Στον χώρο που στέγαζε το ιστορικό club “Faz” που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’90, βρίσκεται η gallery Metaphor, που χαρακτηρίζεται και ως η πρώτη pop-up gallery αρχιτεκτονικής.
Κάποτε ανεβαίναμε στο πατάρι και χορεύαμε τα πρώτα “anthems” της ηλεκτρονικής μουσικής. Oταν μπήκε πλέον για τα καλά ο 21ος αιώνας αρχίσαμε να δοκιμάζουμε την κουζίνα του νυν σεφ του Privilege, Κώστα Τερζούδη στο SAH που στεγάζονταν στον ίδιο χώρο. Σήμερα ένας από τους μετόχους του SAH, λάτρης της Τέχνης και της αρχιτεκτονικής, o Μιχάλης Αργυρού σε συνεργασία με τον fashion aficionado και ιδρυτή του ΟΖΟΝ Γιώργο Κελέφη ίδρυσαν τη γκαλερί Metaphor. Τον σχεδιασμό του Metaphor ανέλαβε το γραφείο PILA.STUDIO σε επιμέλεια και Program Direction του Βασίλη Μπαρτζώκα της Design Ambassador.
Οπως περιγράφει ο ίδιος ο Μιχάλης Aργυρού: “Με τον Γιώργο Κελέφη ενώσαμε την εμπειρία χρόνων δημιουργώντας το Metaphor Athens. Το Μetaphor δεν είναι μόνο ένας χώρος τέχνης, είναι ένας τόπος ανταλλαγής ιδεών από όλες τις μορφές δημιουργικότητας. Στόχος του να γνωρίσει το κοινό παρακολουθώντας ή συμμετέχοντας την σύγχρονη τέχνη, την αρχιτεκτονική, την μόδα, το ντιζάιν, την μαγειρική, τον χορό.”
Ο χώρος ξεκίνησε με μια pop up gallery, δηλαδή gallery μέσα στον χώρο της Metaphor που πήρε το όνομα “The Architects Gallery” πίσω από την οποία βρίσκεται ο “συνήθης ύποπτος” σε θέματα προβολής της αρχιτεκτονικής, ο Βασίλης Μπαρτζώκας CEO και ιδρυτής της Design Ambassador και του Archisearch. Με αφορμή την βράβευση της αρχιτεκτονικής έκδοσης Archisearch the Paper Edition με το Red Dot Grand Prix η Design Ambassador σε συνεργασία με την Metaphor Athens εγκαινίασε την πρωτοβουλία “The Architects Gallery” μια νέα πλατφόρμα επικοινωνίας για την αρχιτεκτονική και το design με τη μορφή εκθέσεων.
Η έναρξη έγινε με την έκθεση Archisearch the Paper Edition σε συνεργασία με τους Post-Spectacular Office, όπου παρουσιάστηκαν για πρώτη φορά τα τρία πρώτα τεύχη της σειράς καθώς και υλικό από το επικείμενο 4ο τεύχος. Τα εγκαίνια της έκθεσης πραγματοποιήθηκαν την Τετάρτη 30 Νοεμβρίου ενώ η έκθεση είχε διάρκεια μέχρι την Τετάρτη 7 Δεκεμβρίου. Η έκθεση προσπάθησε να αναδείξει δύο βασικές πτυχές του εντύπου που καθορίζουν τη μορφή και το ύφος του: την έννοια της κλίμακας αλλά και την προσπάθεια δημιουργίας ενός ροϊκού τυπογραφικού τοπίου που αναπτύσσεται στις σελίδες του περιοδικού δημιουργώντας μια τυπογραφική τοπιογραφία.
Οι δύο αυτές έννοιες αναδεικνύονται μέσα από τα μεγάλα σε μέγεθος και μήκος τυπώματα, ευθεία αναφορά στην τυπογραφική παραγωγή, τα οποία επικοινωνούν μέσα από μεγάλες φράσεις τις βασικές ενότητες του περιεχομένου του περιοδικού, ενώ ταυτόχρονα αποτυπώνουν την προσπάθεια για την επίτευξη της τυπογραφικής τοπιογραφίας μέσω της παράθεσης σαλονιών του εντύπου. Η διαχείριση των κινητών κατασκευών του εκθεσιακού χώρου δημιούργησε δύο επίπεδα αφήγησης. Αρχικά ένα ατμοσφαιρικό, βιωματικό κοίταγμα στο περιεχόμενο των εντύπων, μέσω των μεγάλων τυπωμάτων, αλλά και ένα δεύτερο επίπεδο, που επιτρέπει ένα πιο απομονωμένο, προσωπικό και σχολαστικό κοίταγμα του πραγματικού εντύπου. Last but not least, η βράβευση του εντύπου με τα Red Dot Design Awards 2022 μια κορυφαία και μοναδική για ελληνικό έντυπο διάκριση!
“Αντιπροσωπεύουν την κορυφή του διεθνούς επικοινωνιακού σχεδιασμού: οι νικητές του Red Dot: Grand Prix. Φέτος, έξι έργα πέτυχαν έναντι όλων όσων είχαν υποβληθεί”. Τους απονεμήθηκε η υψηλότερη ατομική διάκριση του Red Dot Award: Brands & Communication Design από την κριτική επιτροπή του Red Dot. Αυτή τη δήλωση πήραμε από τους διοργανωτές των Red Dot Awards.
Ο Μιχάλης Αργυρού, ένας από τους ανθρώπους που ξεκίνησαν τη Metaphor, εξηγεί τη συνεργασία του με τον Βασίλη Μπαρτζώκα μέσα από την αγάπη του για την αρχιτεκτονική: “Ενα από τα εικαστικά μου project είναι η δημιουργία του γραφείου create new ideas architects. Σχεδιάζοντας κάτι από το τίποτα, κάτι καινούργιο, είτε λόγω της πρακτικότητας είτε λόγω της καλλιτεχνικής του διαδικασίας. Η αρχιτεκτονική είναι η τέχνη που συνδυάζει τα παραπάνω: Εργονομία και ομορφιά, λειτουργικότητα και αισθητική. Αυτή η δυσκολία ισοδυναμεί με τη δυσκολία να αφαιρέσεις και να απλοποιήσεις κάτι περίπλοκο”. Και κατέληξε “Το metaphor είναι ένας από τους δρόμους που οδηγεί στην υλοποίηση ιδεών και ως εκ τούτου αποτελεί μια αντανάκλαση της προσωπικότητας μας… Είναι η πρώτη φορά που ξεκινάει ένας τέτοιος χώρος… και ήδη ο κόσμος, οι δημιουργοί και οι εταιρίες, εντυπωσιάζονται”.