search icon

dark room

Η Εφη… αυτοφωράκιας, ο Ιβάν το λιμάνι και η HIG, η νέα ομάδα της ΙΟΝ και τα μέτρα για τα ανασφάλιστα ΙΧ

  –Χαίρετε, «εγώ θέλω να αναλάβω αλλά, ρε παιδιά, δεν είμαι και αυτοφωράκιας» φέρεται να είπε η κόκκινη Εφη (Αχτσιόγλου) στους δικούς της. Και αυτό γιατί λέει ότι… μέχρι τη δόξα μεσολαβούν οι περιφερειακές και δημοτικές εκλογές, αλλά και οι ευρωεκλογές που ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να πηγαίνει όλο και πιο χαμηλά. Μάλιστα, και τι να […]

 

Χαίρετε, «εγώ θέλω να αναλάβω αλλά, ρε παιδιά, δεν είμαι και αυτοφωράκιας» φέρεται να είπε η κόκκινη Εφη (Αχτσιόγλου) στους δικούς της. Και αυτό γιατί λέει ότι… μέχρι τη δόξα μεσολαβούν οι περιφερειακές και δημοτικές εκλογές, αλλά και οι ευρωεκλογές που ο ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να πηγαίνει όλο και πιο χαμηλά. Μάλιστα, και τι να γίνει άραγε; Προσέξτε, η πηγή μου (πολύ δυνατή) λέει ότι το πρόβλημα είναι σύνθετο. Η ιδέα να θυσιαστεί ο Τσακαλώτος και να αναλάβει έως και τις ευρωεκλογές για χάρη της ομπρέλας και της κυρίας Αχτσιόγλου, όπως πρότειναν μερικοί, απλά δεν παίζει. Γιατί ο Ευκλείδης είναι καλός, αλλά όχι κουτός. Άρα η Εφη πρέπει πρώτα να φάει την κρυάδα τριών εκλογικών ηττών και μετά να έρθει στα ίσα της. Επίσης, η ιδέα της δυαρχίας με τον Χαρίτση υπαρχηγό δεν αρέσει στην Έφη. Γιατί και με βάση τις εσωτερικές μετρήσεις που έκαναν (σε όσους ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ) η κυρία Αχ. παίρνει 80% για επόμενος αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ.

Αντίπαλον δέος;

-Και ποιο είναι το αντίπαλον δέος της Εφης; Θεωρητικά ο Νίκος Παππάς, ο Σπίρτζης και ο Πολάκης, αλλά ουδείς εκ των τριών στέκεται για αρχηγός, ο καθένας για διαφορετικούς λόγους, άντε ο Πολάκης να κατέβει ως υποψήφιος και να γράψει ένα καλό ποσοστό, αλλά έως εκεί.

Και από τηγανίτα;

-Όλα αυτά που σας γράφω είναι προϊόν ρεπορτάζ, όπως και κάποια κίνηση που αναμένεται από τους πασοκογενείς. Αλλά όλα αυτά, καλοί μου αναγνώστες, δεν ξέρω τι γκελ μπορεί να κάνουν στην κοινωνία γιατί όταν η αρχηγός είναι Αριστερή, παρά τις όποιες συμπάθειές της (σποραδικά) και στα media, δύσκολα προκύπτει αποτέλεσμα. Γιατί όλο μέλι-μέλι, αλλά από τηγανίτα τίποτα.

Το HIG, ο Σαββίδης, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης…

-Ξεκινάμε τα νέα της αγοράς από τα βόρεια και συγκεκριμένα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, για το οποίο ανά τακτά διαστήματα υπήρχαν πληροφορίες πως ο Ιβάν Σαββίδης θέλει να το αφήσει και να σαλπάρει για άλλες πολιτείες, χωρίς όμως να υπάρχει κάτι χειροπιαστό. Τώρα όμως έχουμε ενδιαφερόμενο και μάλιστα με όνομα και επίθετο. Το γνωστό HIG Capital και ο εκπρόσωπός του στην Ελλάδα, Κωνσταντίνος Μπήτρος, αποκάλυψε στους δημοσιογράφους πως το fund θα ενδιαφερόταν να αποκτήσει το ποσοστό του ομίλου Σαββίδη στον ΟΛΘ, εφόσον μπει πωλητήριο. Εδώ να κάνουμε μια παρένθεση για να θυμίσουμε πως η παραχώρηση του 67% του λιμανιού έγινε πίσω στο 2018, στο αρχικό σχήμα της «South Europe Gateway Thessaloniki» (SEGT) μετείχαν η Belterra του ομίλου Σαββίδη, η γαλλο-κινεζική Terminal Link και η γερμανική DIEP που στη συνέχεια αποχώρησε. Πλέον η SEGT κατέχει το 71,85% του ΟΛΘ, με την Belterra να ελέγχει το 67% της κοινής εταιρείας και το υπόλοιπο ο γαλλοκινεζικός όμιλος.

