Από ταπετσαρίες μέχρι καναπέδες και από τραπεζάκια μέχρι εσωτερική διαμόρφωση χώρων, η Cristina Celestino κάνει τη διαφορά.
Στα 42 της χρόνια η Iταλίδα αρχιτέκτων Cristina Celestino, έχει κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένη από την καριέρα της. Στο πορτφόλιο της, έχει να επιδείξει συνεργασίες με κορυφαίους οίκους όπως oι Fendi Casa, Gebruder Thonet, Βοttega, Sergio Rossi, Fornace Brioni, τo δικό της επιτυχημένο Attico Studio και διεθνείς διακρίσεις με πρόσφατη τη φετινή ανακήρυξη της ως Σχεδιάστρια του 2022 στο Παρίσι στη φετινή διοργάνωση Maison & Objet.
Αν και μεγάλωσε στην ιταλική εξοχή, διάλεξε να εγκατασταθεί στο Μιλάνο που θεωρεί ότι είναι το κέντρο του design. Είναι η πόλη που την εμπνέει με την αρχιτεκτονική της είτε πρόκειται για το μεγαλοπρεπές Palazzo Reale είτε για το εσωτερικό κάποιας στοάς που ανακαλύπτει τυχαία κάνοντας βόλτα στην πόλη. Εξάλλου, η παρατήρηση μαζί με την έρευνα είναι τα βασικά μεθοδολογικά εργαλεία στη δουλειά της, στην οποία παντρεύει στοιχεία από το χώρο της Τέχνης, του design και κάποιες φορές της μόδας. Για παράδειγμα, τα τραπεζάκια Cufflinks που μιμούνται κομψά ανδρικά μανικετόκουμπα. Αν και μεγάλωσε στην ιταλική εξοχή, διάλεξε να εγκατασταθεί στο Μιλάνο που θεωρεί ότι είναι το κέντρο του design
Όταν δεν υπογράφει τη διαμόρφωση εσωτερικών χώρων στη Βενετία, στην ακτή Αμάλφι ή στη Ρώμη, η Christina σχεδιάζει σχεδόν τα πάντα, όπως έπιπλα, φωτιστικά, διακοσμητικά, ταπετσαρίες ή χαλιά και κάθε φορά εξερευνά υλικά και φόρμες. Ωστόσο, αυτό με οποίο ασχολείται κάνοντας business with pleasure είναι ο καναπές. Είναι το έπιπλο που «φέρνει τους ανθρώπους κοντά δημιουργώντας το ιδανικό μέρος για κουβέντα» συνηθίζει να λέει. Το αισθητικό της αποτύπωμα χαρακτηρίζεται από τις παστέλ αποχρώσεις και μια θηλυκή αίσθηση που εκπέμπουν οι δημιουργίες της αλλά εκείνη δεν διστάζει να περάσει και στη λίγο ως πολύ ανδροκρατούμενη παραγωγή κεραμικών πλακιδίων.
Επηρεασμένη από τη φιλοσοφία των μεγάλων κλασικών designers από τους οποίους ξεχωρίζει τους Le Corbusier, Carlo Scarpa, Ettore Sottsass, Lucio Fonantana ενδιαφέρεται για τη λειτουργικότητα και τη διάρκεια ζωής ενός αντικειμένου. Πώς φαντάζεται η Cristina το μέλλον του design σε μια εποχή αβεβαιότητας, lockdown και κλιματικής αλλαγής;
«Πριν από λίγα χρόνια όλοι μιλούσαν για τη νομαδική διάθεση των ανθρώπων, ειδικά των κατοίκων, στα μεγάλα αστικά κέντρα. Σήμερα τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Η κατοικία γίνεται «σπίτι», το προσωπικό καταφύγιο κάθε ανθρώπου που θέλει και πρέπει να αισθάνεται ασφαλής. Κι αυτό δεν μπορεί να αφήσει ανεπηρέαστο το χώρο της αρχιτεκτονικής» σημειώνει. Γι’ αυτό και στα σχέδια της, είναι να σχεδιάσει συλλογές για κουζίνα και μπάνιο, χώρους που πρωταγωνιστούν στην κατοικία.