- Χαίρετε! Σήμερα είπα να ξεκινήσω διαφορετικά τη στήλη. Αντιγράφω ένα σχόλιο αναγνώστη που διάβασα στο protothema.gr (εξ επαγγελματικής διαστροφής, διαβάζω τα πάντα) κάτω από μια είδηση, ότι σήμερα πρόκειται -τη θέση που δεν ήθελε ο Αποστολάκης- να αναλάβει ο κυπριακής καταγωγής πρώην επίτροπος της ΕΕ για θέματα Ανθρωπιστικής Βοήθειας και Διαχείρισης Κρίσεων, Χρήστος Στυλιανίδης, εμπνευστής του ευρωπαϊκού προγράμματος RescEU -έγινε μετά το 2017, λόγω των τεράστιων πυρκαγιών στην Πορτογαλία- καθηγητής του Harvard, προερχόμενος από το ΔΗΣΥ, κεντροαριστερός. Γράφει, λοιπόν, στο σχόλιό του ο αναγνώστης: «Σωστή επιλογή. Άνθρωπος ακομμάτιστος και ευρείας αποδοχής. Γιατί, βρε Κυριάκο, αγόρι μου, δεν κατέληξες από την αρχή σε μια τέτοια λύση και… μπέρδεψες με τους πουθενάδες της πολιτικής;». Τα σχόλια, δικά σας. Υ.Γ.: Από αυτό το σχόλιο το μόνο που δεν προσυπογράφω είναι το… «αγόρι μου» (για λόγους ευνόητους) αλλά όντως αυτή η επιλογή είναι ο «κανονικός Μητσοτάκης» και ας έχει κάποιο ρίσκο, αφού ο άνθρωπος θα πέσει κατευθείαν στα βαθιά και σε μια πολύ πιο δύσκολη θέση (και χώρα) από αυτή που ήταν. Τώρα, η περιπέτεια του ανασχηματισμού μάλλον ταρακούνησε ολίγον το σύστημα - κι αυτό καλό είναι. Να δούμε πώς θα μαζευτεί και η έκπληξη (sic) που ένιωσε το εκλογικό σώμα που στηρίζει την κυβέρνηση, αλλά πάντως μην περιμένετε δημοσκοπήσεις πριν από τη ΔΕΘ. -Ακούω (από καλή πηγή) ότι ήγγικεν η ώρα για την Attica Group. Οι πληροφορίες λένε ότι η συγκυρία κρίνεται κατάλληλη και έχουν γίνει σε όλα τα επίπεδα οι κατάλληλες διεργασίες ώστε να ξεκινήσει (για μια ακόμη φορά) η διαδικασία για την πώληση της Attica Group. Αφενός οι ακτοπλοϊκές εταιρίες, με εξαίρεση τις τιμές των καυσίμων, παρά την πανδημία πάνε ανέλπιστα καλά κι αφετέρου οι προσδοκίες για τον τουρισμό το 2022 είναι μεγάλες. Ταυτόχρονα, φαίνεται ότι έχουν ξεκαθαρίσει και τα ευαίσθητα πολιτικά ζητήματα που ανακύπτουν όταν πρόκειται να πουληθεί μια εταιρία που διαχειρίζεται (σε κάποιες περιπτώσεις σχεδόν μόνη της) το μεταφορικό έργο προς τα νησιά. -Μαθαίνω λοιπόν για την Attica Group ότι βγήκε κόκκινη κάρτα στον συνήθη ύποπτο (και πλούσιο) επιχειρηματία του κλάδου, τον Ναπολιτάνο Εμανουέλ Γκριμάλντι. Η κυβέρνηση θέλει με κάθε τρόπο να αποφύγει μονοπωλιακές καταστάσεις που θα δημιουργούνταν σε Αιγαίο και Αδριατική, αν το αφεντικό των Μινωικών Γραμμών απλωθεί και στον όμιλο της Attica. Κατά την πηγή μου (που συνήθως είναι καλά ενημερωμένη) ήδη στον ορίζοντα της Attica Group έχουν προβάλει τρία μεγάλα private equities: CVC, BC Partners και KKR. Γιατί δεν ένοιωσα καμία έκπληξη όταν άκουσα τα ονόματα; -Κι αφού ο λόγος είναι για τα βαριά ονόματα των private equities, λευκός καπνός για την Atticabank ακόμη δεν έχει βγει και το σαφάρι για επενδυτές συνεχίζεται. Οι πληροφορίες είναι ότι οι εμπλεκόμενοι έχουν πλευρίσει όλα τα ισχυρά private equities (Cerberus, Apollo κ.