Σχεδόν έναν χρόνο μετά τον θάνατό του, ο Βίρτζιλ Αμπλόου συνεχίζει να εμπνέει τη βιομηχανία της μόδας. Καλλιτεχνικός διευθυντής των αντρικών συλλογών της Louis Vuitton, ιδρυτής της εταιρείας Off-White, DJ, καλλιτέχνης, παθιασμένος με την αρχιτεκτονική και την Τέχνη.

Επινόησε εκ νέου τον ρόλο του δημιουργικού διευθυντή, δίνοντάς του τη φιλοσοφία του δρόμου, την τάση του hip-hop, σύστησε την κοινότητα του skateboard στην υψηλή κοινωνία και έντυσε τις δημιουργίες του με την επιθυμία για κοινωνική πρόοδο. Ο «Καρλ Λάγκερφελντ της γενιάς του», ή “ο νέος Αντι Γούορχολ” γεννήθηκε το 1980, με γονείς από τη Γκάνα, μεγάλωσε στα προάστια του Σικάγο. Τόλμησε και έσπασε τα όρια στη βιομηχανία της μόδας, φέρνοντας τα streetwear στα υψηλότερα επίπεδα της αγοράς πολυτελείας και έγινε ένας από τους λίγους μαύρους σχεδιαστές που ανέλαβαν το δημιουργικό τιμόνι σε έναν μεγάλο πολυτελή οίκο.

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Αυτή η ικανότητα να εμπλέκεται συνεχώς με ετερόκλητα projects και να βγάζει ατίθασα τη γλώσσα του στις απαρχαιωμένες ιδιότητες και ιεραρχίες έγινε το σήμα – κατατεθέν του. Συνεργάστηκε με τους Kanye West, Nike, Evian, Ikea, Vitra και Mercedes-Benz. Σχεδίασε εξώφυλλα για μουσικά άλμπουμ, κτίρια, αθλητικά παπούτσια, φορέματα, συλλογές για το NBA και έπιπλα. Εκανε γλυπτά και πίνακες ζωγραφικής, ενώ σκηνοθέτησε μουσικά βίντεο και κρατούσε DJ residencies. «Δεν υπάρχει όριο… η ζωή είναι τόσο σύντομη, που δεν μπορείς να σπαταλάς έστω και μια μέρα σε αυτό που κάποιος πιστεύει ότι μπορείς να κάνεις αντί να κάνεις τελικά αυτό που ξέρεις τι μπορείς να κάνεις», είχε πει χαρακτηριστικά ο ίδιος. Εμείς συγκεντρώσαμε 10 έργα που απεικονίζουν τη μοναδική προσέγγιση τού σχεδιαστή που σπάει τα όρια: από ένα χαλί IKEA μέχρι το σχέδιό του για τη Mercedes-Benz G-Wagon και τη συλλογή που δημιούργησε για το Μουσείο του Λούβρου.«Δεν πιστεύω στην πειθαρχία. Μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τον αρχιτεκτονικό μας εγκέφαλο και να κάνουμε πολλά πράγματα, όχι μόνο αυτό που υποτίθεται ότι πρέπει να κάνουμε» είχε δηλώσει στο Dezeen.

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Air Jordan 1 Nike
Σε αυτό που η Nike χαρακτήρισε ως μια από τις πιο «γρήγορες» συνεργασίες της ποτέ, ο Αμπλοου επανασχεδίασε 10 από τα πιο εμβληματικά μοντέλα της αθλητικής μάρκας μέσα σε διάρκεια 10 μηνών, από τη σύλληψη μέχρι την κυκλοφορία. Μεταξύ των σχεδίων είναι το Air Jordan 1, το οποίο έχει την ετικέτα Nike και το Swoosh κομμένο και ραμμένο σε νέες θέσεις, όπου τα χαρακτηριστικά κόκκινα φερμουάρ του οίκου Off-White περνούν μέσα από τα κορδόνια.«Αυτό για το οποίο μιλάμε εδώ είναι κάτι μεγαλύτερο από τα αθλητικά παπούτσια, είναι μεγαλύτερο από την κουλτούρα του σχεδιασμού», είχε δηλώσει ο σχεδιαστής σχετικά με την απόφαση να επανακυκλοφορήσει τα αθλητικά παπούτσια. «Αυτά τα 10 παπούτσια έχουν σπάσει όλα τα εμπόδια, τόσο σε απόδοση όσο και σε στυλ. Για μένα, βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο με ένα γλυπτό του Δαβίδ ή τη Μόνα Λίζα».

