search icon

Fine Living

11 Nοεμβρίου, η ημέρα που το shopping σπάει όλα τα ρεκόρ

Η 11η Νοεμβρίου είναι η μέρα των singles για τους Κινέζους και τους Ασιάτες γενικότερα, μια ημερομηνία που δεν έχει επιλεγεί τυχαία, αφού οι άσοι (11.11) είναι μια ξεκάθαρη αναφορά στις μονάδες των ανθρώπων που δεν έχουν ταίρι. H συγκεκριμένη ημέρα ξεκίνησε ως μια anti-Valentine γιορτή, όμως σύντομα κατέληξε σε μια αγοραστική τάση με παγκόσμιο […]

Η Singles Day ξεκίνησε ως ημέρα εορτασμού των εργένηδων και έχει εξελιχθεί σε ένα παγκόσμιο φεστιβάλ κατανάλωσης.

Η 11η Νοεμβρίου είναι η μέρα των singles για τους Κινέζους και τους Ασιάτες γενικότερα, μια ημερομηνία που δεν έχει επιλεγεί τυχαία, αφού οι άσοι (11.11) είναι μια ξεκάθαρη αναφορά στις μονάδες των ανθρώπων που δεν έχουν ταίρι. H συγκεκριμένη ημέρα ξεκίνησε ως μια anti-Valentine γιορτή, όμως σύντομα κατέληξε σε μια αγοραστική τάση με παγκόσμιο αντίκτυπο.

Ο κινέζικος κολοσσός Alibaba, διέκρινε τη δυναμική του συγκεκριμένου εορτασμού και ηγήθηκε της προσπάθειας να διευρυνθεί και εκτός κινεζικών συνόρων, στοχεύοντας αρχικά στη Νοτιοανατολική Ασία, μέσω της Lazada. Για να το επιτύχει, άρχισε να χρησιμοποιεί την 11.11 ως μια 24ωρη γιορτή κατανάλωσης, προσφέροντας μεγάλες εκπτώσεις στις online αγορές ενώ παράλληλα διαφημιζόταν η 11η Νοεμβρίου με διάφορες εκδηλώσεις και σόου στα οποία συμμετείχαν παγκοσμίου εμβέλειας διασημότητες. Οπως είναι φυσικό, το μάρκετινγκ κατάφερε να προωθήσει την ιδέα, διεισδύοντας όχι μόνο στην Νοτιοανατολική Ασία, αλλά και στις αγορές της Ευρώπης και της Αμερικής.

Ενεργό ρόλο στην “παγκοσμιοποίηση” της συγκεκριμένης ημέρας, είχαν και πάρα πολλοί αστέρες του καλλιτεχνικού στερεώματος με τη συμμετοχή τους στα σόου, όπως όπως η Nicole Kidman, η Katy Perry, η Taylor Swift, ο David Beckham και αρκετά συγκροτήματα της K-pop, τα οποία γνωρίζουν μεγάλη δημοτικότητα σε όλο τον κόσμο. Με αφορμή τη συγκεκριμένη ημέρα, χιλιάδες άνθρωποι σε κάθε άκρη του ασιατικού κόσμου ξεχύνονται στους δρόμους και διασκεδάζουν σε καραόκε κλαμπ – το αγαπημένο τους είδος διασκέδασης – δειπνούν σε εστιατόρια, αγοράζουν λουλούδια και γλυκά για τον εαυτό τους, αλλά και επιδίδονται σε ένα φρενήρη e-shopping με ποσά που κόβουν την ανάσα. Και πώς να αντισταθούν οι καταναλωτές, όταν βομβαρδίζονται από το μάρκετινγκ με υπόσχεση για εκπτώσεις που αγγίζουν το 80% στα περισσότερα είδη…

Κάπως έτσι, ο δρόμος που άνοιξε η Alibaba, στρώθηκε με δισεκατομμύρια δολάρια και η σύγκριση με τις άλλες ανάλογες ημέρες του δυτικού κόσμου όπως η Black Friday δεν είναι τυχαία, αφού τα διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία αποκδεικνύουν ότι η Singles Day βρίσκεται στην κορυφή του βάθρου. Χαρακτηριστικά, την 11η Νοεμβρίου του 2021, η Alibaba και η J.D.com -η μεγαλύτερη online εταιρία λιανικής της Κίνας- συγκέντρωσαν 139 δισεκατομμύρια δολλάρια, επιτυγχάνοντας ένα νέο ρεκόρ πωλήσεων. Φέτος οι συνθήκες είναι ιδιαίτερες, αφού οι ρυθμοί ανάπτυξης της κινεζικής οικονομίας έχουν επιβραδυνθεί και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών είναι κλονισμένη από τα lockdown και τη γενικότερη πίεση στην οικονομία της χώρας. Ωστόσο, το ηλεκτρονικό εμπόριο εξακολουθεί να είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος στην Κίνα η οποία παραμένει η μεγαλύτερη αγορά λιανικής στον κόσμο. Οι Κινέζοι καταναλωτές ξοδεύουν περισσότερα από τους καταναλωτές των ΗΠΑ, παρ’ όλο που σε όρους ΑΕΠ, οι ΗΠΑ υπερτερούν.

Η Singles Day πλέον έχει αρχίσει να κάνει την εμφάνισή της και στη χώρα μας, όχι τόσο ως εορτασμός όσων εκτιμούν ιδιαίτερα το γεγονός ότι δεν έχουν έναν σύντροφο στη ζωή, αφού μέχρι στιγμής, αυτό είναι πολύ μακριά από την ελληνική φιλοσοφία, αλλά κυρίως ως ακόμα ένας λόγος για αγορές. Είναι βέβαιο, ότι ανάγκη για κατανάλωση αγαθών είναι μια παγκόσμια γλώσσα και δεν γνωρίζει σύνορα και άλλωστε πάντα υπάρχει η δυνατότητα να την φέρουμε στα μέτρα μας ώστε να απολαύσουμε τους καρπούς της.

Exit mobile version