Επειδή ο «ξαφνικός έρωτας» με ένα άρωμα συνήθως καταλήγει άδοξα, υπάρχει μία επαγγελματική στρατηγική για να βρούμε την ιδανική εσάνς.
«Καμία μορφή κομψότητας δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς άρωμα. Είναι το αόρατο, αξέχαστο, απόλυτο αξεσουάρ» έλεγε η Κοκό Σανέλ. Το αιώνιο ερώτημα ωστόσο βρίσκεται στην επιλογή του κατάλληλου αρώματος, αυτού που θα συμπληρώσει την εμφάνιση και το προσωπικό μας στιλ. Αυτή είναι η ειδικότητα του Γιώργου Καλαμαρά, του Eλληνα moderator της «wikipedia» των αρωμάτων fragrantica.com και υπεύθυνου της King George Luxury Boutique με niche αρώματα. «Η επιλογή τού σωστού αρώματος είναι ένα προσωπικό ταξίδι για τον καθένα. Το πιο σημαντικό βήμα είναι να γνωρίζει κανείς τις νότες και τις οικογένειες, δηλαδή να ξέρει αν του αρέσουν εκείνες των λουλουδιών, των εσπεριδοειδών ή οι πιο έντονες μυρωδιές όπως το oud και το λιβάνι. Ολα εξαρτώνται από το τι ηρεμεί τις αισθήσεις μας και τελικά τι ταιριάζει στην προσωπικότητά μας».
Ποιοι παράγοντες καθορίζουν τις νότες που μας αρέσουν; «Αυτό εξαρτάται από ένα συνδυασμό παραμέτρων όπως το pH του δέρματος και ο χαρακτήρας. Συλλέγοντας συγκεκριμένα δεδομένα από έναν πελάτη όπως για τον τρόπο ζωής του, την προσωπικότητά του και τη διάθεση που θέλει να εκπέμπει, περιορίζουμε το φίλτρο της αρωματικής παλέτας κι έτσι φτάνουμε πιο κοντά στη σωστή επιλογή». Ωστόσο, αυτή είναι η θεωρία. Στην πράξη κάθε άρωμα αλληλεπιδρά διαφορετικά με κάθε δέρμα. «Το ενδοκρινολογικό σύστημα ουσιαστικά καθορίζει πώς θα αλληλεπιδράσει οποιοδήποτε νότα. Οταν βάζουμε μία εσάνς, δεν «κάθεται» μόνο στην επιφάνεια του δέρματος, αλλά αναμειγνύεται με τα φυσικά μας έλαια και επηρεάζεται και από το pH. Ως εκ τούτου, το τελικό άρωμα που δημιουργείται μετά από αυτή τη μίξη, μπορεί να είναι διαφορετικό από αυτό που μυρίσαμε από το μπουκάλι». Γι’ αυτό η δοκιμή είναι ο πιο σημαντικός έλεγχος, αρκεί ν’ αφήσουμε να περάσουν τρεις ώρες από τον αρχικό ψεκασμό στο δέρμα, ώστε ν’ αναδυθούν όλες οι νότες από την κορυφή μέχρι τη βάση και να έχουμε μία ολοκληρωμένη εικόνα. Αν δοκιμάσουμε πολλές εσάνς και η μύτη μας χάσει την ευαισθησία της, μπορούμε να την επαναφέρουμε εισπνέοντας καφέ.
Υπάρχουν συγκεκριμένα αρώματα για συγκεκριμένους τύπους ανθρώπων; «Στη θεωρία αποφεύγουμε τις κατηγοριοποίησεις, όμως στη δουλειά μου έχω βρει κάποια κοινά χαρακτηριστικά σε όσους επιλέγουν μία οικογένεια αρωμάτων. Είναι περίπου όπως διαλέγεις τα ρούχα ανάλογα με το στιλ σου. Εκείνοι που τους αρέσει η φρεσκάδα, το casual ντύσιμο, η φύση και η εσωτερική ηρεμία συνήθως προτιμούν νότες εσπεριδοειδών, βέτιβερ ή ρητίνες κωνοφόρων. Οι περιπετειώδεις τύποι που αγαπούν την ταχύτητα και βάζουν σκούρες κυρίως αποχρώσεις στην γκαρνταρόμπα τους, προτιμούν νότες δέρματος, ρούμι, καπνού ή ξύλων. Εκείνοι με τις αυστηρές γραμμές ρούχων, το αυστηρό πρόγραμμα και την αδυναμία στους κοσμοπολίτικους προορισμούς, προτιμούν νότες λευκών λουλουδιών, κόκκινων φρούτων, βανίλιας και κεχριμπαριού».
Αν, λοιπόν, υποθέσουμε ότι οι πιο χαρακτηριστικές οικογένειες αρωμάτων είναι τα chypre με νότες εσπεριδοειδών, τα floral με νότες λουλουδιών και τα woody με νότες ξύλου, διαλέξαμε τους πιο luxurious συνδυασμούς αρωματικών στοιχείων. Υπάρχουν βέβαια και άλλες οικογένειες, όπως τα gourmand, τα oriental και τα fruity, για να βρει καθένας αυτό ακριβώς που του ταιριάζει.
CHYPRE, ΑΡΩΜΑΤΑ ΜΕ ΝΟΤΕΣ ΕΣΠΕΡΙΔΟΕΙΔΩΝ
Zafferano, Acqua di Parma: άρωμα με νότες περγαμόντο, μανταρίνι και νεράντζι στην κορυφή. (Τιμή 270€)
Dior Homme, Dior: άρωμα με νότες περγαμόντο, ροζ πιπέρι και ρετσίνι έλεμι στην κορυφή. (Τιμή 150€)
FLORAL, ΑΡΩΜΑΤΑ ΜΕ ΝΟΤΕΣ ΛΟΥΛΟΥΔΙΩΝ
Highgrove Bouquet, Penhaligon’s: άρωμα με νότες ανθών lime tree (φλαμουριάς) στην κορυφή. (Τιμή 188€)
Armani Prive Iris Celadon, Giorgio Armani: άρωμα με νότες ίριδας συνοδευόμενες από νότες σοκολάτας και τσαγιού ματέ. (Τιμή 180€)
WOODY, ΑΡΩΜΑΤΑ ΜΕ ΝΟΤΕΣ ΞΥΛΩΝ
Storie di Venezia Gaggia Medio I, Valmont: extrait de parfum με νότες κεχριμπαριού, σανδαλόξυλου και κάρδαμου στην κορυφή. (Τιμή 490€)
Private Blend Oud Wood, Tom Ford: άρωμα με νότες ξύλου oud, ξύλου τριανταφυλλιάς και σανδαλόξυλου. (Τιμή 265€)
Εισαγωγική φωτογραφία: Getty Images / Ideal Image