-Χαίρετε, λοιπόν ο Στέφανος αποσύρθηκε χθες στα θερινά ανάκτορα των Σπετσών με τη σηπτική δεξαμενή και τον Tyler και το σκέφτεται, ενώ χθες το βράδυ αναμένετο και η επιστροφή του Τσίπρα από το Παρίσι, όχι με αεροπλάνο της γαλλικής προεδρίας -όπως γύρισε ο Καραμανλής τη νύχτα της 23ης προς 24ης Ιουλίου του 1974- αλλά μάλλον με Aegean και χωρίς να κληθεί (ακόμα) να αναλάβει τις ευθύνες του. Αλλά πού θα πάει, σου λέει, με τόσα νούμερα που (τους) έμπλεξα στο τέλος «Αλέξη» θα λένε και θα κλαίνε. Μάλιστα, τώρα εγώ μαθαίνω ότι όντως κάποιοι πολλοί κοντινοί άνθρωποι του Στέφανου, του λένε να τα μαζέψει και να σηκωθεί να φύγει από αυτό το bullshit που τον βρήκε, αλλά και κάποιοι άλλοι του εισηγούνται (το έκανα βαρύγδουπο, ε;) να κάνει κόμμα και να τους σαρώσει. Αλλά κόμμα δεν κάνεις και εύκολα, ειδικά αν έχεις κράξει το σύμπαν για μαύρα ταμεία και μαύρα λεφτά, με εννοείτε… Εκτός αν βάλει από το κομπόδεμά του που λέμε, αλλά ειλικρινά δεν ξέρω τα οικονομικά του. Αν κρίνω ότι ούτε από την Goldman Sachs θα πήρε πάνω από έναν – δύο μισθούς, ενώ με την εταιρεία που δούλευε είναι ακόμα στα δικαστήρια, ας περιμένουμε να δούμε και το πόθεν έσχες του. Τέλος πάντων, ο άνθρωπος ας κάνει ό,τι θέλει, δικαίωμά του είναι.
Και ο Αλέξης;
-Λοιπόν ο ιστορικός ηγέτης, όπως σας είπα, ήταν απασχολημένος στο Παρίσι με σοβαρότερες δουλειές, σε συνεδρίαση της
Πολιτικής Επιτροπής του Συμβουλίου της Ευρώπης που όπως είναι γνωστό μετέχει ο ΓΑΠ και η Ντόρα Μπακογιάννη (ωραίος συνδυασμός, ε;). Το μότο του είναι δεδομένο
«παιδιά, μη με ανακατεύετε», όταν έγινε… ο φόνος άλλωστε ο Αλέξης είχε άλλοθι, έλειπε στο εξωτερικό και τελευταία δεν σηκώνει και πολύ το τηλέφωνο. Μου λένε οι πηγές «δεν ανακατεύεται,
δεν θα συμμετάσχει σε καμία ίντριγκα, ας κάνουν ό,τι νομίζουν». Μπράβο, Αλέξη, κι εγώ έτσι κάνω σε ανάλογες περιπτώσεις, τον άσχετο.
Μητσοτάκης-Καραμανλής
-Τώρα εδώ που τα λέμε δεν είναι μόνο στον ΣΥΡΙΖΑ που κυκλοφορεί πολύ νούμερο, αλλά και στη γαλάζια παράταξη, κυρίως σ
τις πιο δεξιές παρυφές είναι φουλ. Το λέω με αφορμή την
τρομερή ιδέα-πρόταση της Αφροδιτούλας Λάτιν να κάνει, λέει, ο Μητσοτάκης ΠτΔ τον Καραμανλή (Ραφήνας) ή τον Αντώνη Σαμαρά (Ελλάς-Ελλάς). Τέλος πάντων, επ’ ευκαιρία να σας πω ότι υπάρχει μία περίπτωση να βρεθούν κάπως κοντά, τουλάχιστον και χωροταξικά ο
Κώστας Καραμανλής με τον Κ.Μ με αφορμή τα 50 χρόνια σε εκδήλωση του Ιδρύματος Κωνσταντίνος Καραμανλής τον Δεκέμβριο. Το «δουλεύουν» για να πάει καλά ο πρώην υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο Κώστας Αρβανιτόπουλος (γενικός διευθυντής του Ιδρύματος) ενώ
αναζητούνται και ηχηρά ονόματα πολιτικών από το εξωτερικό να μιλήσουν στην εκδήλωση.
