Είκοσι έξι χρόνια μετά το σκάνδαλο που την έκανε γνωστή παγκοσμίως για τους λάθος λόγους, η Μόνικα Λεβίνσκι ποζάρει για πρώτη φορά ως μοντέλο, αυτή τη φορά για έναν καλό σκοπό.
«Στα 22 μου ερωτεύτηκα το αφεντικό μου, μόνο που το δικό μου αφεντικό έτυχε να είναι ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών. Ήταν ένα λάθος, για το οποίο μετανιώνω», ομολόγησε η ίδια στο Ted Talk που συμμετείχε τον Μάρτιο του 2015. Ένα λάθος που το 1998 την έκανε, εν μία νυκτί, από μία άσημη ασκούμενη στον Λευκό Οίκο, σε έναν δημόσιο περίγελο για την σχέση που είχε με τον τότε πρόεδρο της Αμερικής, Μπιλ Κλίντον. Τα ΜΜΕ την κατασπάραξαν, με την ίδια να γράφει ότι υπέστη κακοποίηση, ταπείνωση και εξευτελισμό μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου, εν μέρει επειδή έγινε ο «αποδιοπομπαίος τράγος» για να προστατευτεί ο πρόεδρος.
Αφού μεσολάβησε μία δεκαετία σιωπής και αποχής από τον δημόσιο βίο, -σύμφωνα με την ίδια δυσκολευόταν να βιοποριστεί-, άρχισε να επανεμφανίζεται σταδιακά πιο ενεργά σε δημόσιες ομιλίες, να γράφει άρθρα για το περιοδικό Vanity Fair, να πηγαίνει ως καλεσμένη σε τηλεοπτικές εκπομπές και να συμμετέχει σε πορείες, ενώ το 2021 ανέλαβε την παραγωγή της σειράς “Impeachment: American Crime Story”, που απεικονίζει την υπόθεση του σκανδάλου από τη δική της σκοπιά.
Η Μόνικα Λεβίνσκι επέλεξε να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις κατά μέτωπο, χρησιμοποιώντας την δημοσιότητά της για να θίγει ζητήματα όπως ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η παρενόχληση και η δημόσια κατακραυγή. Τάσσεται κυρίως υπέρ των γυναικών που έχουν υποστεί εκφοβισμό -κυρίως στο διαδίκτυο-, και συμμετέχει σε συζητήσεις για την πρόληψη κατά της διαδικτυακής παρενόχλησης.
You’ve got the power
Πιο πρόσφατα, ανοίγοντας κι άλλο τους ορίζοντές της σε δρόμους που δεν είχε περπατήσει πριν, έγινε το πρόσωπο του brand ‘Reformation’, με βάση το Λος Άντζελες, που είναι γνωστό για τα μεταξωτά, φλοράλ φορέματά του. Αν και το modelling δεν ήταν αρκετά ελκυστικό από μόνο του, ο σκοπός πίσω από την καμπάνια την βοήθησε να πάρει την απόφαση και να πει το ναι: Με τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ να πλησιάζουν, η ‘Reformation’ συνεργάστηκε για τρίτη φορά με το Vote.org, έναν μη κομματικό οργανισμό που βοηθάει στην εγγραφή των πολιτών για να ψηφίσουν. Επιπλέον το brand θα δωρίσει, μεταξύ άλλων, όλα τα έσοδα από τις πωλήσεις ενός φούτερ, αξίας 78 δολαρίων, με το logo «You’ve got the power» στον μη κερδοσκοπικό οργανισμό. «Η φωνή μας είναι η δύναμή μας», είπε η Λεβίνσκι σε δήλωση που δημοσίευσε το brand. «Είναι πολύ απλό: Η ψήφος είναι η φωνή μας και είναι η πιο καθοριστική – και ισχυρή – πτυχή της δημοκρατίας. Το διακύβευμα είναι ιδιαίτερα υψηλό φέτος, με την απογοήτευση και την απάθεια των ψηφοφόρων να απειλούν σημαντικά τη συμμετοχή».
Για όσους αναρωτιούνται εάν η 50χρονη Λεβίνσκι έχει απήχηση στη σημερινή νεολαία, οι περισσότεροι δεν είχαν ιδέα για την ύπαρξή της, μια γρήγορη ματιά στα σχόλια του brand στο Instagram, με θετικές αναφορές και υποστηρικτικές δηλώσεις, – η ομιλία της στο Ted talk ξεπέρασε τις 21 εκατομμύρια προβολές-, δίνουν την προφανή απάντηση.
Τους επόμενους μήνες αναμένεται να δούμε κι άλλα brands να ασχολούνται με την πολιτική, με σκοπό να παροτρύνουν τους ψηφοφόρους να εγγραφούν για να ψηφίσουν. Ίσως υπάρξουν κι άλλα φούτερ με το logo «Vote», παρόμοια με αυτό που έστειλε ο Nicolas Ghesquière στην πασαρέλα του οίκου Louis Vuitton, για τη σεζόν άνοιξη-καλοκαίρι 2021. Η μόδα περνάει κατά καιρούς πολιτικά μηνύματα και έχει αποδείξει πως στυλ και ουσία μπορούν να συνυπάρξουν ευχάριστα.
Φωτογραφίες: Facebook Reformation-Zoey Grossman /
www.thereformation.com, @reformation/Instagram