…και η ώρα των (άφαντων) επενδύσεων

-Η λέξη κλειδί λοιπόν είναι το «εφόσον» πουλήσει ο όμιλος Σαββίδη, διότι το HIG -έχοντας επενδύσει σημαντικά κεφάλαια στην αγορά των logistics στην Ελλάδα- (με ένα μεγάλο project στον Ασπρόπυργο και σχέδια για hub στην Αλεξανδρούπολη) ενδιαφέρεται σφοδρά να έχει και βάση στη Θεσσαλονίκη, κάτι που εξυπηρετεί τον σχεδιασμό του για έναν «διάδρομο» που ξεκινά από την Ελλάδα και φθάνει στη Γερμανία. Άρα, το ερώτημα είναι κατά πόσον ο όμιλος Σαββίδης πουλάει τη συμμετοχή του στον ΟΛΘ; Η απάντηση δεν είναι απλή, όμως έχουμε την αίσθηση πως σχετικά σύντομα θα απαντηθεί. Και αυτό διότι οι υφιστάμενοι μέτοχοι του ΟΛΘ είναι υποχρεωμένοι, βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης του 2018, να πραγματοποιήσουν συγκεκριμένες επενδύσεις – με επίκεντρο τον περίφημο προβλήτα 6 – τις οποίες για διάφορους λόγους, μέχρι στιγμής, δεν έχουν υλοποιήσει. Κοινώς, κάποια στιγμή θα τελειώσουν οι δικαιολογίες που ακούστηκαν στην πρόσφατη ΓΣ της ΟΛΘ ότι λόγω… εκλογών και καλοκαιρινής περιόδου το έργο για τον προβλήτα πάει πίσω, και τότε θα φανεί εάν υπάρχει πρόθεση να υλοποιηθούν οι προβλεπόμενες επενδύσεις ή εάν θα υπάρξουν μετοχικές και άλλες εξελίξεις λόγω παραβίασης συμβατικών υποχρεώσεων στην παραχώρηση του ΟΛΘ.

Η «νέα ομάδα» της ΙΟΝ

-Μετά το πέρασμα της μετοχικής πλειοψηφίας και του ελέγχου της ΙΟΝ στα χέρια του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, εξέλιξη που οριστικοποιήθηκε κατά την τελευταία Γενική Συνέλευση στις 29 Ιουνίου, εξελέγη και το νέο Διοικητικό Συμβούλιο. Η νέα ομάδα λοιπόν που θα οδηγήσει την «εθνική σοκολατοβιομηχανία» στην επόμενη μέρα αποτελείται από τους: Ντίνα Κωτσιοπούλου, η οποία διατηρεί τη θέση της Προέδρου του Δ.Σ., Σπύρος Θεοδωρόπουλος που αναλαμβάνει τη θέση του Αντιπροέδρου, Μιλτιάδης Τριανταφύλλου ως Διευθύνων Σύμβουλος (πρόκειται για έμπειρο στέλεχος της αγοράς με πρότερη θητεία στην Chipita, αλλά και στη «Γρηγόρης»), ο Κωνσταντίνος Τζαβάρας ως Γενικός Διευθυντής και σε θέσεις μελών του Δ.Σ. οι δύο γιοί του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, Αντώνης και Γιάννης καθώς και οι Βασίλης Βυτογιάννης, Ευστάθιος Λοίζου και βέβαια η εξ απορρήτων συνεργάτης του Σπ. Θεοδωρόπουλου, Μαρία Γεώργαλου (που είναι και Αντιπρόεδρος στο επενδυτικό όχημα της Bespoke SGA Holdings). Θα πρέπει να σημειώσω ότι σε σχέση με το προηγούμενο Δ.Σ. απουσιάζουν ο Ν. Καρκάζης, αλλά και ο Β. Κοτταρίνος. Μένει να δούμε, πώς, μετά την περσινή μικρή κάμψη των επιδόσεών της, η ΙΟΝ θα μπει σε τροχιά «εθνικού πρωταθλητή».

