Περίτεχνα και ακριβά και σε design διάσημων αρχιτεκτόνων αυτά τα μπουκάλια ουίσκι και κονιάκ είναι φτιαγμένα για να βάλουν σε πειρασμό τους συλλέκτες. Βγαίνουν σε πλειστηριασμό –για καλό σκοπό– για να μπουν μετά στην κάβα των bon viveurs.
Richard Hennessy Cognac
Το Richard Hennessy Cognac θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κανείς κι ως έργο τέχνης: παλαιωμένο κονιάκ από τα πιο σπάνια αποστάγματα του οίκου που φυλάσσονταν σε 13 μόλις βαρέλια από γαλλική βαλανιδιά, μπουκάλι από κρύσταλλο Baccarat που σχεδίασε ο βραβευμένος αρχιτέκτονας Daniel Libeskind και τιμή πώλησης 8.000 Ευρώ.
Ο δημιουργός του New York Ζero Ground στο Μανχάταν και του Εβραϊκού Μουσείου στο Βερολίνο επινόησε ένα μπουκάλι με απαλές κι οργανικές καμπύλες εξίσου σοφιστικέ με την παραγωγή ενός καλού κονιάκ. Με το design του θέλησε να αναδείξει την ιστορία αλλά και να επισημάνει το μέλλον του οίκου. Ενα ξεχωριστό κονιάκ για μια ξεχωριστή συγκυρία αφού φέτος συμπληρώνονται 250 χρόνια από τότε που ο Ιρλανδός στρατιώτης Richard Hennessy βρέθηκε να πολεμάει στη Γαλλία στο πλευρό του Λουδοβίκου XV. Εκεί ανακάλυψε την περιοχή Cognac και την επιχειρηματική του δεινότητα και ξεκίνησε μια δυναστεία που σήμερα ανήκει στους πολυτελείς ArBig Four. Τους 4 κορυφαίους οίκους κονιάκ που ευθύνονται για το 85% της παγκόσμιας παραγωγής.
Arc-52 της Βοwmore
To single malt ουίσκι Αrc–52 απευθύνεται σε λίγους, πολύ λίγους. Μόλις 100! Oσα και τα μπουκάλια που σχεδίασε η Aston Martin για λογαριασμό του νησιωτικού single-malt Bowmore. Θα κυκλοφορήσουν 50 φέτος και 50 την επόμενη χρονιά με τιμή πώλησης 71.400 Ευρώ το ένα –όσο στοιχίζει ένα μεταχειρισμένο παλιότερο μοντέλο της Aston Martin. Μινιμαλιστική αεροδυναμική γραμμή για τη φιάλη που είναι χωρισμένη σε δύο μέρη: το δοχείο από φυσητό γυαλί και το μεταλλικό κάλυμμα από αλουμίνιο που αφαιρείται με ένα μαγνητικό γκατζετάκι για να αποκαλύψει το λαιμό της φιάλης.
Χρειάστηκαν 52 χρόνια για να ωριμάσει το ουίσκι μέσα σε αμερικάνικα βαρέλια από μπέρμπον και σε ευρωπαϊκά από σέρι και να βρει την ισορροπημένη του ελαφριά γεύση. Κι αυτή την ποιότητα θέλησαν να αποδώσουν οι σχεδιαστές της αγγλικής πολυτελούς αυτοκινητοβιομηχανίας στο μπουκάλι του Arc–52 για το οποίο δούλεψαν τα τελευταία 3 χρόνια αξιοποιώντας τεχνολογία 3D printing!
Luminary No 1 Rare της Dalmore
Aν προσθέσουμε ένα single malt σκωτσέζικο ουίσκι, ένα Μουσείο Design κι έναν γιαπωνέζο αρχιτέκτονα το άθροισμα θα μας δώσει τρία σπάνια μπουκάλια με παλαιωμένο ουίσκι 48 ετών που διατίθενται μέσα σε θήκη-γλυπτό. Μάλιστα δύο από αυτά βγαίνουν σε online δημοπρασία από τον οίκο Sotheby’s με εκτιμώμενη τιμή που μπορεί να φτάσει μέχρι τις 180.000 λίρες αλλά είναι για καλό σκοπό. Μέρος των εσόδων θα ενισχύσει τον προϋπολογισμό για τις δράσεις του Μουσείου.
Ο Kenzo Kuma έχει υπογράψει την αρχιτεκτονική του Ολυμπιακού Σταδίου στο Τόκιο αλλά και του Μουσείου V & A Dundee στη Σκωτία που αυτή τη φορά τον κάλεσε για να σχεδιάσει κάτι διαφορετικό, τη συλλεκτική σειρά Luminary No.1 Rare για το 50 ετών ουίσκι της Dalmore. Ο Γιαπωνέζος δημιουργός έστησε τα 3 χειροποίητα μπουκάλια σε ένα γλυπτό που εμπνεύστηκε από τη φύση, τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στην αρχιτεκτονική και την παραγωγή ουίσκι. Χρησιμοποίησε ξύλο γιαπωνέζικης και σκωτσέζικης βαλανιδιάς, αναφορά στα βαρέλια που ωρίμασε το ουίσκι, για να σχηματίσει 48 διαμαντόσχημα στοιχεία που δημιουργούν ένα αυθεντικό έργο τέχνης, έτοιμο να δημοπρατηθεί. Για τους κοινούς θνητούς η Dalmore διαθέτει στην διεθνή αγορά 15.000 μπουκάλια με το παλαιωμένο της ουίσκι προς 250 λίρες το ένα.
Για το 50 ετών Luminary No.1 Rare ουίσκι της Dalmore ο δημιουργός έστησε ένα γλυπτό από ξύλο γιαπωνέζικης και σκωτσέζικης βαλανιδιάς για να δημιουργήσει ένα αυθεντικό έργο τέχνης
Gordon & MacPhail Gordon & MacPhail
Μόλις 250 κρυστάλλινα μπουκάλια κυκλοφορούν σε σχέδιο του αρχιτέκτονα sir David Adjaye και το πρώτο από τη σειρά πουλήθηκε προς 250.000 ευρώ σε δημοπρασία του Χονγκ Κονγκ. Λένε ότι περιέχουν το παλιότερο ουίσκι στον κόσμο αν αυτό εξηγεί κάτι. Πρόκειται για ουίσκι Glenlivet που είχε αποσταχτεί το 1940 και βγήκε πριν ένα χρόνο στην αγορά από τους Gordon & MacPhail οι οποίοι είχαν την έμπνευση να το λανσάρουν σε μια συλλεκτική υπέρκομψη συσκευασία.
Εδώ ανέλαβε ο βραβευμένος αρχιτέκτονας που συνήθως σχεδιάζει μουσεία, νοσοκομεία ή σχολεία. Προφανώς είδε σαν πρόκληση να δημιουργήσει ένα κλασικά κομψό μπουκάλι που θα δίνει την εντύπωση ότι προέρχεται από ένα ενιαίο συμπαγές κομμάτι κρυστάλλου. Το έκλεισε μέσα σε ένα ξύλινο περίπτερο από βαλανιδιά όπως αρμόζει σε ένα συλλεκτικό έργο τέχνης.