λπ.) για να αναλάβουν ρόλο στρατηγικού μετόχου, καθώς και όλα τα ονόματα που γενικότερα θέλουν να κάνουν δουλειές στην Ελλάδα (αν γίνει η αύξηση, βάζετε 20-30 εκατ.;) προκειμένου να καλυφθεί η αύξηση. Ειδικά για την τελευταία κατηγορία του... "συμπληρωματικού επενδυτή" της Atticabank, η στήλη γνωρίζει ότι μεταξύ άλλων γίνονται συζητήσεις και με τη Reggenborg Invest – δηλαδή, τον Ολλανδό της ΕΛΛΑΚΤΩΡ. -Για τη μυθολογική Αριάδνη δεν χρειάζεται να σας πει η στήλη. Κόρη του βασιλιά Μίνωα, η οποία έδωσε στον Θησέα το κουβάρι -τον γνωστό μίτο της Αριάδνης- και κατάφερε να βγει από τον Λαβύρινθο. «Αριάδνη», λοιπόν, θα είναι η ονομασία του πακέτου των κόκκινων δανείων από τις bad banks, ύψους περίπου 5 δισ., που ως άλλος μίτος της Αριάδνης θα οδηγήσει στην κορυφή έναν από τους υπάρχοντες servicers. Είναι το μεγαλύτερο «ανεξάρτητο» πακέτο, υπό την έννοια ότι οι συμμαχίες στο υπόλοιπο κομμάτι της αγοράς είναι διαμορφωμένες και οι τιτλοποιήσεις δρομολογημένες όσον αφορά τον servicer. Η διαδικασία -εκτός απροόπτου- αναμένεται να ξεκινήσει κάπου εντός του Φθινοπώρου. -Επιπλέον, να σας πω ότι στην πιάτσα το θεωρούν ότι η συναλλαγή «Αριάδνη» αφορά ένα «αδούλευτο» χαρτοφυλάκιο, με ό.τι μπορεί να σημαίνει αυτό για το τίμημα. Η «Αριάδνη» περιλαμβάνει δάνεια όλων των κατηγοριών, από Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, Αγροτική Τράπεζα, Proton Bank κ.λπ. Η πρόκληση απευθύνεται μόνον σε βαθιές τσέπες καθώς δεν είναι τιτλοποίηση, αλλά απευθείας πώληση. Αν, π.χ., κάποιος δώσει προσφορά στα 20 λεπτά του ευρώ, τότε θα πρέπει να βάλει στο τραπέζι 1 δισ. ευρώ. Με απλά λόγια: Μετά το Frontier της ΕΤΕ (που πήγε στην κοινοπραξία Bain Capital, Fortress και doValue) η πρόκληση για DK-CEPAL και Ιntrum είναι καθοριστικής σημασίας, καθώς αν Fortress-Do Value πάρουν και την «Αριάδνη» θα κατοχυρωθεί ως ο μεγαλύτερος παίκτης της χώρας στην αγορά των NPLs. Συνεπώς, DK, Fortress και Intrum αναμένεται να αναμετρηθούν ανελέητα σε κοινοπρακτικά φυσικά σχήματα με συμμάχους servicers και άλλα funds. -Και για να μην ξεχνιόμαστε, αύριο Τρίτη, η ΕΛΣΤΑΤ ανακοινώνει τα προκαταρκτικά στοιχεία για την εξέλιξη του ΑΕΠ το δεύτερο τρίμηνο του έτους. Σας θυμίζω, οι αναλυτές της Εθνικής Τράπεζας έχουν προβλέψει για το β΄ τρίμηνο αύξηση του ΑΕΠ κατά 12,3% σε ετήσια βάση. -Από τις εποχές του χαλαρού τζόκινγκ και του τένις, επιχειρηματίες, διαχειριστές κεφαλαίων και στελέχη των επιχειρήσεων έχουν περάσει - και μάλιστα κατά εκατοντάδες - σε πιο σκληρές δοκιμασίες. Πολλοί τρέχουν (και τερματίζουν!) μαραθώνιους, άλλοι αναρριχώνται σε κορυφές δύσβατων βουνών, το τρίαθλο έχει προσελκύσει πολλούς και γνωστούς ανθρώπους της αγοράς, το ίδιο και η αγωνιστική ποδηλασία. Η στήλη όμως ας ξεχωρίσει τη συμμετοχή του Στέφανου Θεοχαρόπουλου, Chief Officer Τεχνολογίας και Λειτουργιών του Ομίλου ΟΤΕ, σε μια από τις πιο απαιτητικές διοργανώσεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο Θεοχαρόπουλος θα τρέξει ξανά -ως οδηγός, παρακαλώ- στο Ράλι Ακρόπολις, αυτή τη φορά με ένα Ford Fiesta Rally4/R2. Τα προηγούμενα χρόνια είχε συμμετάσχει με ένα MG ZR 105 και στη συνέχεια με ένα Mitsubishi Lancer EVO IX. Ραντεβού στο βουνό, που λένε και οι λάτρεις του «Ράλι των θεών». - Μπουρλότο ετοιμάζεται να βάλει στη Folli Follie o Δημήτρης Κουτσολιούτσος, ιδρυτής της εταιρείας και