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Queen Collection για τη Serena Williams και τη Nike
Εμπνεόμενος από τη σιλουέτα της κλασικής λευκής φούστας του τένις, ο Αμπλοου έντυσε τη θρυλική τενίστρια, Σερένα Γουίλιαμς, με ένα μαύρο φόρεμα σε στιλ μπαλαρίνας, με φουσκωτή τούλινη φούστα για το US Open του 2018. Η ίδια εμφανίστηκε σαν ένας πραγματικός κύκνος στα τερέν. Το φόρεμα διαθέτει αταίριαστα μήκη χεριών και ιδιορρυθμίες, όπως η λέξη «λογότυπο», που είναι γραμμένη πάνω από το swoosh της Nike. Η συλλογή με δύο φορέματα, ένα bomber jacket, τρία αθλητικά παπούτσια και μια τσάντα, «λεπταίνει τις γραμμές του αθλητισμού και της μόδας», όπως ανέφερε σε μια ανάρτησή του στον προσωπικό λογαριασμό του στο Instagram. «Η Σερένα, εκτός από μούσα είναι μια από τις πιο ισχυρές και εμπνευσμένες αθλήτριες της γενιάς μας», πρόσθεσε. «Προσπαθούσα να ενσαρκώσω το πνεύμα της και να φέρω κάτι συναρπαστικό και φρέσκο ​​στο τένις». Τα κατάφερε!

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Project Geländewagen
Η Mercedes-Benz G-Class, γνωστή και ως G-Wagen, δημιουργήθηκε για πρώτη φορά ως στρατιωτικό όχημα το 1972 κατόπιν αιτήματος του Σάχη της Περσίας. Μετατράπηκε στην «πολιτική» του έκδοση το 1979 και έχει επανασχεδιαστεί αρκετές φορές τα τελευταία χρόνια. Ο μοναδικός επανασχεδιασμός του πολυτελούς SUV με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, σε συνεργασία του Αμπλοου και του επικεφαλής σχεδιασμού της Mercedes-Benz, Γκόρντεν Βάχενερ, που χρονολογείται από τη δεκαετία του 1970, ερμήνευσε εκ νέου το δημοφιλές όχημα ως αγωνιστικό αυτοκίνητο. Οι ζώνες ασφαλείας πέντε σημείων σε έντονο κόκκινο φέρουν τα επώνυμα και των δύο σχεδιαστών. Ο Τύπος το χαρακτήρισε «έργο τέχνης σε τέσσερεις τροχούς», ενώ ο Αμπλοου είπε ότι το έργο αποτελεί μέρος της φιλοδοξίας του να ενθαρρύνει και να υποστηρίξει νεότερους δημιουργούς. Μέρος της αμοιβής του δόθηκε στο Ταμείο Υποτροφιών που είχε ιδρύσει, το οποίο συγκέντρωσε 1 εκατομμύριο δολάρια για να στηρίξει τη βιομηχανία της μαύρης μόδας. Ο σχεδιαστής δώρισε επίσης έργα στον έρανο του Design Yard Sale για οργανισμούς που αγωνίζονται για τη φυλετική ισότητα. «Ο απώτερος στόχος μου σε αυτό το έργο με τη Mercedes-Benz είναι να εμπνεύσω νέους καλλιτέχνες, μηχανικούς, σχεδιαστές να αμφισβητήσουν το status quo και να πειραματιστούν με νέες σχεδιαστικές ικανότητες», είχε δηλώσει.

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Louis Vuitton Holographic Duffel Bag
Οταν ο Βίρτζιλ διορίστηκε καλλιτεχνικός διευθυντής της ανδρικής συλλογής του οίκου Louis Vuitton, ήταν δεδομένο ότι θα έφερνε την επανάσταση. Στο ντεμπούτο σόου του τόλμησε μια έκρηξη χρώματος, επιβεβαιώνοντας μια απομάκρυνση από την πιο preppy -σκεφτείτε το κλασικό καφέ δέρμα- παλέτα του Louis Vuitton, σε κάτι πιο νεανικό, σύγχρονο και ταιριαστό με το φωτεινό ρεπερτόριο της φιλοσοφίας του streetwear. Στις σημειώσεις της επίδειξής του, ο σχεδιαστής συμπεριέλαβε μια λίστα λεξιλογίου με τους δικούς του ορισμούς. Ο σχεδιαστής όρισε το «ουράνιο τόξο» ως «μια καλειδοσκοπική παλέτα που εξελίσσεται από υπόλευκη σε πολύχρωμη, σχηματίζοντας συγχρόνως μια αψίδα που αντιπροσωπεύει ένα όνειρο». Λίγο περίπλοκο, ίσως, αλλά αυτό που ήθελε να υπογραμμίσει ήταν ότι τα ολογραφικά και τα ποικίλα υλικά είναι το μέλλον και μια φυσική εξέλιξη για το σύγχρονο σχέδιο μόδας. Για να επιβεβαιώσει το αίσθημα της αλλαγής, ο ράπερ, Playboi Carti, που έκλεισε την πασαρέλα φορώντας μια ασημί, σχεδόν διαστημική κάπα, κρατούσε μια ιριδίζουσα εκδοχή της κλασικής τσάντας Keepall του οίκου. Η τσάντα έγινε το αξεσουάρ της χρονιάς και πλέον θεωρείται συλλεκτική.

