Κάθε εβδομάδα παρουσιάζουμε ένα εμβληματικό έργο Τέχνης και αποκωδικοποιούμε τους λόγους που το έκαναν σημαντικό ώστε να αποκτήσει τεράστια αξία μέσα στον χρόνο.
Ακτιβιστής και φαρσέρ ο Banksy, είναι αναμφισβήτητα ο πιο αμφιλεγόμενος street artist στον κόσμο, με διεθνή αναγνωρισιμότητα. Εχει εργαστεί με πολλά διαφορετικά μέσα και στυλ, καταρρίπτοντας τα όρια και τις προσδοκίες των κριτικών της street art. Η ταυτότητά του παραμένει άγνωστη και η ανωνυμία απομακρύνει τον καλλιτέχνη από το καθεστώς του διάσημου και επικεντρώνει το ενδιαφέρον αποκλειστικά στο έργο τέχνης. Αυτό του προσφέρει την ελευθερία να εκφράσει την απροκάλυπτη αλήθεια, χωρίς να λογαριάζει τις συνέπειες. Με μια ειρωνική στροφή της μοίρας, η υπονοούμενη στάση του Banksy έχει μόνο ενισχύσει την αποδοχή του από το ευρύ κοινό, καθώς ο κόσμος προσέχει το χαρακτηριστικό του στυλ και την έλλειψη κάθε αναφοράς στον εγωισμό που θα τον οδηγούσε στην καλλιτεχνική αναγνώριση.
Με την εντυπωσιακή απλότητα και αυθεντικότητά του, το έργο «Girl with Balloon» (2006) που μετονομάστηκε «Love is in the Bin» είναι μία από τις πιο αναγνωρίσιμες εικόνες του. Αντίθετα από τις άλλες εκδόσεις αυτού του διάσημου έργου, το συγκεκριμένο είναι ένα σπάνιο και μοναδικό έργο ζωγραφικής, που δώρισε σε ανώνυμη συλλέκτρια το 2006, μετά την έκθεση του «Barely Legal» σε μία βιομηχανική αποθήκη στο Λος Αντζελες. Ο πίνακας βρισκόταν σε μία κορνίζα φτιαγμένη από τον ίδιο τον καλλιτέχνη σε βαρύ, βικτοριανό στυλ, που συχνά χρησιμοποιεί ο Banksy για να χλευάζει το κατεστημένο της τέχνης.
Απεικονίζει ένα κοριτσάκι που τείνει το χέρι του προς ένα κόκκινο μπαλόνι σε σχήμα καρδιάς που βρίσκεται εκτός της εμβέλειάς του, ενώ τα μαλλιά και το φόρεμά του κινούνται από ένα ισχυρό φύσημα ανέμου. Είναι ασαφές εάν έχει αφήσει επίτηδες το μπαλόνι, προκαλώντας μια γοητευτική εικόνα της ελευθερίας της παιδικής ηλικίας, ή αν έχει χάσει ακούσια τον σπάγκο του μπαλονιού και παρακολουθεί με απελπισία το μπαλόνι να εξαφανίζεται. Οπως κι αν έχει, όταν το έργο ήταν ζωγραφισμένο στη Γέφυρα Waterloo του Λονδίνο (αργότερα αφαιρέθηκε από τον Δήμο), ο Banksy το συνόδευσε με τη φράση «Πάντα υπάρχει ελπίδα». Λόγω αυτού, το έργο έχει καταλήξει να αντιπροσωπεύει τόσο την αθωότητα της παιδικής ηλικίας, όσο και τη σημασία της διατήρησης της ελπίδας και στις πιο σκοτεινές στιγμές.
Ο Οίκος Sotheby’s του Λονδίνου πούλησε τον πίνακα σε δημοπρασία στις 5 Οκτωβρίου 2018, σε τιμή ρεκόρ για τον καλλιτέχνη, €1.212.000 εκατ. Μέσα σε δευτερόλεπτα από την κατοχύρωση της δημοπρασίας, ακούστηκε από το έργο ο ήχος ενός συναγερμού και ο καμβάς άρχισε να γλιστράει έξω από το κάτω μέρος της κορνίζας και να αυτοκαταστρέφεται. Στο κάτω μέρος της κορνίζας ήταν ενσωματωμένος ένας καταστροφέας εγγράφων που σταμάτησε όταν ο καμβάς ήταν περίπου στο μισό. O Banksy που είχε ενσωματώσει o ίδιος τον μηχανισμό, έχει δηλώσει ότι αυτή η παύση δεν ήταν σχεδιασμένη και ότι είχε σκοπό να τον καταστρέψει πλήρως. Οι Sotheby’s δήλωσαν ότι δεν είχαν καμία γνώση για την ύπαρξη του συγκεκριμένου μηχανισμού. Αμέσως μετά την πώληση, τεχνικοί από τους εκπροσώπους του Banksy, το Pest Control, απενεργοποίησαν τον καταστροφέα, αλλά ο μηχανισμός παρέμεινε μέσα στο πλαίσιο.
Μετά την αυτοκαταστροφή, πραγματοποιήθηκε διαπραγμάτευση με τον αγοραστή για την επιβεβαίωση της πώλησης και στις 11 Οκτωβρίου 2018 συμφωνήθηκε ότι η πώληση θα πραγματοποιηθεί στην αρχική τιμή. Το έργο μετονομάστηκε από το Pest Control σε «Love is in the Bin». Ο οίκος Sotheby’s εξέδωσε μια ανακοίνωση και το αποκάλεσε «το πρώτο έργο τέχνης στην ιστορία που δημιουργήθηκε ζωντανά κατά τη διάρκεια μιας δημοπρασίας». Κι έτσι στις 14 Οκτωβρίου 2021 πουλήθηκε για €20.950.000 εκατομμύρια, το τριπλάσιο της αρχικής υψηλής εκτίμησης πριν την πώληση, που ήταν €7.000.000 εκατ. θέτοντας ένα νέο ρεκόρ.