Ο "Τζίτζι" στις Βρυξέλλες περιμένει
-Το αεροπλάνο για τους ευρωθεσμούς των Βρυξελλών πήρε ο
Απόστολος Τζιτζικώστας, μετά την ολοκλήρωση της ΔΕΘ. Ο υποψήφιος Επίτροπος περίμενε να κάνει ένα ραντεβού με τη VDL (που δεν έκανε ακόμα), αλλά η ανακοίνωση της σύνθεσης των Επιτρόπων πήρε παράταση για τα μέσα της άλλης εβδομάδας, επειδή η Σλοβενία πρότεινε μια γυναίκα (που έλειπε από τη σύνθεση) και
πρέπει να γίνει ξανά κουβέντα για χαρτοφυλάκια. Εμείς παίζουμε για το
Περιφερειακής Ανάπτυξης (Συνοχής, κοινώς) ή για το Μεταφορών. Αμφότερα έχουν γενικές διευθύνσεις και πόρους,
όπως έχει ζητήσει ο Κ.Μ, οπότε σε λίγες μέρες θα είμαστε σοφότεροι για το πού έκατσε η μπίλια.
Χάρης ο γαμπρός
-Και τώρα πάμε στα ευχάριστα, ο επόμενος μήνας μπορεί να είναι και ο πιο τυχερός για τον
Χάρη Δούκα αφού στις 6 Οκτωβρίου μπορεί να περάσει στον δεύτερο γύρο των εκλογών του ΠΑΣΟΚ, στις 13 Οκτωβρίου μπορεί και να είναι πλέον ο νέος αρχηγός του ΠΑΣΟΚ. Αυτά μπορεί, αλλά στις 19 του μηνός δηλαδή το προσεχές μετεκλογικό Σάββατο, ο Χάρης στα σίγουρα
ντύνεται γαμπρός, παντρεύεται την αγαπημένη του. Ο γάμος γίνεται στη Θήβα, στον Αη-Γιάννη τον Καλοκτένη και θα ακολουθήσει παραδοσιακό γλέντι μιας και η νύφη είναι ντόπια. Έχω ένα ερώτημα βέβαια, αν εκτός από γαμπρός και αρχηγός του ΠΑΣΟΚ, αν γίνει, μπορεί να μείνει στ’ αλήθεια και δήμαρχος Αθηναίων, γιατί
μάλλον θα του πέσει βαρύ το μενού.
“Ντιμπέι”, γκάλοπ και συμμαχίες…
-Τώρα, όσο πλησιάζουμε στην πρώτη κάλπη της 6ης Οκτωβρίου τόσο ζεσταίνεται το κλίμα,
σίγουρα θα έχουμε «ντιμπέι» μεταξύ όλων των υποψηφίων, ένα ή δύο (μάλλον ένα) και υπάρχουν κάποια γκάλοπ τα οποία
ξεχωρίζουν τον Χάρη και τον Ανδρουλάκη, αλλά και ο
Γερουλάνος και η
Διαμαντοπούλου έχουν καλά ποσοστά. Ας μην ξεχνάμε από πού ξεκίνησε ο Κ.Μ έναν μήνα πριν από τις εσωκομματικές της ΝΔ που πήγε στις πρώτες κάλπες και τελικά κατέληξε πρώτος στην τελική αναμέτρηση. Ένα
πρώτο φλερτάκι διακρίνεται μεταξύ Άννας και Παύλου που μπορεί να μετατραπεί σε συμμαχία αν περάσει κάποιος από τους δύο στον δεύτερο γύρο.
