search icon

Fine Living

Τα καλύτερα, τα εντυπωσιακότερα, τα πολυτελέστερα ιδιωτικά αεροσκάφη σήμερα

Μπορεί το ταξίδι στη First Class να αποτελεί μια συναρπαστική εμπειρία χάρη στο επτά αστέρων μενού τους και τις high-end ανέσεις που μπορεί να προσφέρει στους λίγους οι οποίοι μπορούν να αντεπεξέλθουν στο ιλιγγιώδες κόστος του εισιτηρίου τους, όμως τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την απερίγραπτη αίσθηση της πτήσης με τα ιδιωτικά αεροσκάφη που […]

Μια ματιά στα πιο αντιπροσωπευτικά και ιδιαίτερα ιδιωτικά αεροσκάφη που κοσμούν τους αιθέρες αυτήν τη στιγμή.

Μπορεί το ταξίδι στη First Class να αποτελεί μια συναρπαστική εμπειρία χάρη στο επτά αστέρων μενού τους και τις high-end ανέσεις που μπορεί να προσφέρει στους λίγους οι οποίοι μπορούν να αντεπεξέλθουν στο ιλιγγιώδες κόστος του εισιτηρίου τους, όμως τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την απερίγραπτη αίσθηση της πτήσης με τα ιδιωτικά αεροσκάφη που μόνον ένα πολύ μικρό ποσοστό μπορεί να απολαύσει. Από την πληθώρα των ιπτάμενων κοσμημάτων που διατρέχουν όλα τα μήκη και τα πλάτη της Γης, σας παρουσιάζουμε τα κορυφαία –έκαστο στο είδος του.

Το πολυτελέστερο: Airbus ACJ320neo
Με κόστος που αγγίζει τα 104 εκατομμύρια ευρώ, δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως το Airbus ACJ320neo μοιάζει με ιπτάμενο ρετιρέ στο περιβόητο One Hyde Park του Λονδίνου. Με τον ευρωπαϊκό κολοσσό να έχει δώσει τον καλύτερό του εαυτό στη διαμόρφωση αυτού του τύπου αεροσκάφους, το ACJ320neo διαθέτει την πιο αθόρυβη καμπίνα, σύστημα φιλτραρίσματος αέρα νοσοκομειακού επιπέδου και τη φαρδύτερη και ψηλότερη καμπίνα από οποιοδήποτε ιδιωτικό τζετ. Περιέχει δε ένα πολυτελές μεγάλο υπνοδωμάτιο με κρεβάτι king size και ιδιωτικό μπάνιο με ντους, ενώ μπορεί να φιλοξενήσει 17 άτομα και 251 βαλίτσες στα 37,57 μέτρα μήκους του. Ο άγνωστος έως σήμερα ιδιοκτήτης του μοναδικού ιδιωτικού τζετ της σειράς μπορεί δε να ταξιδέψει όπου θέλει, καθώς το πτητικό του εύρος ξεπερνά τα 11.000 χιλιόμετρα.

Το καλύτερο off-roader: Pilatus PC-24
Μόνον οι Ελβετοί θα μπορούσαν να δημιουργήσουν ένα πολυτελές αεροπλάνο που να μπορεί να προσγειωθεί σε έναν επικίνδυνα μικρό χιονισμένο διάδρομο εξίσου εύκολα όπως σε γρασίδι. Το Pilatus PC-24 των 8.5 εκατομμυρίων ευρώ είναι αυτό που χρειάζεται κάποιος που τη μια στιγμή βρίσκεται στο Παρίσι και την άλλη στην Nότια Αφρική, χωρίς να υπάρχει εγγυημένα ασφαλτοστρωμένος διάδρομος, καθώς το μήκος του φτάνει μόλις τα 16,8 μέτρα. Έτσι, μπορεί να έχει πρόσβαση σε χιλιάδες αεροδρόμια που άλλα αεροσκάφη δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν. Συχνότεροι χρήστες του τύπου αυτού είναι οι Royal Flying Doctors της αυστραλιανής περιοχής καθώς και ερευνητές που εργάζονται στον Αρκτικό Κύκλο, όμως το ιδιωτικό σούπερ τζετ ανήκει στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο της Nestle, Peter Brabeck-Letmathe. Με εύρος πτήσης περί τα 3.700 χιλιόμετρα, το Pilatus PC-24 είναι ο καλύτερος και πιο elegant τρόπος για να φτάσει κανείς στη Βενετία, στην περιποιημένη λωρίδα με γρασίδι του κομψού Aeroporto Nicelli.

Το μεγαλύτερο: Boeing 747
Η ιδιωτική εκδοχή του διασημότερου ίσως μεγάλου αεροσκάφους είναι περισσότερο παλάτι παρά αεροπλάνο. Η εμπορική του εκδοχή μπορεί να μεταφέρει έως και 660 επιβάτες και διαθέτει επίσης το χαρακτηριστικό upper deck, που αποτέλεσε τεράστια καινοτομία όταν πρωτοεμφανίστηκε το 1968. Η τελευταία (και τελική) του εκδοχή, το 747-8i, φτάνει σε μήκος τα 76,25 μέτρα, σε εύρος τα 16.400 χιλιόμετρα, ενώ είναι πολύ πιο αποδοτικό ως προς τα καύσιμα και το main deck του μοιάζει με υπερπολυτελές ρετιρέ. Το διασημότερο μη εμπορικό πολυτελές 747 παραμένει αναμφίβολα το Air Force One, όμως τα λόγια περιττεύουν όταν πρόκειται για το Jumbo του Σουλτάνου του Μπρουνέι, ο οποίος πλήρωσε 95 εκατομμύρια ευρώ για το δικό του 747-430 και ξόδεψε στη συνέχεια άλλα 110 εκατομμύρια ευρώ για να το στολίσει με κρύσταλλο Lalique και νιπτήρες από συμπαγή χρυσό.