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Ανακυκλωμένο πλαστικό μπουκάλι Evian
Αφού διορίστηκε (και) δημιουργικός σύμβουλος της εταιρείας νερού Evian για τον σχεδιασμό βιώσιμης καινοτομίας το 2018, σχεδίασε μια σειρά προϊόντων με στόχο να περιορίσει την ποσότητα των απορριμμάτων πλαστικών συσκευασιών που παράγει η εταιρεία. Ανάμεσά τους είναι το πρώτο ανακυκλωμένο πλαστικό μπουκάλι που κυκλοφόρησε η μάρκα στις ΗΠΑ. «Ηθελα να δημιουργήσω ένα σχήμα που να είναι τόσο εμβληματικό όσο και η ίδια η μάρκα Evian, αντιπροσωπεύοντας παράλληλα πως το προϊόν ανακαλύφθηκε εκ νέου χρησιμοποιώντας παλιά μπουκάλια», είπε.

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Εξώφυλλο άλμπουμ Yeezus
Για το πολυαναμενόμενο έκτο στούντιο άλμπουμ του Κάνιε Γουέστ, ή όπως τον λένε αυτήν την εβδομάδα, με τίτλο «Yeezus» εξέπληξε τους θαυμαστές του κυκλοφορώντας ένα άλμπουμ άκρως… μινιμαλιστικό. Η συσκευασία του δίσκου ήταν απλά μια διάφανη θήκη με κόκκινο αυτοκόλλητο. Δεν υπήρχε συνοδευτικό βιβλίο, ούτε εικόνες να το στολίσουν. Αυτό ήταν μια έντονη αντίθεση σε σχέση με το προηγούμενο άλμπουμ του καλλιτέχνη, «My Beautiful Dark Twisted Fantasy», το οποίο ήταν πλούσιο σε εικόνες και αναφορές. Η κυκλοφορία του άλμπουμ το 2013, ήρθε ενώ ο Βίρτζιλ Αμπλοου δούλευε ως μέλος της εταιρείας δημιουργικού περιεχομένου του καλλιτέχνη DONDA μαζί με τους Μάθιου Γουίλιαμς και Τζάστιν Σάντερς. Ο Αμπλοου είπε κατά τη διάρκεια μιας διάλεξης στο Πανεπιστήμιο της Κολούμπια ότι το μίνιμαλ, διαφανές σχέδιο «αντιπροσωπεύει τον θάνατο ενός CD». Κατά κάποιον τρόπο, αποτίοντας φόρο τιμής στο τέλος μιας εποχής με «ένα ανοιχτό φέρετρο για μια μορφή μουσικής που δεν θα τη δούμε ποτέ ξανά». «Με αυτό το κομμάτι εδώ, ξεπέρασα κατά κάποιο τρόπο τον εαυτό μου», πρόσθεσε με χιούμορ «Δεν έπρεπε να καταλήξω σε κάτι τόσο καθαρό, όμως δεν ξέρω τι συνέβη. Δεν ξέρω τι ήταν, αλλά το κοίταξα και αναφώνησα: “Διάολε. Είναι σαν να έχω σπουδάσει αρχιτεκτονική”».

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Χαλί απόδειξη IKEA
Η σειρά με την ονομασία Markerad του 2017, απευθυνόταν σε φοιτητές και νέους που μετακομίζουν στα πρώτα τους σπίτια και ήταν διαθέσιμη μόνο στην Αμερική. Τα 15 αντικείμενα της σειράς, συμπεριλάμβαναν κλινοσκεπάσματα, έπιπλα, χαλιά και ένα ρολόι τοίχου.«Ανυπομονώ να δω πώς αυτά τα καθημερινά αντικείμενα θα μπουν στα σπίτια των ανθρώπων και ελπίζω να τους προσθέσουν μια συναισθηματική αξία. Γιατί αυτό ήταν το ήθος όλης της συλλογής», είχε δηλώσει κατά το λανσάρισμα. Μεταξύ των ειδών σπιτιού, πολλά από τα οποία εξαντλήθηκαν μέσα σε λίγα λεπτά, ήταν ένα χαλί σχεδιασμένο να μοιάζει με απόδειξη ΙΚΕΑ. Ο Αμπλοου πρόσθεσε λεπτές ειρωνικές λεπτομέρειες, όπως αυτή στη συλλογή, τις οποίες παρομοίασε εύστοχα με την κουλτούρα της ποπ αρτ. «Με τον ίδιο τρόπο που μπορείτε να κρεμάσετε ένα έργο τέχνης στον τοίχο σας, η τέχνη μπορεί να υπάρξει σε αντικείμενα όπως μια καρέκλα, τραπέζι ή χαλί». Η μεγαλύτερη (κυριολεκτική) «απόδειξη» του ταλέντου του.