κατηγορούμενος για σωρεία κακουργηματικών πράξεων (και σύσταση εγκληματικής οργάνωσης, εκτός των άλλων) στο πλαίσιο της γνωστής υπόθεσης. Την ερχόμενη Παρασκευή στη «διπλή» γενική συνέλευση της εταιρείας ο Κουτσολιούτσος έχει ζητήσει ενημέρωση (μέσω των εκπροσώπων του αφού ο ίδιος παραμένει κρατούμενος εν όψει της δίκης) σχετικά με τις μετοχές της Dufry (η εταιρεία έχασε στο διαιτητικό δικαστήριο ένα σοβαρό ποσό και πλήρωσε και δικαστικά έξοδα πάνω από 3 εκατ.), την απόφαση εκκαθάρισης της θυγατρικής στην Ασία (ο Κουτσολιούτσος ισχυρίζεται ότι αυτό ζημίωσε τη FF) και τη συμφωνία εξυγίανσης με τους ομολογιούχους πιστωτές, μέσω της οποίας η εταιρεία σώθηκε αλλά ο ίδιος από βασικός μέτοχος καθίσταται μικρομέτοχος. Θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον τι θα πουν οι δικηγόροι του Κουτσολιούτσου και τι θα απαντήσουν οι επικεφαλής της FF. Αυτοί, όμως δεν είναι οι μόνοι πονοκέφαλοι της διοίκησης. Στη «διπλή» Γ.Σ. (πρώτα θα διεξαχθεί η εξ αναβολής τακτική Γ.Σ. για τη χρήση 2019 και εάν ολοκληρωθεί, ακολουθεί η Γ.Σ. για τη χρήση 2020), μεταξύ των θεμάτων είναι και η έγκριση και απαλλαγή των μελών του ΔΣ από κάθε ευθύνη αποζημιώσεως για τη διαχείριση της εταιρείας. Ωστόσο, το 2019 (μέχρι τον Δεκέμβριο) στο Δ.Σ. μετείχε και ο Τζώρτζης Κοτσολιούτσος. Ο οποίος, μάλιστα πήρε και αμοιβές ως μέλος του Δ.Σ., τις οποίες καλείται επίσης να εγκρίνει η Γ.Σ... -Θα είναι, άραγε, τώρα τυχερό το e-σφυρί για τα κεντρικά της Πετζετάκις στη Θήβα; Κάποιοι στην πιάτσα του real estate λένε ότι οι συνθήκες τώρα είναι καλύτερες λόγω του μεγάλου ενδιαφέροντος που υπάρχει κυρίως για αποθηκευτικούς χώρους και logistics στα πέριξ της Αθήνας - αρκεί να ενδιαφερθεί ο κατάλληλος ενδιαφερόμενος. Στις κυριακάτικες εφημερίδες φιγουράριζε χθες η αγγελία για τον ηλεκτρονικό πλειστηριασμό του κεντρικού εργοστασίου της άλλοτε κραταιάς βιομηχανίας στη Θήβα με προγραμματισμένη ημερομηνία για τις 6 Οκτωβρίου και τιμή στα 9,26 εκατ. ευρώ και επισπεύδουσα την Εθνική Τράπεζα. Να θυμίσουμε εδώ ότι πριν από κάποια χρόνια το αντίστοιχο ποσό ήταν στα 15 εκατ. ευρώ για το εργοστάσιο που αποτελείται από ένα ενιαίο ακίνητο γήπεδο κείμενο στη θέση Χασάνη Δερβίση, στη Θήβα Βοιωτίας, συνολικής εκτάσεως 245.718 τ.μ «μετά των επ' αυτού κτιριακών εγκαταστάσεων επιφάνειας 49.674 τ.μ. εργοστάσιο παραγωγής εύκαμπτων και σκληρών πλαστικών σωλήνων και εξαρτημάτων συμπεριλαμβανομένου του βιομηχανικού εξοπλισμού που βρίσκεται εντός και εκτός των κτιρίων». -Φεύγω από τα… τετριμμένα, για να σας πω τα σημαντικά κι ευχάριστα. Νέο δεν τον λες, πατημένα τα 60 είναι ο εφοπλιστής, καλοδιατηρημένος όμως, τσίτα το πρόσωπο, λαμπάδα το κορμί. Ρέκτης για χρόνια του ωραίου (σ.σ., η ομορφιά δεν αποτιμάται), grande συλλέκτης αυτοκινήτων και, έως τώρα, φανατικός εργένης. Ε, λοιπόν, τέλος, το ‘χει σχεδόν τέσσερα χρόνια το νέο κορίτσι (περίπου 30 χρόνια νεότερη) και μου λένε ότι δήλωσε «θα το πάρω, με παπά και με κουμπάρο». Τέτοια να ακούμε, να χαιρόμαστε, βίον ανθόσπαρτον.
Τα καράβια (της Attica Group) φεύγουν, η Atticabank… ψάχνεται και ο συλλέκτης εφοπλιστής παντρεύεται ///
A-
A+