Στην Αστόρια της Νέας Υόρκης ο John Stavros άνοιξε το supermarket “Athena” που μαζί με το καφέ “Under Pressure” σηματοδοτούν μια νέα εποχή για την αγορά Ελληνικών προϊόντων στην αμερικάνικη μητρόπολη.

Μιλήσαμε με τον Γιάννη Σταυρόπουλο ή γνωστό και ως “Τζον” στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού που εκπροσωπεί την εταιρεία “Terra Medi”. Η “Terra Medi” σε συνεργασία με την “Under Pressure” δημιούργησαν το πρώτο ελληνικό gourmet market και καφέ στη Νέα Υόρκη λίγο πριν το Ορθόδοξο Πάσχα. “Επιλέξαμε την περιοχή της Αστόρια γιατί είναι η καρδιά του Ελληνισμού” μας είπε χαρακτηριστικά. Το όλο project που στηρίζει τους νέους αγροτικούς παραγωγούς σε όλη την Ελλάδα έχει σκοπό να επεκταθεί στη Φιλαδέλφεια, τη Φλόριντα και τη Βοστώνη.

Ο Ελληνας πίσω από το νέο super market Athena στη Νέα Υόρκη

Πώς αποφασίσατε να ανοίξετε το Athena/Under Pressure; Η προσπάθεια του Athena Gourmet/ Under Pressure, ήταν η αποκορύφωση σκέψεων και ζυμώσεων των τελευταίων δύο ετών καθώς θα άλλαζε το “σκηνικό” της αγοράς. Παρατηρώντας κενό πάνω σε μια τέτοια ιδέα κινηθήκαμε ταχύτητα και δημιουργήσαμε την διπλή αυτή οντότητα που γίνεται για πρώτη φορά, με τέτοια έντονη μοντέρνα έκφανση.

-Γιατί επιλέξατε την Αστόρια; Η συγκεκριμένη περιοχή είναι ο “μηχανισμός του δικού μας ρολογιού” θα έλεγα. Ότι έχει να κάνει με το ελληνικό εμπόριο ξεκινά από εδώ και μετά ανοίγει τα φτερά του για αλλού. Εδώ είναι το κέντρο, και από εδώ ξεκινούν όλα. Γι’ αυτό και η εταιρεία μας, η Terra Medi, έχει και θα έχει πάντα την έδρα της στην Αστόρια. Αυτό που δεν είχε η Αστόρια ήταν ο καφές καλής ποιότητας. Διψούν οι Έλληνες και οι υπόλοιποι όμοροι λαοί για εξαιρετικό καφέ και δυστυχώς η μέχρι τώρα εμπειρία ήταν κατά ελάχιστα “φτωχή“. Ο Μιχάλης Παπαδόπουλος όμως -ή Μικέ όπως τον ξέρουν όλοι εδώ- άλλαξε το τοπίο αυτό με την έμπνευση που είχε, να οραματιστεί και να εν τέλει να δημιουργήσει το brand “Under Pressure” εδώ και μερικά χρόνια. Πάλεψε και πολεμήθηκε, γνώρισμα αρχαίο της φυλής μας και αυτό. Δημιούργησε το πρώτο roastery στην Αστόρια και σιγά-σιγά εξελίχθηκε και έγινε το σημείο αναφοράς. Του αξίζουν πολλοί έπαινοι γιατί δημιούργησε κάτι μοναδικό.

-Είναι η Αστόρια η επόμενη high-end συνοικία της Νέας Υόρκης; Δεν θα έλεγα ότι η γειτονιά μας θα είναι η επόμενη High End περιοχή. Θα είναι όμως σίγουρα μια από τις πιο trendy και diverse περιοχές της Νέας Υόρκης, Θα αναφερθώ σε ένα περιστατικό που έγινε σήμερα. Μια Αφρικανή κυρία με τον γιο της, ήρθε σήμερα στο Athena και αγόρασε περίπου εκατό μπουκαλάκια gourmet ελαιόλαδο και βαλσαμικά ξύδια. Κοιταζόμασταν όλοι έκπληκτοι από τις γνώσεις της συγκεκριμένης καθώς και για τις ευχαριστίες που μας έδινε, για την παρουσία τέτοιου χώρου στην Αστόρια. Αυτή λοιπόν είναι η νέα πραγματικότητα της Αστόρια. Πολυπολιτισμική και ανανεωμένη.

