Από τις αμμουδιές της Καλιφόρνια μέχρι τα πλατό του Χόλυγουντ, ένα ζευγάρι ζεστές μπότες είναι ένα διαρκές σύμβολο στυλ και άνεσης.
Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, οι μπότες Ugg ήταν ότι πιο περιζήτητο μπορούσες να φορέσεις. Οι παπαράτσι φωτογράφιζαν επανειλημμένα την Kate Hudson και την Κate Moss να τις φορούν -η πρώτη με boho φορέματα, η δεύτερη με τζιν- και οι πωλήσεις έσπαγαν κάθε ρεκόρ.
Σήμερα, οι Ugg, μαζί με τα crop top, τα low rise τζιν παντελόνια και όλη την μανία με το Υ2Κ στυλ σαρώνουν και πάλι το streetstyle και βρίσκονται στα πόδια της Dua Lipa, της Emily Ratajkowski, της Kendall Jenner, της Kaia Gerber και της Gigi Hadid. Δεν πρόκειται για αναβίωση που προέκυψε από μια νέα καυτή συνεργασία ή από τον επανασχεδιασμό του παπουτσιού∙ απλώς, ο κόσμος ξετρελάθηκε ξανά με τις κλασικές καστανές μπότες που βασίλευαν τη δεκαετία του 2000 -αυτή τη φορά, στην εκδοχή Classic Mini και Classic Ultra Mini.
Ολα ξεκίνησαν το 1978, όταν ο Αυστραλός σέρφερ Bryan Smith μετακόμισε στη Νότια Καλιφόρνια με το όνειρο να σχεδιάσει μια μπότα από το αγαπημένο του υλικό, το sheepskin. Ετσι γεννήθηκαν οι Classic Ugg, που στα μέσα της δεκαετίας του ’80 έγιναν σύμβολο της SoCal beach culture και πωλούνταν στα καταστήματα σερφ από το Σαν Ντιέγκο έως τη Σάντα Κρουζ. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, το Young Hollywood ανακάλυψε πόσο ζεστές, άνετες και cool ήταν, ενώ το 2000, έγιναν το πιο love-it-or-hate-it υπόδημα στη σύγχρονη ιστορία της μόδας. Γρήγορα η εταιρία επεκτάθηκε για να σχεδιάσει κι άλλου τύπου υποδήματα, αλλά και ρούχα, sleepwear, loungewear και αξεσουάρ, πάντα με ένα ασυμβίβαστο, νεανικό πνεύμα.
Το 2022, κυκλοφόρησε μια καμπάνια της Ugg με πρωταγωνίστρια την Cher. Στο δίλεπτο βίντεο που σκηνοθέτησαν οι Kauai Moliterno και Michael Barth, η Cher -φορώντας μποτάκια Classic Mini- οδηγεί τους θεατές στο δωμάτιο διαλογισμού στο τέλειο σπίτι της στο Μαλιμπού μαζί με τη γάτα της Mala, ενώ μοιράζεται τα παιδικά της όνειρα να γίνει αστέρι του κινηματογράφου και την εμμονή της να είναι πάντα ο εαυτός της. Λίγες ώρες μετά την προβολή της διαφήμισης, η ζήτηση στις μπότες της μάρκας είχε αύξηση 1.280%, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Sole Supplier.
Η Cher ήταν το πρώτο όνομα της καμπάνιας “Feel ___”, και θα ακολουθούσαν, σύμφωνα με την εταιρία, πολλά ακόμα «icons, ηγέτες της κουλτούρας και πρωταθλητές της αλλαγής που εμπνέουν γενιές, προωθούν την ατομικότητα και προκαλούν συναισθήματα», όπως το μοντέλο Iman, ο θρύλος του NBA Kareem Abdul-Jabbar και το icon του nightlife της Nέας Υόρκης, Susanne Bartsch.
H αγάπη για τις Ugg, όμως, είχε αναζωπυρωθεί λίγο νωρίτερα -πιο συγκεκριμένα το 2018, όταν η Rihanna εμφανίστηκε στο φεστιβάλ Coachella φορώντας ένα ζευγάρι μπότες. Δεν ήταν ένα συνηθισμένο ζευγάρι, αλλά μια συνεργασία με τον Βέλγο σχεδιαστή Glenn Martens της avant-garde δισκογραφικής Y/Project, ο οποίος δημιούργησε μια ογκώδη, ψηλοτάκουνη εκδοχή που έφτανε μέχρι τον μηρό. Μια φωτογραφία της Rihanna με αυτές τις μπότες συγκέντρωσε περισσότερα από 3,3 εκατομμύρια likes στο Instagram, και περιοδικά όπως το Vogue δεν μπόρεσαν να αντισταθούν στην παράξενη γοητεία της.
Εκείνη την εποχή, η εταιρία προσπαθούσε να επανεφεύρει και να διευρύνει την εικόνα της. Οι slip-on μπότες από δέρμα προβάτου που κάποτε είχαν έναν αέρα αποκλειστικότητας είχαν γίνει μαζικό προϊόν. Ακολούθησε μια σειρά από high-profile αλλά και εκκεντρικές συνεργασίες που είχαν σκοπό να δώσουν λίγη γοητεία στο brand, να ανανεώσουν την εικόνα του και να το συστήσουν σε νέους καταναλωτές. Ο ατίθασος Jeremy Scott πρόσθεσε φλόγες στις μπότες, ο Νεοϋορκέζος σχεδιαστής Phillip Lim ενσωμάτωσε κομμάτια από λάστιχο, το αμερικάνικο fashion brand Εckhaus Latta τετραγώνισε την μύτη τους και σχεδίασε mules, η βρετανίδα σχεδιάστρια Molly Goddard έφτιαξε μαξιμαλιστικές πλατφόρμες-παντόφλες, και ο fashion designer από το Μπρούκλιν Telfar Clemens τροποποίησε το λογότυπο.
Οι απροσδόκητες και ανατρεπτικές αυτές συνεργασίες συνεχίζουν να διατηρούν την μάρκα πάντα επίκαιρη, ενώ κεντρίζουν τον ενθουσιασμό του κόσμου της μόδας. Ομως, όπως αναφέρουν οι New York Times, ανώτερες δυνάμεις χάρισαν καλή τύχη στο brand, καθώς οι υποχρεωτικές καραντίνες λόγω του κορωνοϊού δημιούργησαν μια αύξηση στη ζήτηση για άνετα ρούχα και υποδήματα. Και σε συνδυασμό με την νοσταλγία για την μόδα των ‘90s, το comeback ήταν ηχηρό αλλά αναμενόμενο.
Και από την παλιά ανάμνηση της Pamela Anderson με τις Ugg και το κόκκινο μαγιό της στο Baywatch -αργότερα τις απαρνήθηκε καθώς είναι ακτιβίστρια για τα δικαιώματα των ζώων- μέχρι την Oprah Winfrey που είχε συμπεριλάβει τις μπότες στα επεισόδια Favorite Things το 2003, από τους σέρφερ της Καλιφόρνιας μέχρι τις διασημότητες που τις φορούσαν στα διαλείμματα των γυρισμάτων και τα μοντέλα Ιrina Shayk και Emily Ratajkowski που έκαναν τις Classic Mini σούπερ σταρ του streetstyle, οι Ugg, όπως έγραψαν οι New York Times, «διαπέρασαν το zeitgeist με τρόπο που λίγες άλλες μάρκες υποδημάτων μπορούν να ισχυριστούν ότι το έχουν κάνει».
Credits: Getty Images / Ideal Image
Ιστοτόπος: ugg.official
instagram: @badgalriri / @ugg