Ο δαιμόνιος Τζουζέπε τώρα και στην Πληροφορική

-Πολυσχιδής αποδεικνύεται η δραστηριότητα του δαιμόνιου χρηματιστή Τζουζέπε Τζιάνο και για αυτό άλλωστε εκτιμάται ιδιαιτέρως στην αγορά από μεγαλοτραπεζίτες, συνεταίρους, λοιπούς παράγοντες, ακόμη και από ανταγωνιστές. Ο δαιμόνιος λοιπόν Τζουζέπε αγόρασε το 20% της DOTSOFT, μιας πρωτοπόρου εταιρίας Πληροφορικής και Επικοινωνιών με μακρά τεχνογνωσία και εμπειρία στην ανάπτυξη και υποστήριξη σύνθετων έργων Πληροφορικής. Και ως μέτοχος, εκτός από τα κεφάλαια, προσφέρει και τις ικανότητες του δεινού πωλητή που διαθέτει, γυρνώντας στην αγορά προς άγρα νέων εργασιών για την εταιρία Πληροφορικής στην οποία πλέον συμμετέχει.

Ο Γιάννης Μαθιός εξεπλάγη, αλλά δεν ανησυχεί

-Ουδεμία συνεννόηση ή επαφή είχε η διοίκηση της οικογενειακής επιχείρησης Μαθιός Πυρίμαχα, με τον επιχειρηματία Γιώργο Μιχαηλίδη ο οποίος ξαφνικά αύξησε στο 5,1% το ποσοστό του στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης. Στην αρχή υπήρξε προβληματισμός για τις προθέσεις του ιδρυτή και μεγαλομετόχου της «ΚΕΜ» όσον αφορά το μέλλον της μικρής Μαθιός Πυρίμαχα που είδε ξαφνικά την κεφαλαιοποίησή της να εκτινάσσεται… στο ποσό των 11,8 εκατ. ευρώ. «Δεν έχουμε τίποτα να κρύψουμε, αλλά δεν θα αλλάξουμε τη στρατηγική μας», είπε στους στενούς συνεργάτες του ο Γιάννης Μαθιός για την επιχείρηση που ξεκίνησε ο παππούς του και διοικείται σε μεγάλο βαθμό από συγγενείς.

“Περπατάει” καλά στην αγορά το ομόλογο της Mytilineos

-Πολύ θετικά κύλησε η πρώτη ημέρα της δημόσιας προσφοράς στο ευρύ επενδυτικό κοινό των ομολογιών της Mytilineos, σύμφωνα με τους αναδόχους της έκδοσης. Το εύρος της απόδοσης του 7ετούς κοινού ομολογιακού δανείου, ύψους έως 500 εκατ. ευρώ, καθορίστηκε στο 4% με 4,50%, πολύ υψηλότερα από τα επιτόκια που προσφέρουν οι τράπεζες και αυτό μετρά στους επενδυτές, με δεδομένο πως και το ελάχιστο ύψος εγγραφής στη δημόσια προσφορά είναι μόλις τα 1.000 ευρώ. Η διαδικασία για το retail bond της Mytilineos ολοκληρώνεται στις 6/7 και ο όμιλος θα αξιοποιήσει τα έσοδα για τη διευθέτηση δανειακών υποχρεώσεων, αλλά και για κεφάλαιο κίνησης. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση πλήρους κάλυψης της έκδοσης (οι δαπάνες εκτιμώνται σε περίπου 8,8 εκατ.), ποσό μέχρι 255 εκατ. θα διατεθεί εντός 90 ημερών από την ημερομηνία έκδοσης για την πληρωμή τραπεζικού δανεισμού (έως 100 εκατ. στην ΕΤΕ, έως 100 εκατ. στην Alpha Bank και έως 55 εκατ. στην Τρ. Πειραιώς), ενώ ποσό μέχρι 236,2 εκατ. θα χρησιμοποιηθεί για την κάλυψη χρηματοδοτικών αναγκών της εκδότριας σε κεφάλαιο κίνησης.

Έρχονται μέτρα για τα ανασφάλιστα ΙΧ

-Μέτρα για την οριστική επίλυση της μεγάλης πληγής των ανασφάλιστων οχημάτων αναλαμβάνει η Κυβέρνηση. Στην Ελλάδα κυκλοφορούν σήμερα εκατοντάδες χιλιάδες ανασφάλιστα οχήματα, καθώς στον συνολικό στόλο των 6.500.000 κυκλοφορούντων οχημάτων υπολογίζεται ότι τα ανασφάλιστα προσεγγίζουν ίσως και να ξεπερνούν τις 500.000. Η λύση η οποία προωθείται από την Κυβέρνηση είναι ο συστηματικός ηλεκτρονικός έλεγχος, κάτι που εφαρμόζεται σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες. Παρά την υιοθέτησή της με Νόμο, η διαδικασία ηλεκτρονικού ελέγχου ανασφαλίστων οχημάτων έχει εφαρμοστεί από την πολιτεία μόνον δύο φορές και αυτές ημιτελώς. Η τελευταία ηλεκτρονική διασταύρωση για τον εντοπισμό ανασφάλιστων οχημάτων πραγματοποιήθηκε από την ΑΑΔΕ το 2018! Οι πληροφορίες είναι ότι σύντομα θα έχουμε ανακοινώσεις από την Κυβέρνηση.