Το πιο τεχνολογικά εξελιγμένο: Gulfstream G700
Στα 33,48 μέτρα του περιλαμβάνει home cinema, εστιατόριο, χρυσές βρύσες και κρεβάτια αυτοκρατορικού μεγέθους. Το κομψοτέχνημα της Gulfstream των 70 εκατομμυρίων ευρώ περηφανεύεται μεταξύ άλλων για το σύστημα φωτισμού του, που είναι ειδικά σχεδιασμένο ώστε να αναπαράγει τον κιρκάδιο κύκλο και έτσι να «θεραπεύει» το jetlag. Έτσι, κατά τη διάρκεια της έως και 14.000 χιλιομέτρων πτήσης, το σώμα χαλαρώνει και εισέρχεται ομαλά στην επόμενη ζώνη ώρας, καταφέρνοντας να προσαρμοστεί πριν από την προσγείωση. Το G700 έχει επίσης τα μεγαλύτερα οβάλ παράθυρα από οποιοδήποτε ιδιωτικό αεροπλάνο, πλημμυρίζοντας την καμπίνα με φυσικό φως, ενώ ο αέρας ιονίζεται με πλάσμα και αντικαθίσταται κάθε δύο λεπτά. Και, φυσικά, υπάρχει και σε αυτό το μοντέλο Wi-Fi υψηλής ταχύτητας στο σκάφος -πώς θα μπορούσαν άλλωστε ο Ralph Lauren, η Kim Kardashian και η Oprah Winfrey (όλοι ιδιοκτήτες του προκατόχου του, G650) να ζήσουν χωρίς αυτό;

Το γρηγορότερο: Cessna Citation X+
Για έναν αληθινό κροίσο τη μεγαλύτερη πολυτέλεια αποτελεί το να φτάνει στον προορισμό του γρηγορότερα από όλους -και αυτό είναι το σημείο υπεροχής του Cessna Citation X+. Πρόκειται για το ταχύτερο ιδιωτικό τζετ στην αγορά, με μέγιστη ταχύτητα κατά τι μικρότερη αυτής του ήχου -0,935 Mach ή 717 μίλια ανά ώρα και παρότι η Cessna σταμάτησε πρόσφατα να κατασκευάζει αυτό το καλτ αεροπλάνο, με τις χαρακτηριστικές ανασηκωμένες άκρες των φτερών του, παραμένει αγαπημένη επιλογή για τους προνομιούχους, με ισχυρή αγορά στον τομέα των μεταχειρισμένων. Με εύρος περί τα 5.200 χιλιόμετρα, το αξίας 11.5 εκατομμυρίων ευρώ ιδιωτικό αεροσκάφος δίνει τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη του να πάρει το πρωινό του στη Νέα Υόρκη και μετά να επιστρέψει εγκαίρως στο Λονδίνο για δείπνο -ξέρει τι διαλέγει ο Ντόναλντ Τραμπ. Δεν είναι μεν τόσο μεγάλο όσο θα περίμενε κανείς, στα 22,43 μ. το μήκος του, αλλά θα χωρέσει τον ιδιοκτήτη του και μια συνοδεία οκτώ ατόμων στα μεγάλα δερμάτινα καθίσματά του.

Το φιλικότερο προς το περιβάλλον: Dassault Falcon 900LX
Στα ιδιωτικά τζετ αναλογεί μόλις το 2% όλων των εκπομπών καυσαερίων από τις αερομεταφορές, όμως είναι αλήθεια πως με τα χρόνια γίνονται όλο και πιο δημοφιλή. Ευχής έργον λοιπόν το ότι τα αειφόρα καύσιμα αυξάνονται και οι κατασκευαστές ιδιωτικών τζετ οδηγούν την κίνηση προς την πράσινη καινοτομία, με υδρογονοκίνητα και ηλεκτρικά αεροπλάνα να αναμένεται να κυκλοφορήσουν σύντομα. Έως τότε, το πιο οικολογικό τζετ είναι το Dassault Falcon 900LX, το οποίο φτάνει σε μήκος τα 20,21 μ. ενώ διαθέτει τρεις κινητήρες Honeywell με οικονομία καυσίμου και έχει σχεδιαστεί για να είναι όσο το δυνατόν πιο κομψό και ελαφρύ για τη μείωση των εκπομπών, χρησιμοποιώντας μόνο 260 γαλόνια καυσίμου ανά ώρα, σε σύγκριση με τα 465 του αντίστοιχου Gulfstream G450. Αυτό το καθιστά επίσης ένα από τα φθηνότερα τζετ (παρά το κόστος απόκτησής του στα 42 εκατομμύρια ευρώ), ειδικά για… αεικίνητους πολυπράγμονες όπως η Τέιλορ Σουίφτ και ο Μαξ Φερστάπεν.

Exit mobile version