-Καλημέρα σας και καλή χρονιά με υγεία σε όλους. Ανακοινώθηκε ο ανασχηματισμός και επιβεβαιώθηκε η μετακίνηση Χατζηδάκη με τον Σκρέκα να αναλαμβάνει τον κρίσιμο χώρο της ενέργειας. Ο Σκρέκας θεωρείται απολύτως έμπιστος και τελείως ελεγχόμενος από το ίδιο το κεντρικό σύστημα του Μεγάρου Μαξίμου, οπότε εκεί φαίνεται ότι τα «σκυλιά είναι δεμένα». Ουσιαστικά ο ανασχηματισμός έγινε για να φύγει ο «Κωστής μας» που απλώς φαίνεται ότι είναι κάτι σαν «προστατευόμενο είδος» από την πλευρά Μητσοτάκη. Απλώς όπου πάει, επιβεβαιώνεται ότι… δεν πάει, αλλά δεν βαριέσαι έτσι είναι αυτά. Συμπάθειες επιτρέπονται. Κατά τα άλλα λίγα πράγματα και γνωστά, άντε να φύγει (κι έφυγε) ο Θεοδωρικάκος άντε και ο Κουμουτσάκος, και κάτι ψιλά. Δεν λες ότι απέκτησε και νέα φτερά ο αετός. Καμία αλλαγή στο οικονομικό επιτελείο και διαψεύστηκαν έτσι τα σενάρια των τελευταίων ημερών που ήθελαν τον Ζαββό να μένει εκτός σχήματος. Εξέλιξη που επιδέχεται και την ερμηνεία ότι ο Ηρακλής ΙΙ είναι ζωντανός. Αμετακίνητος ο Αδωνης καθώς φαίνεται ότι έχει εκτιμηθεί η ικανότητά του να διαχειρίζεται πρακτικά τα ζητήματα ενώ ένας συμπαθής καθηγητής, ο Ταραντίλης πήγε στη θέση του Πέτσα.
-Δυναμικά και με γεγονότα ξεκινά η νέα χρονιά καθώς σήμερα περιμένουμε ανακοινώσεις από την Πειραιώς αφού σήμερα είναι η ημέρα μετατροπής των Cocos σε μετοχές και συνεπώς η αύξηση του ποσοστού του ΤΧΣ στο 61,3%. Αυτά επισήμως γιατί το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι στα όσα συζητούν και σχεδιάζουν για την Πειραιώς πίσω από τις κλειστές πόρτες ο Χρήστος Μεγάλου με τον Αλεξ Πατέλη, που σημειώστε ότι ακούω πως έχουν εξαιρετικά καλή σχέση και συνεργασία. Οι πηγές αναφέρουν ότι η Πειραιώς -μετά το ναυάγιο του σχεδίου με τον Πόλσον- ήταν σε διαπραγμάτευση με τον SSM. Κατά τις φήμες πάντοτε, ζητήθηκε αύξηση κεφαλαίου κατά 1,1 δισ. και μετά από συζητήσεις ο SSM δέχθηκε το ποσό της αύξησης να είναι 800 εκατ. Υπάρχει ένα σύνθετο κυβερνοτραπεζικό σχέδιο, όπου το ΤΧΣ (μετά και την απαραίτητη νομοθετική προσαρμογή) θα πουλάει δικαιώματα και έτσι θα αποκτά επιπλέον πόρους για να καλύψει μέρος της αύξησης, ενώ η Πειραιώς σχεδιάζει και άλλες κεφαλαιακές δράσεις. To σενάριο μάλιστα θέλει την Πειραιώς να κινείται τάχιστα, δηλαδή μέσα στο πρώτο εξάμηνο 2021, που σημαίνει πριν από την ολοκλήρωση των stress test και προτού ανοίξουν ορέξεις στον ανταγωνισμό.
-Αυτές τις φημολογίες είχε στο μυαλό της η στήλη, όταν συμπτωματικά βγαίνοντας από κτίριο στο κέντρο, έπεσε πάνω στον Χρ. Μεγάλου που είχε σκάσει στο γραφείο του κι έχοντας παρέα στενό συνεργάτη του, περπατούσε γύρω γύρω το τετράγωνο. “Ετοιμάζεις αύξηση κεφαλαίου;” ήταν η ερώτηση που απηύθυνε με την πρώτη κουβέντα η στήλη για να λάβει αμέσως και κατηγορηματικά τη διάψευση: “Εγώ δεν ετοιμάζω τίποτε” και χωρίς καμία καθυστέρηση, ο CEO της Πειραιώς απομακρύνθηκε κόβοντας κάθε συζήτηση. Νιώθοντας το παγωμένο βλέμμα του ανθρώπου της ασφάλειάς του (που κρατούσε και μια πρόχειρη για κάθε χρήση ομπρέλα) και τον ακολουθούσε λίγα βήματα πίσω, κάθε περιθώριο συζήτησης είχε εκλείψει. Ετσι η στήλη με τη διάψευση του σεναρίου της αύξησης έμεινε “παγωτό” να αναρωτιέται: τότε γιατί το ΤΧΣ προσέλαβε τη Μοrgan Stanley ως σύμβουλό του για την αύξηση της Πειραιώς;
-Κεραμίδα: Ο Α. Ενρία έδωσε στην εφημερίδα Borsen Zeitung μια συνέντευξη που πέρασε μάλλον απαρατήρητη στην ημεδαπή. Aπό την εν λόγω συνέντευξη πληροφορηθήκαμε: Α) θα δημοσιοποιήσει σύντομα οδηγό για το πώς θα γίνονται οι αξιολογήσεις fit and proper. Πάμε σε μια πανευρωπαϊκή διαδικασία, όπου ο SSM πρώτα θα ενημερώνεται για το πρόσωπο, θα δίνει έγκριση και μετά η τράπεζα θα κάνει την πρόσληψη και ανακοινώσεις. Β) Ο SSM θα επαναξετάσει τις αξιολογήσεις καταλληλότητας τόσο γενικώς, όσο και ειδικώς στις περιπτώσεις τραπεζών που επιβλήθηκαν πρόστιμα ή άλλες κυρώσεις.
