search icon

dark room

Ποιος παρήγγειλε σκάφος 60 μέτρων, γιατί στις τράπεζες άναψαν καντήλια, η επιστροφή του Γ. Λογοθέτη και ο δάκτυλος ΤΧΣ σε Εθνική

    –Xαίρετε! H μετάλλαξη Δέλτα επελαύνει και η αβεβαιότητα για το καλό δίμηνο του τουρισμού, απλώνεται ταχύτερα και από τον ιό. Για να μη σας ζαλίζω με φλυαρίες, διαβάστε τα όπως τα λένε οι επιχειρηματίες και βγάλτε τα συμπεράσματά σας: 1. Την περασμένη Παρασκευή, ο Α. Ανδρεάδης (Sani-πρώην Πρόεδρος ΣΕΤΕ) με αφορμή το άνοιγμα […]

 

 

Xαίρετε! H μετάλλαξη Δέλτα επελαύνει και η αβεβαιότητα για το καλό δίμηνο του τουρισμού, απλώνεται ταχύτερα και από τον ιό. Για να μη σας ζαλίζω με φλυαρίες, διαβάστε τα όπως τα λένε οι επιχειρηματίες και βγάλτε τα συμπεράσματά σας:

1. Την περασμένη Παρασκευή, ο Α. Ανδρεάδης (Sani-πρώην Πρόεδρος ΣΕΤΕ) με αφορμή το άνοιγμα της Βρετανίας σε tweet του ανέφερε ότι είναι πιθανό να πιάσουμε το 50% των εσόδων του 2019, δηλαδή 9 δισ.

2. Στις αρχές της εβδομάδας, ο Γ. Ρέτσος (Πρόεδρος ΣΕΤΕ) σε tweet του ενημέρωσε ότι ο ΣΕΤΕ δεν βλέπει κύμα ακυρώσεων λόγω της μετάλλαξης Δέλτα.

3. Την περασμένη Τετάρτη, ο Αλ. Βασιλικός (Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου) δήλωσε ότι είμαστε σε κινούμενη άμμο.

4. Χθες ο Ευτύχης Βασιλάκης στη Συνέλευση της Aegean, είπε ότι δεν μπορούμε να κάνουμε προβλέψεις και η λύση είναι οι εμβολιασμοί και ο επαρκής έλεγχος της πανδημίας εντός και εκτός συνόρων.

-Κι αν οι ξενοδόχοι δεν ξέρουν τι τους ξημερώνει, δεν συμβαίνει το ίδιο με τους εφοπλιστές και ιδιαίτερα αυτούς, που διαθέτουν στόλο που μεταφέρει container. Γιατί τα έσοδα τους πάνε σφαίρα και είναι όλη μέρα πάνω από το ταμείο να μετράνε κέρδη. Τόσο πολύ μάλιστα, που ορισμένοι κάνουν κι ανοίγματα για να γλεντήσουν τη ζωή. Τρανό παράδειγμα, ότι αυτήν την περίοδο τα container ships μπορούν να σε πάνε όπου θέλεις, ο Δρ. Γιάννης Κούστας, τον οποίο οδήγησαν στα γραφεία φημισμένου ναυπηγείου και σε δύο design offices, όπου έδωσε παραγγελία για ένα νέο σκάφος 60 μέτρων.
ΥΓ: Για να πάρετε μια χοντρική ιδέα πόσο καλά πηγαίνουν τα containers, στα καλά ναυπηγεία μετά τα 40 μέτρα χρεώνουν 1,5 εκατομμύριο για κάθε μέτρο.

-Σημειώστε ότι τα υψηλά ναύλα των containers δεν φέρνουν μόνον εντυπωσιακά σκάφη στις ελληνικές θάλασσες, αλλά δίνουν και το φιλί της οικονομικής νεκρανάστασης σε άλλους εφοπλιστές που τα τελευταία χρόνια πέρασαν δύσκολες στιγμές μεγάλης οικονομικής ένδειας (εννοείται για τα μεγέθη τους, καμιά σχέση με κανονική φτώχεια). Μια τέτοια περίπτωση λοιπόν είναι ο Γιώργος Λογοθέτης που απέκτησε και πάλι την οικονομική επιφάνεια για να κάνει come back που λέει και η Άντζελα Δημητρίου. Αν πάντως τα οικονομικά του πάνε τόσο καλά όσο ακούει η στήλη, πιθανόν να επιδιώξει από τους servicers να αγοράσει και τα παλιά του δάνεια.

-Από χθες το απόγευμα στις τράπεζες είναι γονατιστοί μπροστά σε ένα καντήλι που άναψαν επί τούτου και προσεύχονται να έχει ο Θεός καλά τον Πωλ Γομόπουλο και τους άλλους επικεφαλής της Hines μετά τον διαγωνισμό για το ξενοδοχείο Capsis Out of the Blue. Prodea και Παπαλέκκας υπολόγιζαν ότι η οροφή της προσφοράς για την ξενοδοχειακή μονάδα στην Κρήτη ήταν τα 90 εκατ., καθώς είχαν εκτιμήσει ότι πάνω από αυτά τα νούμερα η επένδυση δύσκολα «έβγαινε». Οπότε από την πλευρά τους κατέθεσαν την προσφορά των 86 εκατ.

