Ένα ταξίδι-επιτομή της απέριττης πολυτέλειας και του νέου ευ ζην στην πατρίδα της σαμπάνιας με τα νέα μοντέλα της Range Rover δεν μπορεί παρά να συγκαταλέγεται –και μάλιστα σε κορυφαία θέση– σε αυτό που αποτυπώνει κανείς στο μυαλό του ως εμπειρία ζωής.
Στη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου ο Ουίνστον Τσόρτσιλ είχε -με σοφία- επισημάνει πως οι συμμαχικές δυνάμεις δεν πολεμούσαν κατά του άξονα μόνο για τη σωτηρία της Γαλλίας και του λαού της αλλά και της σαμπάνιας. Ο Ναπολέων λέγεται πως γιόρταζε τις νίκες και προσπαθούσε να χωνέψει τις ήττες του με ένα ποτήρι από τον ευγενή, αφρώδη οίνο. Για το συγγραφέα Μαρκ Τουέιν οποιαδήποτε συνήθεια επαναλαμβανόμενη σε υπερθετικό βαθμό μπορούσε να αποβεί βλαβερή. Εκτός από την κατανάλωση σαμπάνιας.
Απειράριθμα αποφθέγματα, αφορισμοί και αφηγήσεις έχουν συνδεθεί με τον αφρώδη οίνο που παράγεται με άξονα τη συνέπεια, τις υψηλές προδιαγραφές και την εμμονή στη λεπτομέρεια αλλά και την παράδοση εδώ και δέκα αιώνες στη βορειοδυτική Γαλλία.
Καθόλου τυχαία η Range Rover, η ιστορική αυτοκινητοβιομηχανία που από τη δημιουργία της ισορροπεί μαεστρικά ανάμεσα στην παράδοση και το νεωτερισμό, επέλεξε να γιορτάσει το λανσάρισμα των νέων μοντέλων της Evoque και Velar με ένα road trip-εμπειρία σε μια περιοχή με αδιαμφισβήτητο φυσικό κάλλος, το δίχως άλλο ενδιαφέρουσα ιστορία, καρτ-ποσταλικό τοπίο και συγκλονιστική αρχιτεκτονική 160 χιλιόμετρα ανατολικά του Παρισιού. Άλλωστε δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να γνωρίσεις ένα αυτοκίνητο και, όπως συνέβη στη συγκεκριμένη περίπτωση να υποκύψεις στη γοητεία του και κυρίως να υποκλιθείς στις αρετές του, παρά να το οδηγήσεις. Ή μάλλον να εξερευνήσεις μαζί του μια από τις πλέον διάσημες και συγκινητικά όμορφες περιοχές της Ευρώπης. Την Καμπανία.
First we take Paris
Όμως εν αρχή ην η μύηση στο σύμπαν και την κοσμοθεωρία της Range Rover, η οποία δεν ξεκίνησε από το αναμενόμενο, δηλαδή από το δρόμο, αλλά από τη φαραωνικών διαστάσεων Katara Suite του εμβληματικού ξενοδοχείου Le Royal Monceau. Εκεί δηλαδή όπου χτυπά η καρδιά της αυτοκινητοβιομηχανίας στο Παρίσι και φιλοξενείται το pop-up showroom της. Μπορεί ο πειρασμός να ήταν μεγάλος με τα Range Rover Evoque σε κομψούς αλλά εμφατικούς χρωματισμούς Tribeca Blue και Corinthian Bronze παραταγμένα με ψυχαναγκαστική ακρίβεια έξω από τον αριθμό 37 της Avenue Hoche να ενέτειναν την αδημονία της οδηγικής εμπειρίας, όμως το ίδιο ενδιαφέρουσα αποδείχτηκε και η πρώτη επαφή με τη φιλοσοφία, το σκεπτικό πίσω από τη δημιουργία και τελικά την ψυχή των δύο μοντέλων.
