Λατρεύει τα τα ταξίδια, την 16χρονη κόρη της Βαλεντίνα Παλόμα και μιλά με θαυμασμό για τον σύζυγό της François-Henri Pinault. Η ζωή αγαπά την Σάλμα και η Σάλμα την ίδια την ζωή.
Στα 56 της χρόνια, η Μεξικανή σταρ, λάμπει περισσότερο από ποτέ! Πολύ συχνά ανεβάζει στον λογαριασμό της στο instagram φωτογραφίες της με μαγιό κάνοντας με το θανατηφόρο της κορμί, ακόμα και 20χρονες καλλονές να παραμιλούν.
Πριν λίγο καιρό οι αιφνιδιαστικές δηλώσεις της περί Botox και Anti-aging μυστικών, άφησαν άφωνους όλους εκείνους που ορκίζονταν ότι κάτι έχει «πειράξει» στο πρόσωπό της -και ότι επιδίδεται συχνά σε αισθητικές επεμβάσεις- την ίδια στιγμή που η sexy Λατίνα, δείχνει ως μοναδικό υπεύθυνο για αυτό το αποτέλεσμα, τον διαλογισμό. «Όχι μπότοξ, μόνο διαλογισμό! Μπορώ να κάνω διαλογισμό για ώρες γιατί δεν νιώθω τον χρόνο και είναι τόσο διασκεδαστικό! Όταν κάνω διαλογισμό και με βλέπουν οι φίλοι μου, μου λένε, ουάου φαίνεσαι 20 χρονών» παραδεχόταν πριν από λίγο καιρό, δημόσια σε τηλεοπτική της συνέντευξη, βγάζοντας, ωστόσο, και χωρίς κανένα δισταγμό, στον «αέρα», τις αμφιβολίες του άντρα της. «Ο σύζυγός μου δεν με πιστεύει, αλλά όταν είμαι πραγματικά άσχημα, εκείνος θα μου πει: “Έκανες τη γιόγκα σου;”».
Από τις Μεξικάνικες σαπουνόπερες στην «Frida» που λάτρεψε και μίσησε ταυτόχρονα
Μπορεί να γεννήθηκε στο Μεξικό, όμως ο πατέρας της είναι Λιβανέζος και η μητέρα της Ισπανίδα. Από μικρή ήθελε να γίνει ηθοποιός. Τρελαινόταν για τη λάμψη των τηλεοπτικών αστέρων που γνώριζε μέσα από το σινεμά και τις τηλενουβέλες. Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε ότι με μια από αυτές, ξεκίνησε και την καριέρα της στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Αυτό όμως, που ακόμα μέχρι σήμερα, την συντροφεύει, ως προσωπική της κατάκτηση, είναι ότι υπήρξε η πρώτη Μεξικανή ηθοποιός που έγινε αναγνωρίσιμη στα κινηματογραφικά στούντιο του Χόλυγουντ, έπειτα από την Ντολόρες Ντελ Ρίο.
Ο πρώτος ρόλος που την καθιέρωσε ως ανερχόμενο αστέρι, ήταν ο ρόλος της αισθησιακής Carolina στο Desperado. Χρόνια μετά, η Hayek παραδέχτηκε ότι η ερωτική σκηνή με τον Banderas ήταν από τα πιο δύσκολα πράγματα που κλήθηκε να κάνει στις αρχές της καριέρας της. «Είχα ζητήσει να γίνει το γύρισμα σε κλειστό set και πάλι, όταν ήρθε η ώρα της ερωτικής σκηνής, άρχισα να κλαίω. Ντρεπόμουν τόσο πολύ, αν και ο Antonio ήταν πολύ ευγενικός μαζί μου. Ήμουν καλυμμένη με μία πετσέτα και αρνούμουν να την αποχωριστώ. Σκεφτόμουν, τι θα πει ο μπαμπάς μου ή ο αδερφός μου όταν δουν την ταινία και έκλαιγα περισσότερο» δήλωνε χαρακτηριστικά. Τελικά, όταν η ταινία προβλήθηκε στους κινηματογράφους, την ώρα της επίμαχης σκηνής, ο πατέρας της και ο αδερφός της αποχώρησαν από την αίθουσα. «Το μόνο που θέλεις» έλεγε η Hayek «είναι ο πατέρας σου να νιώθει υπερήφανος για εσένα. Και με αυτή την σκηνή, μόνο περήφανος δεν ένιωθε».
Η ταινία γνώρισε μεγάλη εμπορική επιτυχία και η Hayek γρήγορα πήρε στα χέρια της, τον επόμενο hit ρόλο που την οδήγησε, το 2002, μέχρι την υποψηφιότητά της για Α’ Γυναικείο ρόλο, στα βραβεία Oscar. Πρόκειται για την βιογραφική ταινία Frida, με την Hayek στον πρωταγωνιστικό ρόλο να αποθεώνεται από κοινό και κριτικούς και να ταυτίζει μέχρι σήμερα το όνομά της με την εμβληματική φιγούρα της διάσημης Μεξικανής ζωγράφου. Ωστόσο, όσο μεγάλο ήταν το κέρδος για την καριέρα της τόσο δυσάρεστη ήταν, όπως κατήγγειλε χρόνια μετά, η εμπειρία της από τα γυρίσματα. Η συμπεριφορά του διαβόητου πλέον Χάρβεϊ Γουάινστιν, απέναντί της υπήρξε εγκληματική, με έντονη ψυχολογική και σωματική βία, ακόμα και με πολλαπλές επιθέσεις σεξουαλικής παρενόχλησης εναντίον της. «Θυμάμαι να με σέρνει κυριολεκτικά έξω από το γκαλά έναρξης που γινόταν προς τιμήν του “Frida” στο Φεστιβάλ Βενετίας, προκειμένου να τον συνοδεύσω στο πριβέ πάρτι του μαζί με κάποιες γυναίκες που νόμιζα ότι ήταν μοντέλα αλλά αργότερα μου είπαν ότι ήταν πόρνες πολυτελείας» εξομολογήθηκε σε άρθρο της στους New York Times η ηθοποιός και με λόγια σκληρά περιέγραψε την άγρια κατάσταση που βίωνε εκείνη την εποχή και που τελικά την οδήγησε στο να μισήσει το project των ονείρων της: «Δεν γνώριζα ότι θα έβρισκα τη δύναμη να πω όχι. Όχι, στο να κάνω μπάνιο μαζί του. Όχι στο να τον αφήνω να με βλέπει γυμνή να κάνω μπάνιο. Όχι στο να τον αφήνω να μου κάνει μασάζ. Όχι στο να βρίσκομαι γυμνή με μία άλλη γυναίκα».
