Η πλήρης ανακαίνιση του ιστορικού κτηρίου του Samaritaine, παράλληλα με την ειδική διαμόρφωση των γύρω κτηρίων από τον όμιλο Louis Vuitton Moet Hennessy αλλάζουν το κέντρο του Παρισιού χαρίζοντάς του ομορφιά και αίγλη.
Η αναγέννηση του Παρισιού, μετά από τα δύσκολα χρόνια του covid, οφείλεται κατά πολύ στη γειτονιά που διαμόρφωσε ακριβώς στην καρδιά της πόλης και στο πιο εμπορικό τρίγωνο ο όμιλος LMVH. Στον πεζόδρομο, όπου δεσπόζει το ανανεωμένο πλέον κτήριο του Samaritaine και που ουσιαστικά ξεκινά από τις όχθες του Σηκουάνα για να φτάσει στις παρυφές του Λούβρου, διαπερνώντας την πολυσύχναστη Rue de Rivoli με θέα ταυτόχρονα τον πύργο του ‘Αιφελ και το μουσείο Πομπιντού, έχει στηθεί ουσιαστικά η γειτονιά της Louis Vuitton, ένα όραμα χρόνων του πλουσιότερου επιχειρηματία της Γαλλίας, του Μπερνάρ Αρνό, που επιτέλους πήρε σάρκα και οστά φωτίζοντας ένα άλλοτε εγκαταλελειμμένο ουσιαστικά, σημείο.
Για χρόνια, το αριστουργηματικό κτήριο της Μπελ Επόκ, όπου στεγαζόταν το εμβληματικό Samaritaine, το πιο διάσημο εμπορικό κατάστημα του Παρισιού, έχασκε κλειστό, όπως και τα υπόλοιπα γύρω κτήρια βυθίζοντας σχεδόν την περιοχή στο σκοτάδι. Τώρα, όμως, τόσο με τη λειτουργία του πολυκαταστήματος, όσο και με τη μεταμόρφωση των γύρω κτηρίων, όπου ουσιαστικά στεγάζεται ο όμιλος της LMVH, αλλά και με τη δημιουργία του πιο εντυπωσιακού και ακριβού ξενοδοχείου, του Cheval Blanc του ίδιου και πάλι ομίλου, απέκτησε ξανά ζωή το κέντρο συγκεντρώνοντας χιλιάδες τουρίστες που φαίνεται να έχουν επισκεφθεί ως τώρα τα ανανεωμένα κτήρια της LMVH.
Μόνο από το Samaritaine, περνούν καθημερινά πάνω από 35.000 επισκέπτες, αν όχι πελάτες, που νιώθουν την ανάγκη να δουν από κοντά το πλήρως και πολυτελώς ανακαινισμένο εσωτερικό του, τις εκπληκτικές art nouveau λεπτομέρειες και τα ιστορικά βιτρό. Στην πλευρά της Pont-Neuf, η art nouveu πρόσοψη του κτηρίου αποκαταστάθηκε προσεκτικά κρατώντας την αρχική της μορφή παράλληλα με την εκπληκτική γυάλινη οροφή που έχει κατασκευάσει ο Αιφελ.
Ηταν σαφές ότι ο Αρνό είχε ζητήσει από τους σχεδιαστές να προσέξουν ώστε να διατηρηθεί η αρχιτεκτονική ενώνοντας το ιστορικό παρελθόν με το μέλλον. Χαρακτηριστική είναι η μεγάλη σκάλα που δεσπόζει στο κέντρο του κτηρίου που έχει ανακαινισθεί προσεκτικά με 16.000 φύλλα χρυσού, υπέροχα κεραμικά και 270 δρύινα σκαλοπάτια. Κάθε όροφος είναι εμπειρία και δεν χρειάζεται να αναφερθεί ότι οι μάρκες που φιλοξενούνται είναι και πάλι του ομίλου: από Dior, και Givenchy έως Louis Vuitton ενώ στην είσοδο μπορεί κανείς να δει τις προθήκες με τα ποτά Moët & Chandon, Hennessy και Château d’Yquem.