Τις συστάσεις ανέλαβαν ο επικεφαλής μάρκετινγκ της εταιρίας Ράιαν Μίλλερ, ο οποίος έπειτα από 31 χρόνια στις τάξεις της Range Rover θεωρείται εύλογα σάρκα από τη σάρκα της, και ο Τζέιμς Σάντερσον, ο άνθρωπος δηλαδή που ευθύνεται για την τεχνολογική επανεφεύρεση του Evoque και του Velar, τα οποία επανασυστήνονται ως plug-in electric hybrid (PHEV), εγγυώνται 62 αμιγώς ηλεκτρικά χιλιόμετρα -περισσότερα δηλαδή από όσα διανύει καθημερινά ένας μέσος χρήστης τους σύμφωνα με σχετική έρευνα της εταιρίας- και φόρτιση της μπαταρίας τους από το 0 στο 80% μέσα σε μόλις 30 λεπτά. Ακόμα βέβαια πιο εντυπωσιακή από την εμβριθή παρουσίασή τους ήταν η συνειδητοποίηση πως ως επισκέπτης του pop-up store δεν ερχόταν κανείς σε φυσική επαφή με τα ίδια τα αυτοκίνητα, αλλά με την ευζωϊστική εμπειρία που προσφέρουν, μέσω έξυπνων συστημάτων, όπως το Air Purification Plus που ελέγχει τα επίπεδα CO2 στην καμπίνα. Αυτό θα πει επιτομή της «ήσυχης» πολυτέλειας και του σύγχρονου well-being.Για να ζήσουμε την Range Rover εμπειρία μεσολάβησε ένα δείπνο στο βραβευμένο εστιατόριο Le 39V του Φρεντερίκ Βαρντόν, ενός σεφ που πασχίσει μέσω του φαγητού να χτίσει από την αρχή την οργανική σχέση του ανθρώπου με τη φύση -η ισορροπία και η συνεργασία μεταξύ ανθρώπου και μηχανής είναι εξάλλου πυλώνας της φιλοσοφίας των νέων Evoque και Velar- και μια διανυκτέρευση γεμάτη προσμονή για την απόδραση της επομένης στην Καμπανία. Το μόνο που μπορούσε να τη διαταράξει ήταν η σκέψη της οδήγησης στους συνήθως πολύβουους δρόμους της γαλλικής πρωτεύουσας.
Όμως το Evoque εκτός από εντυπωσιακό στην όψη, αποστομωτικά ευρύχωρο και απροσποίητα πολυτελές στο εσωτερικό του αποδείχτηκε και αποτελεσματικό στην κίνηση του Παρισιού – δόξα και τιμή στον απίστευτο κι όμως αληθινό καθρέφτη ClearSight και στην 3D Surround Camera που προσφέρουν την πιο ρεαλιστική οπτική 360ο μοιρών στον οδηγό. Όπως και στη δωρική σχεδίαση του εσωτερικού, που αποφεύγει τη φλυαρία και τις μεγαλοστομίες, συγκεντρώνοντας όλες τις λειτουργίες του αυτοκινήτου στο σύστημα infotainment Pivi Pro, εφοδιασμένο με την Alexa της Amazon, και την 11,4 οθόνη του, και άρα καθοδηγώντας τον οδηγό να εστιάζει την προσοχή του στο δρόμο.
Off road εμπειρία
Η οδήγηση από το Παρίσι στη Ρενς, το μυοκάρδιο δηλαδή της Καμπανίας, μόνο με ποίημα αναγεννησιακού τροβαρούδου θα μπορούσε να παρομοιαστεί. Ναι, προφανώς στον παραλληλισμό συνεισέφεραν οι βγαλμένοι από μυθιστόρημα κατάφυτοι επαρχιακοί δρόμοι, οι πύργοι και οι μεσαιωνικοί καθεδρικοί ναοί που υψώνονταν κάθε τόσο και τα υποδειγματικά διατηρημένα χωριά της περιοχής, όμως συνέβαλε και η σβελτάδα, η άνεση, η ανταπόκριση και η προσαρμοστικότητα του Evoque στις διαφορετικές συνθήκες – από τις πλατιές εθνικές οδούς στους μικρότερους, νοτισμένους από τα πρωτοβρόχια του φθινοπώρου δρόμους της Καμπανίας. Στη διαδρομή μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να επαληθεύσουμε την ταχύτατη φόρτιση του αυτοκινήτου με μια στάση στο ιστορικό Moulin Royale. Εκεί όπου κάποτε λειτουργούσε η οικοτεχνία τα υφάσματα της οποίας λάτρεψαν, εμπιστεύτηκαν και προμηθεύονταν κατά κόρον οι βασιλείς της Γαλλίας. Σήμερα το κτίσμα του 1616, υποδειγματικά ανακαινισμένο, λειτουργεί ως boutique ξενοδοχείο και έγινε εν προκειμένω ένα πρώτης τάξεως pit stop για ένα ελαφρύ, σοφιστικέ brunch στο δρόμο προς την πατρίδα της σαμπάνιας.
Η άφιξη στην Καμπανία μέσα από δρόμους γεμάτους από αμπελώνες που μόλις είχαν παραδώσει τη φετινή σοδειά τους στους οινοποιούς θα ήταν μισή ή τουλάχιστον ελλιπής, αν δε συνοδευόταν από το πατροπαράδοτο για τα ήθη και τα έθιμα της περιοχής άνοιγμα σαμπάνιας. Τα αυτοκίνητα παραδόθηκαν στην ομάδα της Range Rover, η οποία παρεμπιπτόντως λειτουργούσε με ακρίβεια που θα φθονούσε και ελβετικό ρολόι, και η περιήγηση στα άδυτα της ιστορίας της σαμπάνιας ξεκίνησε.
