-Αμείωτη συνεχίζεται η κόντρα μεταξύ του «ψιλικατζή» και του εφοπλιστή, ένεκα τα οικογενειακά στη μέση. Ο εφοπλιστής πολύ πλούσιος, αλλά δύσκολος άνθρωπος, βρε παιδί μου. Ο «ψιλικατζής» -κατά τον εφοπλιστή, πάντα έτσι τον αποκαλεί ο ίδιος- μη φανταστείτε ότι είναι κανένας φτωχός. Τα εκατομμύρια ευρώ για «παιχνίδι» τα έχει αφού έδωσε στον γιο του εφοπλιστή που συνδέεται συναισθηματικά με την κόρη του περί τα 50 εκατ. ευρώ «δάνειο» για να μπει στη ναυτιλία και… στο μάτι του πλοιοκτήτη πατέρα του. Ωραίες ιστορίες, έχω κι άλλες τέτοιες πολλές, θα σας τις λέω μία-μία για να κρατάω το ενδιαφέρον της στήλης αμείωτο. Αύριο θα σας πω για το τρίτο στεφάνι ενός άλλου ώριμου εφοπλιστή. -Με μεγάλη συμμετοχή, πάνω από 1.000 εργαζόμενοι -1.020-1.030 λένε οι πληροφορίες- έκλεισε το πρόγραμμα εθελουσίας στην Τράπεζα Πειραιώς. Την επιτυχία πιστώνεται ο νέος επικεφαλής ανθρώπινου δυναμικού της Πειραιώς Γιώργος Γεωργόπουλος, ο οποίος διαχειρίστηκε και το ζήτημα των 140 εργαζόμενων από τα περίπου 50 καταστήματα που έκλεισε η τράπεζα στο πλαίσιο εξορθολογισμού του δικτύου της και οι οποίοι δεν πήραν εθελουσία. Έχοντας «γράψει πολλά χιλιόμετρα» σε διαφορετικούς τομείς της τράπεζας, ο νέος HR γνωρίζει πρόσωπα και πράγματα, σεβάστηκε ισορροπίες κι έδειξε την απαραίτητη ευελιξία στην αντιμετώπιση των προβλημάτων. -Με non paper που μοιράστηκε χθες σε ΜΜΕ, η ΕΛΛΑΚΤΩΡ εξέφρασε τη βούλησή της για παράταση του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας Οδού. Το παρασκήνιο γύρω από τον μεγάλο διαγωνισμό είναι πολύ μεγάλο καθώς μεταξύ των υποψηφίων έχουν βγει μαχαίρια και έχουν δημιουργηθεί στρατόπεδα. Άλλοι θέλουν να συνεχιστεί η διαδικασία που σέρνεται για χρόνια. Και άλλοι ζητούν πίστωση χρόνου. Η ΕΛΛΑΚΤΩΡ εμφανίζεται να συντάσσεται -για διαφορετικούς λόγους- με τους Γάλλους της Vinci που εδώ και εβδομάδες επιχειρούν να εξασφαλίσουν αναβολή του διαγωνισμού. Στην αγορά ψιθυρίζεται ότι ο λόγος που η ΕΛΛΑΚΤΩΡ ζητά παράταση της… παράτασης δεν είναι άλλος από τη δυσκολία εξεύρεσης εγγυητικής επιστολής. Από το ΤΑΙΠΕΔ, πάντως, τηρούν σιγή ασυρμάτου. -Όσον αφορά την πρόσφατη τηλεδιάσκεψη μετά τα αποτελέσματα εννεαμήνου της ΕΛΛΑΚΤΩΡ, έγιναν μόνον οκτώ ερωτήσεις και τις μισές μου λένε ότι τις έκανε το Ambrosia Capital του Τάσου Αστυφίδη. Ο παλιός διαχειριστής κεφαλαίων της Deutsche Bank, με το fund του είχε στηρίξει αποφασιστικά την κίνηση “Ghange4Ellaktor” και θεωρείται ότι είχε καίριο ρόλο στις πωλήσεις μετοχικών πακέτων της ΕΛΛΑΚΤΩΡ από τα funds, Αmber και Orizon. -Το σχεδόν κλεισμένο για ορισμένους ελληνογαλλικό deal μεταξύ Nexans και Cenergy για τα “χρυσά καλώδια” της τελευταίας δεν ήταν τελικά και τόσο κλεισμένο. Ουδείς, βέβαια μπορεί να αποκλείσει πως στο μέλλον η συγκεκριμένη δραστηριότητα του Ομίλου ΒΙΟΧΑΛΚΟ δεν θα βρεθεί και πάλι στο προσκήνιο. Βλέπετε, τα έργα που έρχονται για δίκτυα υποδομής σε ενέργεια και τηλεπικοινωνίες, οι υποθαλάσσιες διασυνδέσεις και οι επενδύσεις του ψηφιακού μετασχηματισμού, δημιουργούν ένα ελκυστικό story. Αν μάλιστα πιστέψουμε τις φήμες στην αγορά, που θέλουν τον όμιλο Στασινόπουλο να μην τα βρήκε με τους Γάλλους λόγω των αποτιμήσεων, τότε η διαφωνία μπορεί να είναι και προσωρινή γιατί οι αποτιμήσεις είναι ένα ζήτημα που διορθώνεται. -Νέοι καιροί, νέα ήθη στην ΕΥΔΑΠ: Δέχεται ως τις 29 Δεκεμβρίου από start ups, πανεπιστήμια, κέντρα τεχνολογίας κλπ προτάσεις για συστήματα εντοπισμού βλαβών στους υδρομετρητές. -ΕΛΤΑ: 190 χρόνια ιστορίας, 1.300 σημεία, 6.000 εργαζόμενοι και αρνητικά ίδια κεφάλαια 47 εκατ. Το κρατικό πορτοφόλι ανοίγει ξανά για να σωθούν τα ΕΛΤΑ με αύξηση κεφαλαίου 100 εκατ. ευρώ. Στην ΑΜΚ θα συμμετάσχει το υπερταμείο (ΕΕΣΥΠ), που είναι πίσω από το σχέδιο επιχειρηματικού μετασχηματισμού που εγκρίθηκε χθες. Η στήλη σας θυμίζει ότι στα ΕΛΤΑ με ποσοστό 10% συμμετέχει και η Eurobank και ευλόγως υπάρχει το ερώτημα εάν και η τράπεζα θα συμμετάσχει στο εγχείρημα. Στα ΕΛΤΑ, πάντως, προεξοφλούν ότι η Eurobank θα συμμετάσχει. -Επ' ευκαιρία να σας πω ότι στη Eurobank έχει ενταχθεί -στο ανώτατο μάνατζμεντ της τράπεζας, με καθήκοντα αναπληρωτή διευθύνοντος συμβούλου- ο έμπειρος και ικανός Ανδρέας Αθανασόπουλος ο οποίος και εργάζεται από το Λονδίνο με 12ωρα ωράρια, δεδομένης και της διαφοράς της ώρας.