Ο Ν. Μαντζούφας, ο νέος ρόλος και οι μνηστήρες

-Όπως σας είπα ήδη προσφάτως, ο διοικητής του Ταμείου Ανάκαμψης Ν. Μαντζούφας είναι με το ένα πόδι (αν όχι και με τα δύο) εκτός θέσης και καθηκόντων, οπότε αναζητείται ο νέος ρόλος του. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο Ν. Μαντζούφας επιθυμεί, φλερτάρει – όπως θέλετε πείτε το – με τη θέση του Γ.Γ. Υποδομών, ένα πόστο σημαντικό που θα διαχειριστεί όλα τα χρηματοδοτούμενα, από ΕΣΠΑ και Ταμείο Ανάκαμψης, έργα. Ωστόσο, υπάρχει ένα ζήτημα: Υπάρχουν και άλλοι μνηστήρες για τη συγκεκριμένη θέση.

Οι 20 δισεκατομμυριούχοι του Χρηματιστηρίου και η περίπτωση της ΙΝΤΡΑΚΑΤ

-Ο εθνικός μας πλέον αερομεταφορέας είναι πλέον 20ό μέλος του club των billionaires στο Χρηματιστήριο της Αθήνας, καθώς η μετοχή της Aegean “πετά” σε νέα “ιστορικά υψηλή τιμή”. Η αποτίμηση της αεροπορικής εταιρείας ξεπέρασε το όριο του 1 δισ. ευρώ, αποτελώντας το 20ό μέλος ενός ολιγομελούς club που λόγω μεγέθους διαθέτει άλλο εκτόπισμα στο monitoring των funds που επενδύουν σε εταιρείες με χρηματιστηριακή αξία μεγαλύτερη της ως άνω. Μια άλλη περίπτωση μετοχής που αξίζει να μνημονεύσουμε για την εντυπωσιακή πορεία της στο χρηματιστηριακό ταμπλό είναι αυτή της ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Η κεφαλαιοποίηση της μετοχής χθες πέρασε το επίπεδο των 400 εκατ. Πριν από έναν χρόνο το ΧΑ αποτιμούσε την ΙΝΤΡΑΚΑΤ μόλις 143 εκατ. ευρώ, που σημαίνει πως κατέγραψε άνοδο κατά 180%.

Παιχνίδια πετρελαίου

-Για μία ακόμη φορά, είδαμε το ίδιο μονότονο -αλλά όπως φαίνεται εξαιρετικά αποτελεσματικό- παιχνίδι με τις τιμές του πετρελαίου. Η Ρωσία και η Σαουδική Αραβία συντονισμένα ανακοίνωσαν ότι μειώνουν κατά 1,5 εκατ. βαρέλια ημερησίως την παραγωγή πετρελαίου. Αυτή η κίνηση επαναλαμβάνεται κάθε φορά που οι διεθνείς τιμές πετρελαίου πέφτουν στο εύρος μεταξύ 67 και 70 δολαρίων το βαρέλι. Η κυβέρνηση Μπάιντεν έχει ανακοινώσει ότι σ’ αυτό το εύρος τιμών θα αναπληρώνει τα στρατηγικά αποθέματα πετρελαίου που έχει ήδη καταναλώσει για να αντιμετωπίσει τις πρόσφατες κρίσεις. Είναι η τρίτη φορά που οι χώρες του ΟΠΕΚ μειώνουν την παραγωγή για να σηκώσουν τις τιμές του πετρελαίου πάνω από τα 70 δολάρια. Χρησιμοποιούν το προϊόν τους για να δείξουν τον… αντι-αμερικανισμό τους…

Η εξ αποστάσεως εργασία μειώνεται στις ΗΠΑ

-Το 2021 το 35% των ανδρών εργαζομένων στην αμερικανική αγορά είχε επιλέξει την εργασία από το σπίτι ή, τέλος πάντων, μακριά από το γραφείο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είχαν γεμίσει με μακριές γενειάδες και εντυπωσιακά μπλουζάκια που φώναζαν «όχι δουλειά στο γραφείο, με κοστούμι και γραβάτα». Το 2022 τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι πολλοί από αυτούς επέστρεψαν άρον άρον στην εργασία τους γιατί το ποσοστό της εξ αποστάσεως εργασίας μειώθηκε στο 28%. Η τάση αυτή συνεχίζεται και το 2023. Αντιθέτως, για τις γυναίκες εργαζόμενες, η δουλειά από το σπίτι ήρθε κυριολεκτικά σαν μάννα εξ ουρανού, γι’ αυτό και διατηρείται σε ποσοστό 41%.

Exit mobile version