Μυλωνάς και Χριστοδούλου σε road show για την Εθνική
-Πάμε τώρα στα νέα της αγοράς ξεκινώντας από το
placement της Εθνικής τράπεζας. Έχουμε μπροστά μας ακόμη κάνα 20ήμερο πάνω-κάτω, αλλά μπορούμε να πούμε πως “πάμε καλά”. Ο CEO της ΕΤΕ
Παύλος Μυλωνάς με τον CFO
Χρίστο Χριστοδούλου είναι σε
road show στο Λονδίνο με δεύτερο σταθμό τις
ΗΠΑ. Οι συναντήσεις με τους επενδυτές είναι αλλεπάλληλες, οι παρουσιάσεις πηγαίνουν καλά και υπάρχει επενδυτική διάθεση σε βαθμό που οι συζητήσεις φθάνουν μέχρι το
allocation. Για να μη λέμε πάλι τα ίδια, οι επίσημες αποφάσεις ακόμη δεν έχουν ληφθεί, αλλά καθημερινά όλο και περισσότερο στους εμπλεκόμενους εδραιώνεται η αίσθηση ότι πάμε για διάθεση του 8% με 10%. Ξεκινάμε από το 8% και λόγω μεγάλης ζήτησης θα ανεβούμε στο 10%.
Όσον αφορά τα σενάρια για by back, μη δίνετε σημασία. Η πρόταση είναι γεγονός ότι έγινε πριν από μερικούς μήνες, ετέθη στις Αρχές (όχι τις εποπτικές) και απορρίφθηκε χωρίς δεύτερη συζήτηση. Έκτοτε το σενάριο by back έχει “πεθάνει” και φυσικά δεν έχει επανέλθει στο τραπέζι. Άλλωστε και η ίδια
η διοίκηση της Εθνικής δεν το θέλει, γιατί ένα τόσο μεγάλο by back θα δημιουργούσε προβλήματα με τον
SSM στη διανομή μερίσματος.
Aύριο οι υπογραφές για την "Αττική Οδό"
-Μεγάλη κινητικότητα αυτές τις μέρες στα γραφεία του ΤΑΙΠΕΔ, του υπουργείου Οικονομικών αλλά και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Αύριο Πέμπτη
υπογράφεται η πιο μεγάλη σύμβαση του ΤΑΙΠΕΔ, η πιο μεγάλη σύμβαση παραχώρησης, αυτή της "Αττικής Οδού". Ενα
project ύψους 3,27 δισ. ευρώ που αντιστοιχεί στο 1,5% του ΑΕΠ και θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση του δημοσίου χρέους αλλά και σε περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομίας. Αύριο υπογράφεται η συμφωνία, αλλά η παραχώρηση στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα γίνει σε λίγους μήνες
αφού εγκριθούν οι συμβάσεις από τη Βουλή και ολοκληρωθεί η οικονομική εκκαθάριση. Στο ΤΑΙΠΕΔ τρέχουν γιατί θέλουν να "κλείσει" η συμφωνία μέσα στο 2024, αν και είναι δύσκολο τεχνικά, ώστε να εγγραφεί στα "βιβλία" της τρέχουσας χρήσης. Στο οικονομικό επιτελείο επείγονται γιατί το τίμημα θα κατευθυνθεί στην
απομείωση του δημοσίου χρέους (σχεδόν 2% του ΑΕΠ δεν είναι λίγο...) ενώ για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η συμφωνία αποτελεί αφετηρία για ένα από τα μεγάλα στρατηγικά σχέδια που έχει εκπονήσει η
διοίκηση Περιστέρη. Σημειωτέον πως τα 3,27 δισ. έχουν (προ) υπολογισθεί για το 2024 -ζητούμενη για το Ταμείο η είσπραξή τους- πριν από τα Χριστούγεννα. Η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να "κλείσουν" όλες οι εκκρεμείς περιπτώσεις το αμέσως επόμενο διάστημα, μεταξύ αυτών και η σύμβαση παραχώρησης του
Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου στον όμιλο Grimaldi. Πιθανότατα μέσα στον Σεπτέμβριο θα έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία για την πώληση του 67% του μ.κ του φορέα, με τα 80 εκατ. ευρώ του τιμήματος να "πιστώνονται" και αυτά στη χρήση του 2024.
