Kορυφώνονται οι ετοιμασίες για την διεξαγωγή του κορυφαίου αθλητικού event στις Ηνωμένες Πολιτείες στις 11 Φεβρουαρίου στο Allegiant Stadium στο Paradise της Νεβάδα.
Στο Λας Βέγκας, θα αναμετρηθούν οι πρωταθλητές Kansas City Chiefs του Γιώργου Καρλαύτη -ο Ελληνας αθλητής αγωνίζεται στη θέση του πλαγίου αμυντικού- οι οποίοι θα προσπαθήσουν να κερδίσουν τον τίτλο για τρίτη φορά μέσα σε πέντε χρόνια απέναντι στους San Francisco 49ers. Δίχως αμφιβολία πρόκειται για το γεγονός που απογειώνει το αθλητικό μάρκετινγκ στην Αμερική και καθηλώνει τον κόσμο σε κάθε γωνιά του πλανήτη, αποφέροντας δισεκατομμύρια δολάρια.
Για ποιο λόγο όμως, έχει «εκτοξευτεί» το Super Bowl και θεωρείται το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός κάθε χρόνο; Πολύ απλά, γιατί -κυρίως- οι πλούσιοι θέλουν να γίνουν μέρος της Ιστορίας, «Part of the history» που λένε οι Αμερικανοί ή να πουν την φράση «ήμουν και εγώ εκεί». Όλο αυτό λοιπόν, πληρώνεται αδρά και κάθε χρόνο απογειώνεται σε ότι αφορά τα έσοδα του αγώνα ανάδειξης του πρωταθλητή του NFL.
Κάθε χρόνο, εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο συντονίζονται για να παρακολουθήσουν τη μάχη δύο ομάδων για την πρωτοκαθεδρία στο National Football League. Πίσω από αυτό το σπουδαίο γεγονός δεν κρύβεται μόνο το ποδόσφαιρο, αλλά διακυβεύονται και δισεκατομμύρια δολάρια.
–14 δισεκατομμύρια δολάρια. Σύμφωνα με τις αναλύσεις που έχουν γίνει ανά διοργάνωση, οι καταναλωτικές δαπάνες για δραστηριότητες που σχετίζονται με το Super Bowl εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν φέτος τα 14 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό περιλαμβάνει τα πάντα, από την αγορά εισιτηρίων για το μεγάλο παιχνίδι, τις τηλεοπτικές διαφημίσεις έως και το φαγητό για τα πάρτι.
–7 εκατομμύρια δολάρια. Μία από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων για το Super Bowl προέρχεται από τις διαφημίσεις. Φέτος, οι εταιρείες πληρώνουν κατά μέσο όρο 7 εκατ. δολάρια ανά διαφημιστικό σποτ 30 δευτερολέπτων κατά τη διάρκεια της μετάδοσης. Πρόκειται για αύξηση 6% σε σχέση με τις περσινές τιμές. Συνολικά, αναμένεται ότι οι φετινές διαφημίσεις του Super Bowl θα αποφέρουν περίπου 500 εκατομμύρια δολάρια. Ειδικά, η τελευταία διαφήμιση πριν την έναρξη του αγώνα είναι και η πλέον ακριβή απ’ όλα τα πακέτα που υπάρχουν για τις εταιρείες. Αυτό το στοιχείο αποτελεί απόδειξη της τεράστιας δυναμικής εσόδων του Super Bowl και δείχνει ότι οι διαφημιζόμενοι είναι πρόθυμοι να πληρώσουν πολλά για να δουν το μήνυμά τους τα εκατομμύρια τηλεθεατές που παρακολουθούν την εκδήλωση. Αυτό δείχνει τη δύναμη του Super Bowl ως πλατφόρμα μάρκετινγκ και τις δυνατότητες που έχουν οι επιχειρήσεις να αξιοποιήσουν την εμβέλειά του.
–10.000 δολάρια έως 44.000 δολάρια. Το ίδιο το NFL θα κερδίσει πολλά από τις πωλήσεις εισιτηρίων για τον μεγάλο αγώνα. Φέτος, τα εισιτήρια κυμαίνονται από 10.000 έως και 40.000 δολάρια για τις premium θέσεις. Οι τιμές των εισιτηρίων του φετινού event είναι οι ακριβότερες στην ιστορία του θεσμού.