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Φόρεμα Arc’teryx x Off-White™
Το πιο πρόσφατο εμβληματικό σχέδιο του ήταν αυτό το φόρεμα του οίκου Arc’teryxx σε συνεργασία με τον οίκο Off-White. Αυτή η μοναδική κρεασιόν, που φορέθηκε από την Τζίτζι Χαντίντ, κατά τη διάρκεια της συλλογής FW21 συνδύαζε αριστοτεχνικά το σπορ στυλ Arc’teryxx και μια πιο hip πινελιά Off-White, δίνοντας άνεση και κομψότητα μαζί. Σε αυτό το κομμάτι κατάφερε να συνδυάζει επίσης το streetwear με πολυτελή στοιχεία. Ενα φόρεμα υψηλής ραπτικής, σχεδόν σαν γλυπτό, ένα πραγματικό κομψοτέχνημα.

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Βιντεοπαιχνίδι για τον Louis Vuitton
Υπό τη σαφή καθοδήγησή του, ο οίκος μόδας Louis Vuitton εξέτασε τις δυνατότητες των βιντεοπαιχνιδιών και το ευρύτερο μετασύμπαν, αυτό που ονομάζουμε Metaverse, όπου οι άνθρωποι μπορούν να βιώσουν εμπειρίες σε ένα ψηφιακό σύμπαν παράλληλα με την ύπαρξή τους στον πραγματικό κόσμο. Μαζί με τον Αμπλοου η επωνυμία κυκλοφόρησε ένα παιχνίδι πλατφόρμας σε ρετρό στυλ με το όνομα «Endless Runner», το οποίο οδηγούσε τους παίκτες σε έναν δρόμο της Νέας Υόρκης ίδιον με εκείνο της πασαρέλας του για το 2019 για τον οίκο. Πρόσφατα, ο οίκος μόδας Balenciaga λάνσαρε επίσης μία από τις συλλογές του μέσω βιντεοπαιχνιδιού.

10 προϊόντα από τον άνθρωπο που έβαλε το στυλ των δρόμων στην αγορά της πολυτέλειας

Off White x Μουσείο Λούβρου
Σε μια έκρηξη δημιουργίας το 2019 δημιούργησε μια capsule συλλογή σε συνεργασία με το Μουσείο του Λούβρου του Παρισιού με μπλουζάκια και hoodies διακοσμημένα με πίνακες του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Η συλλογή δημιουργήθηκε για να σηματοδοτήσει την 500η επέτειο από τον θάνατο του Λεονάρντο ντα Βίντσι. Η μικρή συλλογή συνδύαζε τα χαρακτηριστικά «σημάδια» του οίκου Off-White, συμπεριλαμβανομένης της γραφικής επωνυμίας και των τεσσάρων βελών, με μερικούς από τους πιο διάσημους πίνακες του τιμώμενου καλλιτέχνη. Σε ένα από τα φούτερ είναι τυπωμένο ένα πάνελ που απεικονίζει την Παναγία των Βράχων, ενώ ο πίνακας που είναι γνωστός ως «Αγία Άννα» μεταφέρεται στο σταυρωτό μοτίβο στο πίσω μέρος ενός t-shirt. Αλλα ρούχα διαθέτουν μονόχρωμες αναπαραστάσεις των σκίτσων του ντα Βίντσι, με το λογότυπο της γκαλερί να εμφανίζεται επίσης σε περίοπτη θέση παράλληλα με το σήμα Off-White. «Ημουν γοητευμένος από το έργο ντα Βίντσι», είχε πει ο Αμπλοου, ο οποίος θυμήθηκε ότι συνάντησε το έργο του καλλιτέχνη κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους του γυμνασίου του στο Ουισκόνσιν. «Με ενδιέφεραν εξαιρετικά όχι μόνο τα έργα τέχνης του αλλά και η επιρροή που είχε σε πολλούς κλάδους εκτός από την τέχνη: επιστήμη, μηχανική, αρχιτεκτονική… Για μένα, συμβολίζει όλα όσα ήταν η Αναγέννηση».