-Ακάθεκτες -και ασχέτως αν πια δεν τις χρειάζεται- συνεχίστηκαν από την πλευρά της Reggenborgh Invest οι αγορές μετοχών της ΕΛΛΑΚΤΩΡ και κατά τις τελευταίες συνεδριάσεις του 2020. Περισσότερα την Πέμπτη 7 Ιανουαρίου, όπου το βασικό σενάριο παραμένει πως οι “σακομπακοκαϋμενάκηδες” θα ζητήσουν αναβολή, εξαντλώντας και το περιθώριο των 20 ημερών που προβλέπει ο νόμος.
-Ωριμάζουν οι συνθήκες για την εισαγωγή των μετοχών της Noval Property, εταιρείας επενδύσεων σε ακίνητα του Ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ, στο Χρηματιστήριο. Αντίθετα, η Μπλε Κέδρος ΑΕΕΑΠ, συμφερόντων Ευμορφίδη, πάει για νέα παράταση.
-Γκρίνιες διατυπώνονται στην κυβέρνηση σχετικά με τους επικοινωνιακούς χειρισμούς στην υπόθεση του επενδυτικού σχεδίου για το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πρόσφατα, υπουργός από το στενό κομματικό μηχανισμό της ΝΔ εξέφρασε σε σύσκεψη στο υπουργείο του, την άποψη ότι η δημοσιότητα ήταν υπερβολική και καλό θα ήταν να είχε αποφευχθεί η εμπλοκή του Πρωθυπουργού σε ένα letter of intent που μπορεί και να μην προχωρήσει ως επένδυση…
-Μπορεί τα κρουαζιερόπλοια να μη φτάνουν στον Πειραιά και τα άλλα λιμάνια της χώρας, αλλά οι επιχειρηματίες του κλάδου και τα αρμόδια υπουργεία έχουν γίνει μαλλιά κουβάρια. Ο πόλεμος μαίνεται -κυρίως- μεταξύ δύο στρατοπέδων: της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA). Η σύγκρουση ξεκίνησε όταν η Ενωση κατήγγειλε ότι “υπάρχουν φορείς που δεν έχουν καμία σχέση με το εθνικό συμφέρον στη χώρα μας” φωτογραφίζοντας τη Διεθνή Ενωση. Σήμερα στην πρώτη προΐσταται ο Θεόδωρος Κόντες και στη δεύτερη εκπρόσωπος είναι η Μαρία Δεληγιάννη. Οι δύο Ενώσεις διαγκωνίζονται μεταξύ τους και η κατάσταση επιδεινώνεται με διάφορες αφορμές, όπως π.χ. όταν το Υπουργείο Τουρισμού ετοιμαζόταν να συστήσει άλλο όργανο για την κρουαζιέρα, το Συμβούλιο Ανάπτυξης, χωρίς τις απόψεις της ΕΕΚΦΝ. Αργότερα το Υπουργείο Ναυτιλίας προχώρησε στην ανασυγκρότηση της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας στην οποία προβλέπεται συμμετοχή εκπροσώπων Κυβερνητικών παραγόντων 8 Υπουργείων, που έχουν αρμοδιότητες συμπεριλαμβανομένου και του Υπουργείου Τουρισμού. Σύμφωνα με πληροφορίες, ζητήθηκε από τους αρμόδιους Κυβερνητικούς Φορείς η αποφυγή συγκρότησης και άλλου Οργάνου για τον ίδιο σκοπό, γιατί θα περιπλέξει την κατάσταση στον κλάδο, την ώρα που γίνεται προσπάθεια να μπει σε τάξη το όλο θέμα της σωστής λειτουργίας της κρουαζιέρας στην Ελλάδα.
-Η ΕΕΚΦΝ διαμαρτυρήθηκε αρχικώς για τον παραγκωνισμό της, υπογραμμίζοντας ότι μέλη της είναι από τον χώρο του εφοπλισμού, με κρουαζιερόπλοια που είναι σε ενέργεια και με εκπροσώπους στην Ελλάδα από τις μεγάλες εταιρείες της κρουαζιέρας όπως: Carnival, Royal Caribbean, Norwegian Cruise Line, Princes Cruises, Disney Cruise Line, Celebrity, TUI Cunard Cruise Line, Costa Cruises, Silver Sea, Celestyal Cruises και άλλες. Λάδι στη φωτιά ήρθε να ρίξει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ). Σύμφωνα με όσα καταγγέλλει η ΕΕΚΦΝ έγινε παρέμβαση υπέρ του υπουργείου Τουρισμού από τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) από την οποία έχει αποσχισθεί η ΕΕΚΦΝ σχεδόν πριν από 10 χρόνια. Ο ΣΕΕΝ δεν τις διέψευσε και τώρα η ΕΕΚΦΝ καταφέρεται κατά του Συνδέσμου χαρακτηρίζοντας απαράδεκτη την παρέμβασή του.