–100 εκατομμύρια δολάρια. Το πρωτάθλημα κερδίζει επίσης ένα μεγάλο ποσό από τις πωλήσεις εμπορευμάτων. Υπολογίζεται ότι το NFL θα αποκομίσει φέτος έσοδα άνω των 100 εκατομμυρίων δολαρίων από τα επίσημα εμπορεύματα του Super Bowl.
–4,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Ακόμη, δεν πρέπει να ξεχνάμε πόσα χρήματα στοιχηματίζονται στο μεγάλο παιχνίδι. Σύμφωνα με την Αμερικανική Ένωση Τυχερών Παιχνιδιών, εκτιμάται ότι φέτος θα παιχτούν 4,7 δις δολάρια στο Super Bowl.
Και εκτός από όλα αυτή, η πόλη που φιλοξενεί το Super Bowl θα επωφεληθεί και οικονομικά. Οι πόλεις υποδοχής συχνά λαμβάνουν ομοσπονδιακή βοήθεια για την ασφάλεια και την αναβάθμιση των υποδομών που σχετίζονται με τον αγώνα. Επιπλέον, οι τοπικές επιχειρήσεις επωφελούνται επίσης από την αύξηση του τουρισμού πριν και κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το Super Bowl του 2015 στο Φοίνιξ απέφερε περίπου 719 εκατ. δολάρια στην οικονομία της Αριζόνα. Ο οικονομικός αντίκτυπος του Super Bowl είναι τεράστιος και παράγει δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα για το NFL, τις τοπικές επιχειρήσεις, ακόμη και την πόλη που φιλοξενεί τον αγώνα. Για να μην αναφέρουμε όλα τα στοιχήματα που λαμβάνουν χώρα την Κυριακή του Super Bowl. Δεν είναι περίεργο που έχει γίνει ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα γεγονότα στον αθλητισμό και την ψυχαγωγία παγκοσμίως.
Το λαμπερό σόου του ημιχρόνου
Όσον αφορά τη μουσική, μετά το σόου του The Weeknd, που ακολούθησε το αμερικανικό χιπ-χοπ με τους Dr. Dre, Snoop Dogg, Kendrick Lamar, Mary J. Blige, Eminem και τη Rihanna πέρυσι, φέτος αναλαμβάνει δράση ο Usher. Μαζί του θα εμφανιστούν η Post Malone και η σταρ της country Reba McEntire. Παρόλο που ο Usher θα είναι ο επικεφαλής του σόου στο ημίχρονο του Super Bowl στο Λας Βέγκας, δεν είναι η πρώτη φορά που ο καλλιτέχνης της R&B διοργανώνει σόου για αυτό το μεγάλο αθλητικό γεγονός. Το 2011, συνόδευσε τους Black Eyed Peas στη σκηνή.
Όσον αφορά την αμοιβή των καλλιτεχνών, εκπρόσωπος του NFL έδωσε την απάντηση του στο Forbes, όπου εξήγησε με σαφήνεια: «Δεν πληρώνουμε τους καλλιτέχνες. Καλύπτουμε μόνο τα έξοδα και το κόστος παραγωγής». Οι καλλιτέχνες λοιπόν δεν παίρνουν αμοιβή από το NFL για το χρόνο που βρίσκονται επί σκηνής, αλλά αποκομίζουν οικονομικά οφέλη μέσω της εγγυημένης έκθεσής τους σε εκατομμύρια ανθρώπους. Τους παρέχεται μια μοναδική ευκαιρία να προωθήσουν τα νεότερα άλμπουμ ή singles τους ή και τις επερχόμενες περιοδείες τους. Ενδεικτικά, το 2020, το Spotify ανέφερε ότι το ημίχρονο του Super Bowl LIV με την εμφάνιση της Σακίρα αύξησε τα έσοδά της κατά 230%, ενώ της Τζένιφερ Λόπεζ κατά 335%. Ενώ, το 2018, το σόου του Τζάστιν Τίμπερλεϊκ στο ημίχρονο αύξησε τις πωλήσεις του κατά 534%!
Αυτός είναι ο αντίκτυπος του Super Bowl και η επιρροή του στον κόσμο του θεάματος.
Φωτογραφίες: Getty Images / Ideal image