H γνωριμία της με τον Pinault
Όταν η Σάλμα ήταν σε ηλικία 39 ετών, γνώρισε στο γκαλά του Palazzo Grassi στη Βενετία τον François-Henri Pinault, τον διάσημο Γάλλο δισεκατομμυριούχο επιχειρηματία και πρόεδρο του διεθνούς πολυτελούς ομίλου Kering – που περιλαμβάνει brand όπως Gucci, Balenciaga, Bottega Veneta, Brioni κ.α. και η περιουσία του αγγίζει σήμερα περίπου τα 7 δισ. δολάρια. Παντρεύτηκαν, μάλιστα, όχι μία αλλά τρεις φορές, ανανεώνοντας τους όρκους τους, την τελευταία φορά, το 2018, στα νησιά Bora-Bora.
Ο πρώτος γάμος, ήρθε εντελώς ξαφνικά χωρίς καν να το γνωρίζει η νύφη, ανήμερα του Αγίου Βαλεντίνου, το 2009. «Δεν ήξερα καν ότι θα παντρευόμουν εκείνη τη μέρα» παραδεχόταν η Hayek. «Οι γονείς μου και ο αδερφός μου είχαν συνωμοτήσει με τον François και με πήγαν στο Δημαρχείο του Παρισιού όπου εκεί με περίμενε ο άντρας μου. Είχα φοβία με το θέμα του γάμου. Δεν μου άρεσε καθόλου ως κατάσταση». Μετά από αυτό όμως, η Hayek χαλάρωσε και επανέλαβε την τελετή, τη δεύτερη φορά στη Βενετία, στο ιστορικό κτίριο της La Fenice Opera, σε έναν γάμο-υπερπαραγωγή που κόστισε 3,5 εκατ. δολλάρια.
Καρπός του έρωτά τους, η πανέμορφη Valentina Paloma, 16 ετών σήμερα, η οποία φυσιογνωμικά μοιάζει εντυπωσιακά με την μητέρα της, για την ακρίβεια, σαν δυο σταγόνες νερό. Η Valentina αγαπά την μόδα, το make up, τα vintage κομμάτια, τις μουσικές του Kanye West, τη φωτογραφία, μιλάει τρεις γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά και Ισπανικά), ενώ όταν μεγαλώσει, εξομολογείται, ότι θέλει να ακολουθήσει τα χνάρια της μαμάς της. Διατηρεί επίσης εξαιρετικές σχέσεις με τα υπόλοιπα τρία ετεροθαλή αδέρφια της, από προηγούμενες σχέσεις του πατέρα της (μία αδερφή και δύο αδερφούς).
Η έντονη φιλανθρωπική της δράση
Η πλούσια φιλανθρωπική δράση της διάσημης ηθοποιού είναι γνωστή τα τελευταία χρόνια, στους μεγαλύτερους ακτιβιστικούς κύκλους της Αμερικής. Η ευαισθησία και το ενδιαφέρον που έχει επιδείξει όλα αυτά τα χρόνια, η Hayek πάνω σε θέματα ενδοοικογενειακής βίας κατά των γυναικών, την οδήγησε στο να συστήσει το “The Salma Hayek Foundation”, με έδρα την California. Ωστόσο, έχει καταφέρνει να επεκτείνει την φιλανθρωπική της δράση και στη χώρα καταγωγής της, στο Μεξικό όπου βοηθά παιδιά φτωχών οικογενειών είτε να λάβουν την εκπαίδευση που χρειάζονται είτε να αποτοξινωθούν από τα ναρκωτικά.
Το 2013, συνεργάστηκε με τον Οίκο Gucci και την Beyonce, για να ιδρύσουν το “CHIME FOR CHANGE”, μία πρωτοβουλία για την προώθηση της εκπαίδευσης, της υγείας και της δικαιοσύνης κοριτσιών και γυναικών σε όλο τον κόσμο. Δύο χρόνια αργότερα, μίλησε μπροστά στη Γερουσία των ΗΠΑ για να ενθαρρύνει τα μέλη της να επεκτείνουν τον Νόμο για τη Βία κατά των Γυναικών. Την επόμενη χρονιά ψηφίστηκε η νομοθεσία.
Ένα από τα τελευταία μεγάλα ακτιβιστικά της έργα ήταν η έναρξη της εκστρατείας #StandWithWomen για την καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών, κατά τη διάρκεια του lockdown εξ’ αιτίας του covid19.
Φωτογραφίες: Ιnstagram@salmahayek