Νέο θρίλερ με το καζίνο Λουτρακίου για το φέσι στον ΕΦΚΑ
-Mε καθυστέρηση μίας εβδομάδας
τελικά το καζίνο Λουτρακίου πλήρωσε τα 16,5 εκατομμύρια από τα 24,5 εκατομμύρια ευρώ που όφειλε για να μην εκπέσει της ρύθμισης για την εξυγίανσή του. Συγκεκριμένα ξόφλησε την ΑΑΔΕ και χρωστά ακόμα ένα σημαντικό ποσό, περίπου 8 εκατομμυρίων, στον ΕΦΚΑ. Οι Αρχές -αν και θα μπορούσαν να τραβήξουν την πρίζα, καθώς η προθεσμία παρήλθε και η ρύθμιση εξυγίανσης (εξαιρετική για το Λουτράκι αφού παραγράφηκαν όλοι οι τόκοι και οι προσαυξήσεις) είναι στον αέρα-
εξαντλούν τα όρια ανοχής. Οι πληροφορίες είναι ότι δόθηκε ατύπως
νέα παράταση ως την Παρασκευή προκειμένου να ξοφλήσουν τα υπόλοιπα και να μην εκπέσουν. Οπότε τώρα έχει ξεκινήσει
νέο θρίλερ με το Καζίνο Λουτρακίου, για το αν την Παρασκευή θα δώσουν ή όχι τα περίπου 8 εκατομμύρια στον ΕΦΚΑ. Τι θα πράξουν τελικά θα το πληροφορηθούμε κατά τις επόμενες ημέρες, αλλά αλήθεια,
πόσοι στην αγορά χρωστούν 8 εκατ. στον ΕΦΚΑ και λειτουργούν χαλαρά κι ωραία;
Εφοπλιστικό «άρωμα» πίσω από deal του ΟΤΕ
-Έκλεισε λοιπόν και τυπικά το
deal για την πώληση από τον ΟΤΕ της
Otesat-Maritel για το οποίο
σας ενημέρωσε έγκαιρα η στήλη. Η συμφωνία έχει ενδιαφέρον καθώς αγοραστής είναι η
Οrbyt Global, μια σχετικά νέα εταιρεία η οποία προ διετίας συγχωνεύτηκε με τη γερμανική Media Broadcast Satellite (MBS). Η Orbyt έχει συζητηθεί συχνά στην αγορά των ναυτιλιακών επικοινωνιών καθώς σε μικρό χρονικό διάστημα έκανε κινήσεις που την ανέβασαν «πίστα» και μεγάλωσαν το πελατολόγιό της. Αρχικά ήταν η εξαγορά της σουηδικής
Telenor Maritime που την ισχυροποίησε στη Β. Ευρώπη, η στρατηγική συνεργασία με την
FMC GlobalSat για τη δημιουργία της Orbyt FMC Global μέσω της οποίας παρέχει υπηρεσίες Starlink και επίσης η σύναψη συμφωνίας με τη
Inmarsat Maritime Ventures (IMVL), θυγατρική της Inmarsat, για τη μεταβίβαση της πελατειακής βάσης της Fleet Xpress. Με αυτά τα δεδομένα ο ΟΤΕ είδε το παιχνίδι στον συγκεκριμένο κλάδο να αλλάζει γρήγορα για τη θυγατρική του και αποφάσισε την πώληση της Otesat-Maritel έναντι τιμήματος που ακούστηκε στα
8-10 εκατ. ευρώ. Στην Οrbyt Global επικεφαλής (πρόεδρος και CEO) είναι ο
Θόδωρος Νικολόπουλος ο οποίος δραστηριοποιείται επί μακρόν στον ευρύτερο κλάδο παροχής υπηρεσιών στον ναυτιλιακό κλάδο με εταιρείες όπως η
SRH Marine, ενώ παλαιότερα κατείχε διοικητική θέση στη Vermantia.