-Έλα όμως που η Hines «χτύπησε» στα 125 εκατ. και καθάρισε τον διαγωνισμό. Το περίεργο είναι ότι ενώ γίνεται χαμός για επενδύσεις στα ξενοδοχεία και το Out of the Blue Capsis Elite Resort δεν είναι ένα τυχαίο ξενοδοχείο (1155 κλίνες, 490 δωμάτια, 42 κτίρια, 45.255 τ.μ.) στον διαγωνισμό για την εμβληματική αυτή μονάδα δεν εμφανίστηκαν παρά μόνον δύο υποψήφιοι. Η απάντηση είναι ότι η Hines έδειξε αμέσως τις προθέσεις της, καθώς έγινε γνωστό στη στενή πιάτσα ότι έβγαλε εγγυητική για 125 εκατ. Μετά από αυτό, πλην των θαρραλέων (Παπαλέκκα και Prodea) δεν εμφανίστηκε κανείς.

-Όσον αφορά το καντήλι στις τράπεζες, το άναψαν γιατί το ξενοδοχείο ήταν φορτωμένο με υποχρεώσεις 130 εκατ. Από αυτά τα 90 εκατ. ήταν δάνεια σε Εurobank, Πειραιώς, Χανίων και Atticabank, ενώ τα υπόλοιπα ήταν οφειλές σε τρίτους, δημόσιο κ.λπ. Οι τράπεζες παίρνουν το 65% των χρημάτων δηλαδή, θα πάρουν 81,25 εκατ. που σημαίνει ότι η πώληση του Capsis εξελίχθηκε ανέλπιστα καλά για αυτές.

-Σας έγραφα χθες για την πανηγυρική συνεδρίαση της ΕΤΕ όπου συζητήθηκαν οι προτάσεις των επενδυτών για τη συναλλαγή Frontier. Λοιπόν, ο πανηγυρικός χαρακτήρας που επικαλέστηκε η στήλη λόγω της αυξημένης συμμετοχής, έχει την εξήγηση του: Υπήρξε δάκτυλoς ΤΧΣ, το οποίο από τα τέλη Μαΐου έχει ζητήσει και συνεχίζει να ζητά επίμονα από την ΕΤΕ να ενημερωθεί και να συζητήσει το ΔΣ για τη συναλλαγή. Αυτό έγινε στις 13 Ιουνίου, ξανάγινε στην πανηγυρική συνεδρίαση και πρόκειται να ξαναγίνει στην νέα συνεδρίαση του ΔΣ την προσεχή Δευτέρα 19 Ιουλίου, όπου και υπάρχουν προσδοκίες «πως θα γίνει μια πιο ουσιώδης συζήτηση».

-Στις 28 Ιουλίου αναμένεται να δοθεί ο χρησμός της DG Comp για την εξαγορά της Telekom Romania, θυγατρικής του ΟΤΕ, από την Orange. Η συμφωνία αποτιμά το 100% της ρουμανικής τηλεπικοινωνιακής εταιρείας σταθερής τηλεφωνίας στα 497 εκατ. ευρώ, με το ποσοστό που αναλογεί στον ΟΤΕ να ανέρχεται στα 268 εκατ. ευρώ, εξαιρουμένων των ρευστών διαθεσίμων και του δανεισμού. Το πράσινο φως της ευρωπαϊκής Αρχής αποτελεί προαπαιτούμενο και εφόσον δοθεί το ΟΚ, ανοίγει ο δρόμος για να πάρουν οι μέτοχοι του ΟΤΕ, το πιθανότερο με τη μορφή έκτακτης διανομής, μέρος από τα καθαρά έσοδα που θα προκύψουν λόγω της πώλησης της θυγατρικής στη Ρουμανία.

-«Βγάλτε τα μανικετόκουμπα και σηκώστε τα μανίκια». Νέο management style από τη νέα διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ και του Υπερταμείου, η οποία έστειλε μήνυμα προς πάσα κατεύθυνση, διευθυντές, ομάδες έργου και συμβούλους: τα έργα πρέπει να πάρουν μπροστά γιατί δεν υπάρχει χρόνος και περιθώριο να χάνονται επενδυτές και να μην αξιοποιείται η δημόσια περιουσία. Υπήρχε και ένα σημαντικό υστερόγραφο στο μήνυμα. Η αξιοπιστία του Ταμείου θα ανακτηθεί και οι παρατάσεις επί παρατάσεων, ειδικά όταν σε έναν διαγωνισμό έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον, αποτελούν πρακτική του παρελθόντος. Άλλωστε η παράταση ήταν σε πολλές περιπτώσεις η εύκολη λύση για να αποφύγουν διοικήσεις του παρελθόντος να λάβουν αποφάσεις, ήτοι να αναλάβουν ευθύνες…

Exit mobile version