Ενα μελετημένο στρατηγικό σχέδιο διαρκείας που κάνει την ομάδα της γαλλικής πρωτεύουσας να αυξάνει τους οπαδούς της σε όλον τον κόσμο και ταυτόχρονα να εδραιώνεται ως μια ποδοσφαιρική υπερδύναμη. Μιλήσαμε με τον άνθρωπο που δίνει τις κατευθύνσεις.
H Paris Saint Germain ή αλλιώς P.S.G. πριν γίνει πρωταθλήτρια Ευρώπης έχει ήδη γίνει ομάδα “της μόδας” με ένα στυλ που τα άλλα ποδοσφαιρικά clubs της Ευρώπης δυσκολεύονται να πετύχουν. Μιλήσαμε με τον διευθυντή του brand P.S.G. Fabien Allegre ενώ στη συζήτηση μας ήταν παρών και ο Guillaume Salmon εξωτερικός σύμβουλος επικοινωνίας lifestyle του brand και ιδρυτής της εταιρείας Tact. Η σύνδεση μεταξύ της P.S.G. – της μοναδικής ομάδας ποδοσφαίρου πρώτης κατηγορίας της γαλλικής πρωτεύουσας – και των οίκων μόδας της πόλης είναι μακρόχρονη. Ο σχεδιαστής μόδας Daniel Hechter διετέλεσε πρόεδρος του συλλόγου για πέντε χρόνια τη δεκαετία του 1970 και θεωρείται μία από τις κινητήριες δυνάμεις πίσω από το DNA της ομάδας.
Ο Hechter ήταν αυτός που σχεδίασε την παραδοσιακή εμφάνιση της P.S.G. – μια κόκκινη κάθετη λωρίδα, πλαισιωμένη με λευκό, σε μπλε φόντο – κατά τη διάρκεια της βασιλείας του. Η ιστορία λέει ότι βασίστηκε στη δημιουργία του στην ερυθρόλευκη φανέλα που φορούσε ο Αγιαξ, ο πρωταθλητής Ολλανδίας που κυριαρχούσε τότε στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις. Όλο και περισσότερο, όμως, η P.S.G. χρησιμοποιεί τόσο αυτόν τον δεσμό όσο και τη φήμη του Παρισιού ως παγκόσμιου κόμβου μόδας για να σφυρηλατήσει την ταυτότητά της στον 21ό αιώνα. Ας δούμε όμως τι μας είπε ο Chief Brand Officer της P.S.G. Fabien Allegre.
Ποιο είναι το αντικείμενο της δουλειάς σας;
Το αντικείμενο της δουλειάς μου είναι να βοηθήσω με τέτοιο τρόπο ώστε να μεγεθύνεται η διεθνής ακτινοβολία του brand και να αναπτύξω το αποτύπωμα που αφήνει η Paris Saint Germain.
Τι εννοείτε όταν λέτε ότι “πάμε εκεί που άλλα ποδοσφαιρικά club δεν θα πάνε”;
Κατευθυνόμαστε σε περιοχές που συνήθως δεν είναι αυτές που θα έλεγα ότι “συνυπογράφουν” οι άλλες ομάδες ποδοσφαίρου. Είμαστε εκεί που δεν μας περιμένουν. Και το εκφράσαμε αρκετά καλά, κάνοντας συνεργασίες στον τομέα της μόδας υιοθετώντας τα τελευταία δέκα χρόνια μια προσέγγιση που δεν είναι μόνο “ο άνθρωπος του χλοοτάπητα” αλλά περισσότερο το ότι ανήκει στην πόλη του Παρισιού και των αξιών που ενσαρκώνει η πρωτεύουσα της Γαλλίας. Αυτό μας έκανε να ξεπεράσουμε κάποια εμπόδια που υπήρχαν πριν πολλά χρόνια. Παραμένουμε μια ομάδα ποδοσφαίρου πάνω από όλα. Το 2011 όταν εφαρμόσαμε τη στρατηγική που είχε ως στόχο να κάνουμε την Paris-Saint Germain παγκόσμιο brand και ξεπεράσαμε όλους τους περιορισμούς και τις συνήθειες που επικρατούσαν μέχρι τότε στις ποδοσφαιρικές ομάδες.
Επομένως αυτό που έκανε τη διαφορά ήταν η συνεργασία σας με σχεδιαστές μόδας;
Ακριβώς. Αυτό απεικονίζει τη λειτουργία και το όραμα μας από το 2012 ως ομάδα του Παρισιού. Για αυτό η PSG συνεργάστηκε και συνεργάζεται με νέα ταλέντα όχι απαραίτητα “σταρ” αλλά που έχουν αρκετές δεξιότητες για να συνδυάσουν το στυλ Jordan και του Dior. Αυτό δείχνει την ποικιλία και το χαρακτηριστικό της ομάδας μας που είναι να αποτελεί πηγή έμπνευσης.
