-Χαίρετε! Δεν θέλω να γίνω μάντης κακών αλλά αν εξαιρέσουμε την πανδημία, που λίγο πολύ ξέρουμε πού βαδίζουμε σαν χώρα και προετοιμαζόμαστε, οι ανατιμήσεις στην ενέργεια εξελίσσονται στον μεγαλύτερο πονοκέφαλο για την κυβέρνηση, καθώς η ραγδαία αύξηση του ενεργειακού κόστους κάνει πολύ δύσκολο τον φετινό χειμώνα για νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Και δεν είναι υπερβολές της αγοράς, επειδή με τη διαστημική άνοδο των διεθνών τιμών ρεύματος, τα 150 εκ. ευρώ της επιδότησης των λογαριασμών -που ανακοινώθηκαν στη ΔΕΘ- δεν θα επαρκέσουν να καλύψουν τις λυπητερές που καλούνται να πληρώσουν οι καταναλωτές ούτε για έναν μήνα. -Ήδη, οι λογαριασμοί Αυγούστου - Σεπτεμβρίου -που εκδίδονται από ιδιώτες προμηθευτές- συνοδεύονται με αυξήσεις στο ρεύμα πάνω από 40% και ξεπερνούν κατά πολύ το κόστος κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας. Μία ένδειξη τι μας περιμένει (σε πραγματικό λογαριασμό, που παραλήφθηκε χθες) είναι ότι σε νοικοκυριό με κατανάλωση 297 κιλοβατώρες, η ρήτρα αναπροσαρμογής του κόστους προμήθειας (λόγω εκτίναξης της τιμής χονδρεμπορικής ρεύματος) είναι 43,3 ευρώ. Όταν για το κόστος ηλεκτρισμού για την κατανάλωση ρεύματος είναι 33 ευρώ! Αν υπολογίσουμε και τα 9 ευρώ που θα δώσει η κυβέρνηση από τον επόμενο μήνα, τα 43,3 ευρώ υποχωρούν στα 34,3 ευρώ που είναι η πραγματική πρόσθετη δαπάνη για τους καταναλωτές, χωρίς να υπολογίζονται και επιπλέον βάρη από τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις. -Με άλλα λόγια, καταρρέει η ρητορική για μικρή επιβάρυνση από 1 έως 2 ευρώ τον μήνα. Για αυτό, λίαν συντόμως, να περιμένετε αύξηση του κονδυλίου για τις επιδοτήσεις χωρίς -μεταξύ μας- να έχω τη βεβαιότητα ότι θα απαλύνει αρκετά τις βαθιές πληγές που δημιουργεί στους καταναλωτές η ξέφρενη αύξηση των διεθνών τιμών του ρεύματος. -Μεγάλα σχέδια καταστρώνουν στην Κυβέρνηση για την Αττική Οδό. Πάμε για big business στις κατασκευές καθώς όλα δείχνουν ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρηση, τις επεκτάσεις και τη συντήρηση του πιο προσοδοφόρου δρόμου της χώρας θα προκηρυχθεί τον επόμενο χρόνο… δηλαδή, σε λίγους μήνες. Με την Αττική Οδό, η Κυβέρνηση ποντάρει ότι μπορεί να επαναλάβει το θαύμα του ΔΕΔΔΗΕ και να σπάσει πάλι το φράγμα των 2 δισ. Να σας πω κατ΄ αρχήν ότι οι προσδοκίες είναι ότι θα πάρουν μέρος στον διαγωνισμό ισχυροί διεθνείς παίκτες, χωρίς “εγχώριες πλάτες”, γιατί αν το... ticket είναι στα 2 δισ. πόσοι ελληνικοί όμιλοι μπορούν να κινηθούν σε αυτά τα επίπεδα; -Για αυτό και υπάρχει η σκέψη να “σπάσει” η Αττική Οδός στα δύο ή και στα τρία. Δηλαδή, η παραχώρηση να είναι ο ένας διαγωνισμός και οι επεκτάσεις με τη συντήρηση ο δεύτερος ή και ο τρίτος. Μην υποτιμάτε τις επεκτάσεις, γιατί