Το υψηλής αισθητικής KF House στην Βουλιαγμένη που σχεδίασε το γραφείο Tsolka architects.
Η μελέτη του συγκεκριμένου έργου έμοιαζε με αρχιτεκτονικό ακορντεόν. Κι όπως το θέτει η Μαριαλένα Τσόλκα των Tsolka architects “Έχει πολύ μεγάλο ταξίδι αυτό το έργο γιατί έχει αλλάξει πάρα πολλές φορές. Έχει αλλάξει μέχρι και αριθμό ορόφων. Πρόκειται για μια οικογένεια έξι ατόμων και με τα δεδομένα των νοτίων προαστίων που αλλάζουν, μπαίνει πέρα από το σκεπτικό “φτιάχνω το σπίτι μου” και σ’ ένα επενδυτικό σκεπτικό του τύπου “κι αν έφτιαχνα κι άλλους ορόφους να τους νοικιάσω;”. Οπότε αυτό το κτίριο ανεβοκατέβαινε, μεγάλωνε, στρέτσαρε, μίκρυνε, είχε διάφορα τέτοια θέματα”.
Πρόκειται για ένα μοναδικό οικόπεδο το οποίο δίνει στον αρχιτέκτονα του έργου πολύ μεγάλη πρόσοψη. “Είναι από τα λίγα που επιτρέπουν να “απλωθούν” τόσο πολύ. Και αυτό για μας ήταν πολύ σημαντικό γιατί του έδινε ένα άνοιγμα, έναν ορίζοντα προς το πάρκο που υπάρχει εκεί. Το είδαμε πώς θα μπορούσε να είναι ένα open house που ανοίγει τελείως στη φύση, ενώ θα έπρεπε παράλληλα να το απολαμβάνουν τα μικρά παιδιά της οικογενείας. Έχει μια πολύ μεγάλη πισίνα μπροστά την οποία απολαμβάνουν όλοι οι χώροι, το στοιχείο του νερού αντικατοπτρίζει το κτίριο και η φύση εισχωρεί στο χώρο: Γενικότερα θέλαμε όλο το σπίτι να γίνει ένα με το φυσικό περιβάλλον και για αυτό αντανακλά παντού στα τζάμια του, η φύση που υπάρχει τριγύρω. Αυτή η ιδιωτική κατοικία έχει σχεδιαστεί για να απεικονίζει κάθε χώρο ως αντανάκλαση του εξωτερικού. Κάθε επιμέρους δωμάτιο ανοίγεται πλήρως στο περιβάλλον, αλλά τα υλικά και οι προδιαγραφές σχεδιασμού διατηρούν την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές ιδιότητες κατοικίας Α+“.
H αρχιτέκτονας συμπλήρωσε: “Οι κολώνες βρίσκονται εσωτερικά του κτιρίου και αυτό γίνεται για να μπορέσουμε να κάνουμε μια αντανάκλαση της φύσης έξω. Το concept ήταν αρχικά μίνιμαλ σε γραμμές Mies Van De Rohe, και άνοιγε τελείως αλλά έπειτα από παράκληση του ιδιοκτήτη θελήσαμε να το κάνουμε πιο “ελληνικό” όχι μόνο ως προς τα υλικά αλλά και σε ιστορικές αναφορές. Για αυτό θα δεις όλα τα περιμετρικά, στις γραμμές στις οροφές το διακοσμούμε λίγο περισσότερο. Εμείς αυτό το μεταφράσαμε στη δική μας αισθητική και βρήκαμε έναν πιο μοντέρνο τρόπο προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα πιο διακοσμημένο κτίριο. Τα υλικά τα αλλάξαμε πολύ και βάλαμε μάρμαρα. Οι κολώνες θέλαμε να έχουν πιο ελληνική μορφή κι εμείς τις κάναμε ανάποδα και το κάτω μέρος τους έγινε πιο ογκώδες σαν ένα αναποδογυρισμένο κύμα και παίξαμε πολύ με τα overlapping σα να είναι γλυπτό. Πήραμε μια αρχαιοελληνική γεωμετρία και χρησιμοποιήσαμε τον αντικατοπτρισμό για τις γεωμετρίες μας και για όλη τη διάσταση του σπιτιού και τα υλικά είναι μεν μοντέρνα αλλά έχουν ελληνικό χαρακτήρα”.
Οι δυσκολίες υλοποίησης της μελέτης
To κτίριο βρίσκεται στο στάδιο της κατασκευής. Οι δυσκολίες υλοποίησης της μελέτης φαντάζουν μεγάλες: “Συναντάμε τεράστιες δυσκολίες στην υλοποίηση της μελέτης γιατί έχουμε κουφώματα διπλού ύψους εξάμετρα δεν θέλουμε δοκάρια πουθενά μέσα οπότε τα δοκάρια μας κρύβονται και όλη η στατική μελέτη έχει μεγάλες προκλήσεις με τα μεγάλα ανοίγματα και τις μεγάλες πλάκες στο χώρο, ακόμα και η κεντρική γωνιακή κολώνα του κτιρίου είναι κυρτή, δεν είναι ούτε στρογγυλή ούτε ορθοκανονική γιατί εκεί θα δεχτεί το τζάκι, να σημειώσουμε εδώ ότι είναι δύο τα τζάκια. Έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά μετάλλου, όλα τα παράθυρα “χωνεύονται” με την έννοια ότι το κούφωμα τριών ή τεσσάρων μέτρων χωνεύεται πιο εύκολα από ένα σαν αυτό που χρησιμοποιήθηκε στο συγκεκριμένο σπίτι που ήταν έξι έπι δέκα μέτρα. Οπότε το σπίτι ανοίγει τελείως προς τα έξω. Φαίνεται ένα απλό κτίριο, αλλά αν το παρατηρήσεις στο 3d ίπταται ολόκληρο. Οπότε τα βάρη και τα υλικά που είχε έκαναν το έργο μας ακόμα πιο δύσκολο. Θέλαμε να κρύβεται ακόμα και η τηλεόραση, να μην είναι το κέντρο του σπιτιού η τηλεόραση. Έχουμε αναλάβει το αρχιτεκτονικό interior προκειμένου να ελέγχουμε όλα τα στοιχεία της κτιριακής αρχιτεκτονικής.
“Αυτό το κτίριο είναι από μπετόν και έχει σαν υλικό άλλη αντοχή στη θαλάσσια διάβρωση. Δεν χρησιμοποιούμε ξύλο ακόμα και στα deck των μπαλκονιών ρίχνουμε πολύ μεγάλα κεραμικά πλακάκια για να μη χρειάζεται να γίνεται συντήρηση, οπουδήποτε έχουμε επένδυση έχουμε αυτά τα στοιχεία του ξύλου αλλά δεν είναι πραγματικό ξύλο αλλά μια μορφή αλουμινίου που δεν επιδέχεται καμίας διάβρωσης όπως και οι γυψοσανίδες που χρησιμοποιούμε είναι όλες gardex που είναι ιδανικές για περιβάλλον με θάλασσα. Γενικότερα τα υλικά κατασκευής είναι στεγανοποιημένο ως προς τη διάβρωση. Στην πραγματικότητα ένα ωραίο κτίριο ξεπερνάει σε ομορφιά τη μελέτη του σχεδίου του. Αυτό το κτίριο έχει μήκος και άνοιγμα που το κάνουν αδύνατο να το αγνοήσεις”.