-Χαίρετε, ορίστε που φώναζε ο Άδωνις να ανοίξουν τα χιονοδρομικά, τελικώς… μεταφέρθηκαν στην πλατεία Συντάγματος. Τώρα αν σας πω για… την αγαστή συνεργασία του Μ.Μ. με τον Περιφερειάρχη Πατούλη θα με… χιονίσετε και θα έχετε και δίκιο. Ακούστηκαν κάτι «γαλλικά» αλλά ΟΚ, η αλήθεια είναι ότι τόσο χιόνι δεν έχει ξαναγίνει στην Αθήνα. -Πάντως στο λιμάνι του Αστακού έρχεται «άσπρη μέρα», όπως μου λένε, αφού consortium προσώπων που προέρχονται από την κατασκευαστική «Αρχιρόδον» αλλά και αραβικών κεφαλαίων, έκλεισαν deal με την Alpha Bank και συζητούν τώρα και με την Τράπεζα Πειραιώς για να πάρουν τη δουλειά. Στόχος να αναδείξουν τον Αστακό σε τουριστικό λιμάνι με εξειδίκευση στο yachting. Καλές δουλειές. -Συνεχίζεται το έργο «αγωνία με λαχτάρα» για τους τραπεζίτες και λοιπούς σχετικούς που καίγονται (και σωστά) για το νόμο περί εγκλήσεων των τραπεζών προκειμένου να κινηθούν δικαστικές διαδικασίες. Ο νόμος που ψηφίστηκε στη Βουλή το καλοκαίρι του 2019 δεν έχει ισχύσει επί της ουσίας (ή… μισοισχύει), αφού έχει κριθεί ουκ ολίγες φορές αντισυνταγματικός από διάφορα δικαστήρια και οι δικαστές πράττουν κατά το δοκούν. Άλλοι λαμβάνουν υπόψιν το νόμο, άλλοι όχι. Για παράδειγμα όσοι δικαστές ασχολούνται με τα κόκκινα δάνεια των κομμάτων συνεχίζουν την προανάκριση και τις κλήσεις στελεχών τραπεζών, μαρτύρων κ.λπ. Χτες ήταν να γίνει μία συζήτηση επ’ αυτού στο Ποινικό τμήμα του Αρείου Πάγου, αλλά… τους έπιασε το χιόνι και ανεβλήθη. Η δε Ολομέλεια του Α.Π. που θα αποφανθεί οριστικά, μου λένε ότι πάει για του χρόνου. Ζήσε μαύρε μου (τραπεζίτη) να φας τριφύλλι. -Κυκλοφορούν στην αγορά κάτι περίεργα για την πώληση του Πόρτο Καρράς. Να σας πω την αλήθεια δεν έδωσα μεγάλη σημασία, ούτε και κατάλαβα πλήρως το περιπεπλεγμένο σχήμα προσώπων, συγγενών, φίλων και μεσιτειών που μου περιέγραψαν. Τι να σας πω; Εγώ πάντως δεν τα πιστεύω, κι άλλωστε ο Ιβάν δεν είναι κανένα ανήλικο να του αποσπάσουν διπλές προμήθειες. -Στην γραμμή του τερματισμού ακούω οτι έχει φτάσει το Galaxy των 10,8 δισ. NPLs της Alpha Bank που αγοράζει η Davidson Kempner μαζί με τη CEPAL. Aν τελειώσει άμεσα θα είναι μεγάλη επιτυχία λόγω των εξαιρετικά αντίξοων οικονομικών συνθηκών υπό τις οποίες έγινε η διαπραγμάτευση, αλλά κι επειδή πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη συναλλαγή του είδους στην Ευρώπη. Πάντως ο ανταγωνισμός περιμένει ότι η συναλλαγή του Galaxy θα κλείσει τον Σεπτέμβριο. -Στην αγορά, το ενδιαφέρον τώρα στρέφεται στο Frontier των 6,1 δισ. NPLs της Εθνικής, που είναι πιο απλή συναλλαγή, καθώς δεν έχει hive down, πώληση εταιρίας servicer και επιπλέον η συντριπτική πλειοψηφία των δανείων είναι στεγαστικά. Στις 23 Φεβρουαρίου είναι προγραμματισμένη η υποβολή των μη δεσμευτικών προσφορών, αν και είναι αρκετά πιθανό να θα δοθεί μια ολιγοήμερη παράταση. Στην αφετηρία για να διεκδικήσουν το Frontier έχουν παραταχθεί όλα τα καλά παιδιά. Παλιοί και νέοι παίκτες, μεγάλοι και μικροί, σχεδόν όλοι, δηλώνουν παρόν. Συγκεκριμένα έχουμε τρείς ισχυρές συμπράξεις: Η Davidson Kempner με τη CEPAL, Κarval, Pimco και Quant είναι το δεύτερο σχήμα, ενώ το τρίτο αποτελούν οι BAIN, Fortress και DoValue. Εχει εμφανιστεί το CPIB που είναι το μεγαλύτερο συνταξιοδοτικό ταμείο του Καναδά, η αμερικανική Αngelo Gordon που κάνει την παρθενική της εμφάνιση στη χώρα μας, από τον τομέα των επενδύσεων σταθερού εισοδήματος (fix income) οι SFM και CIS, αλλά και διάφοροι άλλοι servicers και όχι μόνον, όπως οι CRC, Waterfall, B2K και άλλοι. -Επειδή με τα lock down πιέζονται ιδιαίτερα οι πιο μικροί -είναι και το ασφυκτικό pressing που κάνει για το θέμα το M.M.- στο Υπουργείο Οικονομικών ψάχνουν νέα «εργαλεία» χρηματοδότησης για τις μικρές εταιρίες. Εξετάζονται διάφορα: Από το να συνδυάσουν με ΕΣΠΑ το πλαίσιο των μικροχρηματοδοτήσεων (που δεν δούλεψε), μέχρι κάτι γερμανικά μοντέλα που ουσιαστικά μπαίνει το κράτος προσωρινός συνέταιρος έναντι της χρηματοδοτήσης που παρέχει. -Μια γκρίνια ακούω τελευταία στο Χρηματιστήριο, γιατί η σχεδιαζόμενη αύξηση της Πειραιώς, εξ' αντανακλάσεως παρασύρει και τις μετοχές των άλλων τραπεζών. Υπομονή, εκτός απροόπτου τον Μάρτιο...
Η λαχτάρα των τραπεζιτών, τα μυστήρια του Πόρτο Καρράς και το λιμάνι του Αστακού ///
A-
A+