είναι μια δουλειά που ξεπερνά το 1 δισ. και κάντε τους υπολογισμούς: Η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως έως τη Λ. Βουλιαγμένης είναι έργο στα 450 εκατ. Η σύνδεση με Ραφήνα περίπου άλλα 330 εκατ., με το Λαύριο κοντά στα 300 εκατ. Και, τέλος, με την Κύμης άλλα 375 εκατ. Μιλάμε για δουλειά της τάξης του 1,5 δισ. Αν, τελικά, προσθέσουν και τη σύμβαση της συντήρησης του δρόμου, τα νούμερα ξεφεύγουν ενώ παίζει και το σενάριο δεύτερου διαγωνισμού για τις επεκτάσεις και τρίτου για τη συντήρηση. -Τι άλλο να σας πω για τον κατασκευαστικό κλάδο; Ότι η Ψυττάλεια “κλείδωσε” οριστικά και αμετάκλητα με ΕΛΛΑΚΤΩΡΑΒΑΞ; Αυτό το ξέρετε ήδη. -Όλα δείχνουν ότι έχει ξεκινήσει η αντίστροφη μέτρηση για την πώληση της Attica Group. Ο Ναπολιτάνος Εμανουέλ Γκριμάλντι, αφεντικό των Μινωικών Γραμμών, έσπευσε να δημοσιοποιήσει το ενδιαφέρον του και παράλληλα να τονίσει ότι υπάρχει τρόπος να ξεπεραστούν τυχόν προβλήματα που θα προκύψουν από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε περίπτωση εξαγοράς και της Attica Group (ελέγχει τις Superfast, BlueStar, HSW). Πάντως, όπως έγραψε η στήλη, στον ορίζοντα της Attica Group έχουν προβάλει τα ονόματα των CVC, BC Partners και KKR... Με όλα αυτά δεν θέλει και πολύ η μετοχή να ξεκινήσει ράλι στο Χρηματιστήριο, γράφοντας ένα +24% σε πέντε συνεδριάσεις. Καθυστερεί ο σχεδιασμός για την ενίσχυση της Επιτροπής Παιγνίων (ΕΕΕΠ) με νέους πόρους και αρμοδιότητες, ώστε να καταφέρει να εποπτεύσει αποτελεσματικότερα την αγορά τυχερών παιχνιδιών (με ακαθάριστα έσοδα 1,6 δισ. ευρώ για το 2020) και να μεγιστοποιήσει τα ποσά που εισπράττει το Δημόσιο. Παρά τις διαβεβαιώσεις, καταγράφεται δυστοκία σε τέσσερα πολύ κρίσιμα σημεία, τη μεταφορά κανονιστικών αρμοδιοτήτων από το ΥΠΟΙΚ (κάτι που έχει γίνει για όλες τις ανεξάρτητες αρχές), την αναπροσαρμογή των μισθών των εργαζομένων στο επίπεδο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας (κάτι που δεν επηρεάζει τον προϋπολογισμό και έχει στόχο να προσελκύσει προσωπικό από την αγορά), τη δυνατότητα να συστήνει αμειβόμενες επιτροπές και τεχνικά θέματα που αφορούν στην εργασία των ελεγκτών της ΕΕΕΠ. Κατά πληροφορίες, επίκειται συνάντηση σε υψηλό επίπεδο για να βρεθεί λύση, σε διαφορετική περίπτωση δεν θα πρέπει να αποκλείονται εξελίξεις, σε σημείο διοικητικών αποχωρήσεων. -Σε δύο διαφορετικές γραμμές κινείται η Χαλυβουργία Ελλάδος σε σχέση με το πλάνο διάσωσης της υπερδανεισμένης επιχείρησης και συγκεκριμένα το πρόγραμμα για την ορθολογική διαχείριση όλων των δραστηριοτήτων “και την αναδιάρθρωση της λειτουργίας των εργοστασίων και την περαιτέρω βελτίωση της παραγωγικότητας αυτών, τη μείωση του κόστους παραγωγής των προϊόντων, τον περιορισμό γενικώς όλων των δαπανών