Δε θα μπορούσε να υπάρξει τίποτα πιο ταιριαστό και κομψό από την οινογνωσία στο περίφημο οινοποιείο της Veuve Cliquot και τα εντυπωσιακά κελάρια του δεκάδες μέτρα κάτω από τη γη. Δεν ήταν όμως μόνο η υποβλητική ατμόσφαιρα της κάβας, τα βαρέλια στα οποία ωριμάζουν διαφορετικές σοδειές ή οι αφηγήσεις για την πρώτη αφρώδη σαμπάνια που δημιουργήθηκε κατά τύχη που έκαναν την εμπειρία μοναδική. Αλλά και η ίδια ιστορία της Madame Cliquot Ponsardin, μιας χήρας που όχι μόνο τόλμησε να ασχοληθεί με το εμπόριο το 18ο αιώνα, αλλά και, όπως γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, να διαπρέψει. Με εφάμιλλη τόλμη η Range Rover αποφάσισε να αναθεωρήσει στο σήμερα τα δύο δημοφιλή μοντέλα της.
Ακόμα πιο κοντά στον πυρήνα της Καμπανίας βρεθήκαμε την επόμενη ημέρα. Έπειτα από μια αναζωογονητική νύχτα στο θρυλικό Royal Champagne Hotel & Spa με την προνομιακή θέα στα ατελείωτα αμπελοτόπια του Επερνέ. Δε θα μπορούσε να υπάρξει καλύτερος τρόπος για να γνωρίσει κανείς την περιοχή από μια off road διαδρομή στους αμπελώνες με το Velar της Range Rover. Ή αλλιώς ένα αυτοκίνητο που μετατρέπει την οδήγηση εκτός δρόμου σε μια σχεδόν εθιστική εμπειρία, ακόμα και για εκείνον που δοκιμάζει για πρώτη φορά την οδηγική τύχη και τις δυνάμεις του πέρα από την άσφαλτο, όπως δηλαδή ο υπογράφων.
Το Velar, ένα μοντέλο που αποκρυσταλλώνει σχεδιαστικά και μηχανολογικά μέχρι κεραίας την οπτική της Range Rover για το μέλλον της αυτοκίνησης, όχι μόνο απάλειψε την όποια απειρία στην off road οδήγηση – μέσω έξυπνων εξελιγμένων συστημάτων όπως το Adaptive Dynamics και το Intelligent All Wheel Drive (AWD) -, αλλά την έκανε πραγματικά απολαυστική, ακόμα και στις πιο στενές, κακοτράχαλες, γλιστερές και απότομες χωμάτινες ανηφόρες και κατηφόρες των λόφων της Καμπανίας. Και μάλιστα χωρίς να θυσιάζει ούτε ψήγμα της άνεσης και της εκλεπτυσμένης πολυτέλειας της καμπίνας. Ποιος είπε ότι η αδρεναλίνη της εξερεύνησης και της περιπέτειας δεν μπορεί να χωρέσει σε ένα όμορφο, σοφιστικέ και μινιμαλιστικό «περιτύλιγμα»;
Το Velar -όνομα που στην πραγματικότητα δε σημαίνει τίποτα, όπως μας πληροφόρησε ο Ράιν Μίλλερ, αλλά ήταν το επιχειρησιακό όνομα της κατασκευής του πρωτότυπου μοντέλου-προγόνου του σημερινού το 1969- ξεδίπλωσε τις αρετές του και στην οδήγηση στο δρόμο, στη διάρκεια του ταξιδιού της επιστροφής από το Επερνέ προς το Παρίσι. Μόνο που αυτή τη φορά η προσδοκία της οδήγησης είχε αρχίσει να παραχωρεί τη θέση της στη μελαγχολία του αποχωρισμού. Όχι με τον τόπο ή την ομάδα της Range Rover η οποία υπήρξε τω όντι υποδειγματική στη φιλοξενία, αλλά με τα δύο μοντέλα που είχαμε την ευκαιρία και το προνόμιο να οδηγήσουμε λίγες εβδομάδες πριν από την εμπορική κυκλοφορία τους. Γιατί στην πραγματικότητα τόσο το Evoque όσο και το Velar δεν υπήρξαν απλώς δύο αυτοκίνητα που απλώς μας μετέφεραν από το ένα γεωγραφικό σημείο στο άλλο.
Αλλά εκ των ουκ άνευ κομμάτι του ταξιδιού, από εκείνα που αναβαθμίζουν μια εμπειρία και την εντυπώνουν ως μοναδική, πολύτιμη και αξέχαστη. Από εκείνες δηλαδή που θέλει, αξίζει και πλέον μπορεί να ζει κανείς στην κάθε του ημέρα. Και μάλιστα χωρίς να το επιδεικνύει, να το κραυγάζει ή να το κάνει θέμα. Απλώς βάζοντας στην εξίσωση της καθημερινότητάς του τους παράγοντες Evoque και Velar.