Ο Ελληνας πίσω από το νέο super market Athena στη Νέα Υόρκη
Ο Ελληνας πίσω από το νέο super market Athena στη Νέα Υόρκη
Ο Ελληνας πίσω από το νέο super market Athena στη Νέα Υόρκη
Ο Ελληνας πίσω από το νέο super market Athena στη Νέα Υόρκη
Ο Ελληνας πίσω από το νέο super market Athena στη Νέα Υόρκη
Ο Ελληνας πίσω από το νέο super market Athena στη Νέα Υόρκη
Ο Ελληνας πίσω από το νέο super market Athena στη Νέα Υόρκη

-Συμβαδίζει αυτό με τον τρόπο που βλέπουν την Ελλάδα στην Αμερική; Η αναζήτηση της ελληνικής διατροφής και δίαιτας σε ολόκληρη την επικράτεια των ΗΠΑ, που ταυτόχρονα σημαίνει και την διακίνηση ελληνικών προϊόντων, έχει, από καιρό πλέον, σταθερά ανοδική πορεία. Η μεγάλη επισκεψιμότητα γηγενών Αμερικάνων στην χώρα μας, έχει άμεσο αντίκτυπο και στις διατροφικές τους συνήθειες. Ακούμε πολλές φορές από πελάτες μας να μας ζητούν, για παράδειγμα, εάν έχουμε μανούρι η γραβιέρα Νάξου. Μεγάλες αμερικανικές αλυσίδες πλέον, έχουν εξαιρετικά ελληνικά προϊόντα, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια ότι θα πρέπει να είμαστε εφησυχασμένοι. Υπάρχει πολύ δρόμος μπροστά μας, καθώς είμαστε στην αρχή αυτής της Μεσογειακής διατροφικής αναγέννησης στις ΗΠΑ. Θα ήθελα ακόμα να σταθώ και σε ένα άλλο σημείο, το οποίο αναφέρεται στην διασφάλιση της ανώτερης ποιότητας και της εξαιρετικής γεύσης, προσφέροντας παραδοσιακά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πιο απαιτητικών καταναλωτών. Η σταθερά της συνέπειας αυτής είναι πάρα πολύ σημαντική και δυστυχώς ενίοτε διαφεύγει από την συνείδηση του εκάστοτε Έλληνα παραγωγού.

-Σε ποια φάση βρίσκεται η ζήτηση των Ελληνικών προϊόντων στη Νέα Υόρκη και την υπόλοιπη Αμερική; Πιστεύω ότι όχι μόνο η Αστόρια αλλά ολόκληρη η ομογένειά μας περνά στιγμές δόξας και αναγνώρισης. Καθώς γνωρίζετε, η Αμερική είναι τεράστια και είναι δύσκολο να συνδέσεις γεωγραφικά τις δύο αυτές έννοιες. Από την Νέα Υόρκη όμως ξεκίνησαν όλα, όσον αναφορά την μεγαλειώδη επέκταση της Ελληνικής διατροφής και γενικότερα τον εναγκαλισμό της Ελληνικής κουλτούρας από τους υπόλοιπες κοινότητες της Αμερικής. Η Αστόρια σαφέστατα, έχει πάντα το πλεονέκτημα των νεοφερθέντων Ελλήνων, που κουβαλάνε μαζί τους έναν άλλο “αέρα” μια πιο νεανικής γεύσης από την πατρίδα και αυτό είναι μοναδικό. Αυτή η τάση έχει φέρει πολύ καλά αποτελέσματά σε πολλές επιχειρήσεις ομογενών -και όχι μόνο. Η “φρεσκάδα” των νέων κοριτσιών και αγοριών από την Ελλάδα μας είναι για όλους “Μάνα εξ ουρανού” και προσδίδει μια ιδιαίτερη νότα στην διατήρηση της Ελληνικής γαστρονομίας. Η Αστόρια δεν είναι απλά μία περιοχή αλλά είναι πρεσβευτής της Ελληνικής κουλτούρας και παράδοσης.

-Πώς βοηθάτε τους νέους Ελληνες αγρότες; Υπάρχουν ή όλοι θέλουν δουλειά γραφείου; Το αγροτικό επάγγελμα είναι απαιτητικό. Θέλει γνώσεις, αντοχές και πολύ τύχη αφού είναι εκτεθειμένο σε αντίξοες καιρικές συνθήκες. Όταν “αναγκάζεσαι” να ακολουθήσεις το αγροτικό επάγγελμα, σίγουρα αν μπορούσες θα ήθελες να γίνεις υπάλληλος γραφείου. Σήμερα οι αγρότες που από επιλογή ακολουθούν αυτή την ασχολία έχουν πολλές πιθανότητες να επιτύχουν σπουδαία πράγματα. Αγαπούν αυτό που κάνουν, έχουν γνώσεις ή τις αναζητούν και επιδιώκουν να παράγουν ποιοτικά προϊόντα με σεβασμό στο περιβάλλον. Με αυτούς τους αγρότες συνεργαζόμαστε και αυτούς βοηθάμε, αυτοί είναι το μέλλον στον αγροτικό τομέα και την διατροφική αλυσίδα.

-Η κλιματική κρίση θα αποτελέσει απειλή για τα προϊόντα που γεμίζουν τα ράφια σας; Η κλιματική κρίση δεν θα αποτελέσει πρόβλημα μόνο στα δικά μας προϊόντα, αλλά και σε όλα τα προϊόντα της αγροδιατροφικής αλυσίδας. Αυτό όμως είναι ένα θέμα που υπερβαίνει τον αγροτικό τομέα ,είναι ένα παγκόσμιο πρόβλημα που αναζητά παγκόσμια αντιμετώπιση. Ας προσπαθήσουμε όλοι για αυτό.
www.athena.market/astoria-store/