Στο ίδιο κτήριο των 20.000 τ.μ, του οποίου η ανακαίνιση κόστισε στον όμιλο κοντά 750 εκατομμύρια ευρώ ξεχωρίζει το πιο πολυτελές, αυτή τη στιγμή, ξενοδοχείο του Παρισιού που είναι το cheval blanc. Πρόθεση του ιδιοκτήτη ήταν προφανώς να παρελάσει με το λευκό του άλογο (cheval blanc) στον κόσμο της πολυτελούς εμπειρίας καθιστώντας τη διαμονή στους χώρους ανυπέρβλητη: μέσα σε έναν χρόνο από την έναρξη της λειτουργίας του το ξενοδοχείο με τις 72 σουίτες, τα τέσσερα πολυτελή εστιατόρια και τα σπα, είναι σχεδόν πάντα κλεισμένο με το πιο φτηνό δωμάτιο να ξεκινά από 3.300 ευρώ την ημέρα! Ξεχωρίζει φυσικά το ειδικά διαμορφωμένο για εξέχοντες επισκέπτες διαμέρισμα των 1.000 τ.μ, με τις επτά κρεβατοκάμαρες και τα αντίστοιχα επτά μπάνια με πανάκριβο μάρμαρο, τα δυο σαλόνια και φυσικά το ιδιωτικό γυμναστήριο. Το διαμέρισμα κλείνεται κατόπιν συμφωνίας και η τιμή του παραμένει άγνωστη.
Το πρότζεκτ του Cheval Blanc, υπήρχε σύμφωνα με δηλώσεις του ιδιοκτήτη του, πολλά χρόνια προτού καν περάσει στα χέρια του ο LMVH και πλέον είναι πραγματικότητα αφού μπορεί περήφανα να λέει ότι είναι απλώς το “καλύτερο” ξενοδοχείο στο Παρίσι. Εννοείται ότι στο εσωτερικό φιλοξενούνται εμβληματικά έργα τέχνης ενώ τα δωμάτια έχουν ταυτόχρονα θέα στον πύργο του Άιφελ, το Πομπιντού και τη Sacré-Coeur.
Αρχιτέκτονας είναι ο Πίτερ Μαρίνο ενώ από τις σουίτες δεν λείπουν ούτε καν τα ακριβά πιάνα όπου μπορεί ο φιλότεχνος επισκέπτης να εξασκεί όχι μόνο τα κρυφά ταλέντα του αλλά να κλείνει τον/την πιανίστα της αρεσκείας του. Λεπτή πινελιά το ομώνυμο άρωμα που καλύπτει τους χώρους, το οποίο σχεδιάστηκε από τον Dior ειδικά για την περίσταση. Στόχος του Αρνό ήταν να καλύψει με το ξενοδοχείο, το πολυτελές κατάστημα και τα υπόλοιπα κτήρια οποιαδήποτε επιθυμία του επισκέπτη και ουσιαστικά να απαντήσει, για μια ακόμα φορά, στον αιώνιο ανταγωνιστή του Φρανσουά Πινό (François Pinault), ο οποίος είχε προλάβει πριν να παρουσιάσει το δικό του εντυπωσιακό εγχείρημα λίγο πιο κάτω μετατρέποντας το πρώην ιστορικό κτήριο του Χρηματιστηρίου του Παρισιού σε χώρο τέχνης.
Αξίζει όντως μια επίσκεψη στο νέο του μουσείο, έργο του Ιάπωνα αρχιτέκτονα Tadao Ando, όπου φιλοξενούνται έργα από την τεράστια συλλογή σύγχρονων έργων τέχνης του Pinault και είναι και αυτός ένας λόγος να λέει κανείς ότι το κέντρο του Παρισιού πια επιβεβαιώνει την ιστορική του αίγλη ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο πολυτέλειας και ομορφιάς.