Σε ποιες περιοχές του πλανήτη βλέπετε τα καλύτερα αποτελέσματα της στρατηγικής σας;
Οι δύο ζώνες που είναι σε ισχυρή ανάπτυξη από πλευράς ζήτησης, είναι οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία. Θα έλεγα και η υπόλοιπη Ασία αλλά δεδομένων των σφαιρικών συνθηκών(σ.σ. υποθέτω εννοεί την τρέχουσα κατάσταση στην Κίνα) είναι πιο περίπλοκο να μιλάμε για “ισχυρή ανάπτυξη” ακόμα και αν έχουμε έναν καινούργιο χορηγό από την Κίνα. Στις ΗΠΑ είμαστε η μοναδική ομάδα ποδοσφαίρου στον κόσμο που έχει δύο boutique οι οποίες σύντομα θα γίνουν τέσσερεις. Στο Τόκυο ήμασταν το πρώτο club που ξεκίνησε το 2014 να έχει δύο καταστήματα κι εκεί σύντομα θα γίνουν τέσσερα. Όταν κάναμε περιοδεία το Καλοκαίρι από εκεί, είχαμε μια υποδοχή εκεί που δεν έχουμε ξαναδεί! Άρα η δουλειά που κάνουμε έχει αποτελέσματα.
Ποια είναι τα fashion projects και οι συνεργασίες που θα πραγματοποιήσατε;
Έχουμε μια πολύ ωραία συνεργασία αν και τα lockdowns μας καθυστέρησαν, όπως συνέβη σχεδόν σε όλους, με ένα πολύ χαρισματικό παιδί που λέγεται Esteban Cortazar για τον οποίο γίνονται πολλά δημοσιεύματα σε ολόκληρο τον πλανήτη ενώ κλείνει την επέτειο των είκοσι ετών στη βιομηχανία της μόδας. Μας έφερε μια φρεσκάδα και το λατινοαμερικάνικο πάθος και μας ετοιμάζει μια collection που θα συζητηθεί πολύ στον κόσμο της μόδας και του ποδοσφαίρου.
Αν κερδίσετε το Champions League ποια θα είναι η αλλαγή στο brand strategy;
Δεν θα υπάρχει επίδραση στη στρατηγική μας. Αλλά αυτή η διοργάνωση θα μας αποφέρει αυτό που μας λείπει σήμερα. Μια επιδοκιμασία των προσπαθειών μας σε αθλητικό επίπεδο. Το πλεονέκτημα μας είναι ότι έχουμε καταφέρει με τις ακαδημίες μας όπου βρίσκονται σε 20 χώρες και 40 χιλιάδες πιτσιρικάδες παίζουν με τη μεθοδολογία PSG. Έχουμε θέσει σε όλα τα επίπεδα τις βάσεις για να επεκτείνουμε τα μερίδια αγοράς που δικαιούμαστε με την κατάκτηση του Champions League.
Πώς επιτυγχάνετε τη συμπερίληψη σε όλα τα κοινωνικά στρώματα που ακολουθούν την ομάδα σας;
Υπάρχουν δύο πλευρές. Η μία είναι η συνεργασία με νέα ταλέντα που συνδυάζουν το πνεύμα του Jordan μ’αυτό του Dior. Και είναι επίσης, η παρουσία μας σε καταστήματα όπως η Samaritaine του Παρισιού αλλά και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ που κάνουν τα προιόντα μας προσβάσιμα σε όλους. Η δεύτερη πλευρά είναι το Ίδρυμα PSG το οποίο μεταξύ 1ης Ιουλίου και τις 30 Σεπτεμβρίου πραγματοποίησαν 60 επιχειρήσεις που βοήθησαν 3600 πιτσιρικάδες να συμμετάσχουν δωρεάν σε δραστηριότητες της ομάδας. Έτσι άλλοι πήγαν για μία εβδομάδα διακοπές στην Κροατία, άλλοι είδαν ματς, άλλοι προσκλήθηκαν στο χωριό PSG ένα μέρος που οργανώνονται δραστηριότητες για παιδιά.
Ποιο είναι το όνειρό σας; Πού θέλετε να φτάσετε;
Το όνειρο είναι να γίνουμε πρωταθλητές Ευρώπης. Να κερδίσουμε το Champions League.