και την περαιτέρω αύξηση των πωλήσεων», όπως το περιγράφει η διοίκησή της. Και τούτο γιατί, όπως προκύπτει από τα στοιχεία, για τη χρήση του 2020 οι αμοιβές και τα έξοδα προσωπικού της εταιρείας περιορίστηκαν πράγματι στα 10,9 εκατ. ευρώ από 12 εκατ. που ήταν την προηγούμενη χρονιά, με το γενικότερο κόστος μισθοδοσίας να μειώνεται στα 16 εκατ. ευρώ από 17,58 τη χρήση του 2019, παρότι οι εργαζόμενοι αυξήθηκαν σε 496 από 491. -Αντίθετα, οι αμοιβές και οι μισθοί για τα μέλη του Δ.Σ. και τα διευθυντικά στελέχη αντί να μειωθούν αυξήθηκαν, έστω και… περιορισμένα. Έτσι, για την περσινή δύσκολη χρονιά έφτασαν τα 1.144.653,78 ευρώ, έναντι 1.060.225,04 ευρώ. Εξ αυτών 147.125 ευρώ (έναντι 131.951,30 ευρώ) ήταν οι αμοιβές των μελών του Δ.Σ. και 997.528,78 ευρώ (έναντι 928.273,74 ευρώ) οι μισθοί των υπόλοιπων διευθυντικών στελεχών. Η Χαλυβουργία Ελλάδος έκανε τζίρο πέρυσι 184.520.000 ευρώ, έναντι 187.578.000 ευρώ το 2019, με τα τελικά (μετά φόρων) αποτελέσματα να διαμορφώνονται σε ζημιές 12.061.000 ευρώ, έναντι ζημιών 12.631.000 ευρώ, τα αποτελέσματα εις νέον να φτάνουν σε ζημιές 207.403.944,97 και τον καθαρό δανεισμό να διαμορφώνεται σε 339.416.197,02 ευρώ (από 313.772.063,44 ευρώ το 2019). Η «μπάλα» για την αναδιάρθρωση του δανεισμού και άρα για την «επόμενη μέρα» της εταιρείας έχει περάσει στα πόδια της Alpha Bank και του αμερικανικού fund H.I.G. που έχει «λοκάρει» το μεγάλο ακίνητο στον Ασπρόπυργο… -Έστρωσαν τα κόκκινα χαλιά και είναι όλα έτοιμα για να υποδεχθούν τον επενδυτή. Ο λόγος για την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου, η οποία τώρα ολοκλήρωσε τις διαδικασίες για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, σε συνέχεια του ηλεκτρονικού πλειοδοτικού διαγωνισμού που είχε προκηρυχθεί το καλοκαίρι για την πώληση του ακινήτου ιδιοκτησίας της στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με την εταιρεία Milina Enterprises Company LTD, συμφερόντων του πλοιοκτήτη Γιώργου Προκοπίου να επικρατεί, προσφέροντας 37,3 εκατ. ευρώ. -Και αφού ο λόγος είναι για την ΕΤΑΔ: Εγραφα χθες ότι η κυβέρνηση συζήτησε με την ηγεσία του γαλλικού κολοσσού της ACCOR το ενδεχόμενο να συνδράμει με την τεχνογνωσία και το κύρος του ώστε να αναβαθμιστεί η Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Αναβύσσου και να τροφοδοτείται ο κλάδος από ικανούς επαγγελματίες. Τι σχέση έχει η ΕΤΑΔ; Πολύ απλά, κάποιοι θυμήθηκαν το πολυσυζητημένο τουριστικό ακίνητο της Αλυκής Αναβύσσου, 688 στρεμμάτων, το οποίο θα μπορούσε να φιλοξενήσει αυτού του είδους τις δραστηριότητες, αν και είναι ακόμη πρόωρη μία τέτοια συζήτηση.
Το ηλεκτροσόκ του ρεύματος, τα μεγάλα σχέδια για την Αττική Οδό, τα μυστήρια της Χαλυβουργίας, ο Γκριμάλντι και τα funds ///
A-
A+