνουν τους τελευταίους ορόφους, ενώ η ταράτσα φιλοξενεί έναν κήπο 4.000 τ.μ. – τον μεγαλύτερο της περιοχής.
Στην Γκίνζα, η βόλτα για ψώνια είναι και «αρχιτεκτονικός περίπατος». Τα flagship stores ανταγωνίζονται ποιο θα έχει την πιο εντυπωσιακή πρόσοψη και τον πιο καινοτόμο εσωτερικό σχεδιασμό, όπως το εκθαμβωτικό επταώροφο της Louis Vuitton στο Νamiki Building με την πρόσοψη από κυματοειδές ανακλαστικό γυαλί σχεδιασμένο από τους Jun Aoki και Peter Marino, και το φουτουριστικό κατάστημα της Uniqlo στο κτίριο Marrioner Gate, ένα πλέγμα από γυμνό μπετόν με την υπογραφή του φημισμένης φίρμας Herzog & de Meuron.
Ορόσημο της περιοχής αποτελεί το αρ ντεκό κτίριο με το περίφημο ρολόι στην κορυφή του πολυκαταστήματος Wako που κτίστηκε το 1932, και ο κυματοειδής ουρανοξύστης DeBeers Ginza, εμπνευσμένος από τα σχήματα του aurora borealis και τις καμπύλες της γυναικείας σιλουέτας όπως αναφέρουν οι δημιουργοί του, Jon Mitsui & Associates. Άλλα δημοφιλή αξιοθέατα είναι η ψαραγορά Τsukiji (η μεγαλύτερου του κόσμου), το θέατρο Kabukiza και το ιστορικό χαρτοπωλείο Ιtoya που λειτουργεί από το 1904.
Λίγα βήματα πιο πέρα, Μοncler, Hermes, Versace, Chanel, Ferragamo, Bottega Veneta, Kate Spade, Miu Miu και Βulgari επιδεικνύουν τα αγαθά τους σε εντυπωσιακές βιτρίνες. Τα υπόλοιπα μεγάλα ονόματα της μόδας και της ωρολογοποιίας – Βalenciaga, Max Mara, Marc Jacobs, Marni, Stella McCartney, Panerai, Grand Seiko, Jaeger-LeCoultre – θα τα βρείτε στο εμπορικό κέντρο Mitsukoshi.
Η shangri-la των σουβενίρ είναι αναμφισβήτητα το πρόσφατα ανακαινισμένο κατάστημα Loft Ginza. Οι πέντε όροφοι του είναι γεμάτοι με απίθανα πράγματα, από τις παραδοσιακές κούκλες των ευχών daruma, μέχρι τις ανάρπαστες υφασμάτινες μολυβοθήκες της Delde και τα power bank της Cheero που απεικονίζουν χαρακτήρες anime όπως το ρομπότ από χαρτόκουτα Danboard.
Μια τέλεια εμπειρία είναι το αυθεντικό γιαπωνέζικο πρωϊνό στο Ginza Choshoku Lab, το εστιατόριο του ξενοδοχείου Musse Ginza Meitetsu. Το γιαπωνέζικο πρωϊνό είναι μια πανδαισία γεύσεων που σερβίρεται σε μικρά πιάτα και αποτελεί πλήρες γεύμα∙ ο μπουφές του Choshoku Lab έχει σολομό μαριναρισμένο σε koji, στρείδια με φύκια aonori και σούπα miso, αλλά και αυγά με αλάτι τρούφας, ψαρόσουπα, και ψητή κολοκύθα με λουκάνικα.
Oι ντόπιοι προτείνουν επίσης το Ginza Katsukami, όπου το φημισμένο tonkatsu, το τηγανιτό χοιρινό πανέ, μετατρέπεται σε εμπειρία omakase: κομμάτια διαφορετικής κοπής τρώγονται σκέτα ή με λίγο αλάτι Ιμαλαίων ή συνοδεύονται με τη σος που προτείνει ο σεφ, και φυσικά με ρύζι, σούπα miso, λάχανο και πίκλες.
Η Γκίνζα αριθμεί τουλάχιστον έξι εστιατόρια με αστέρι Michelin, ένα εκ των οποίων είναι το ήσυχο Κitafuku με την αίθουσα στυλ tatami. Εκεί τα ζωντανά βασιλικά καβούρια είναι οι πρωταγωνιστές της παράστασης – σερβίρουν τα καβουροπόδαρα ωμά sashimi, βράζουν και ψήνουν στα κάρβουνα την ψίχα του καβουριού (μενού από 250 ευρώ).
Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal Image, Unsplash, Pixabay