Το στρατόπεδο μετατρέπεται σε logistics park
-Επειτα από πολλά χρόνια -και μια αποτυχημένη προσπάθεια- για την αξιοποίηση του
στρατοπέδου Γκόνου στη δυτική Θεσσαλονίκη, χθες, η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ (Project Preparation Facility – PPF), για λογαριασμό της
ΓΑΙΑΟΣΕ, ανάρτησε διεθνή διαγωνισμό για την εξεύρεση επενδυτή ο οποίος ως παραχωρησιούχος θα αναπτύξει το
πρώτο οργανωμένο logistic park στη Βόρεια Ελλάδα. Το έργο θα αναμοχλεύσει κεφάλαια άνω των 300 εκατ. ευρώ και επί της ουσίας συμπληρώνει το παζλ της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη Θεσσαλονίκη συνδυάζοντας το λιμάνι, τη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου και τη λαχαναγορά. Η απόφαση της ΓΑΙΑΟΣΕ να επιλέξει αυτή τη φορά το
ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να τη δικαιώνει καθότι η ωρίμανση απαιτούσε μεγάλη τεχνική επάρκεια, εξειδίκευση και ταχύτητα. Ήδη η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ εμπλέκεται σε πολλά έργα στη Βόρεια Ελλάδα που, μαζί με το Στρατόπεδο Γκόνου, ξεπερνούν πλέον το
1 δισ. ευρώ.
Καθοδική υπνηλία στο Χρηματιστήριο
-Η αξία των συναλλαγών αυτές τις μέρες στο Χρηματιστήριο θυμίζει τις εποχές των κυβερνήσεων Τσίπρα παρά το γεγονός ότι οι τιμές των μετοχών είναι της εποχής Μητσοτάκη. Όλοι κρατούν στάση αναμονής,
συγκεντρώνουν δυνάμεις για τα μεγάλα μετοχικά γεγονότα που έρχονται (Εθνική Τράπεζα, Τρ. Κύπρου, Attica Bank), περιμένουν τα εταιρικά αποτελέσματα τριμήνου που ανακοινώνονται αυτές τις μέρες, τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας και φυσικά την
αξιολόγηση της Moody's για την Ελλάδα μεθαύριο Παρασκευή. Χθες, η Coca Cola 3 Ε αποφάσισε να σηκώσει στις πλάτες της την αγορά και παίρνοντας στήριξη από τον τίτλο που διαπραγματεύεται στο Λονδίνο, έκλεισε με άνοδο +2,03% στα 34,1 ευρώ. Η Εθνική Τράπεζα έκανε απλώς το καθήκον της κρατώντας την τιμή των 7,5 ευρώ (+0,11%). Έτσι οι απώλειες του Γενικού Δείκτη κρατήθηκαν σε αξιοπρεπή επίπεδα -0,56% στις 1.426 μονάδες. Πλασματική η άνοδος της αξίας των συναλλαγών στα 91,6 εκατ. ευρώ, αφού οι συναλλαγές σε πακέτα ξεπέρασαν τα 20,5 εκατ. ευρώ. Είναι προφανές ότι τα θεσμικά χαρτοφυλάκια με αυτές τις συναλλαγές σε πακέτο, παίρνουν
θέση για την επόμενη κίνηση της αγοράς χωρίς ωστόσο να γνωρίζουν την κατεύθυνση.
Ο ομογενής billionaire με τις αθλητικές ομάδες που στηρίζει την Κάμαλα
-Στην προσπάθειά της η
Κάμαλα Χάρις να αυξήσει τον αριθμό των Ελληνοαμερικανών επιφανών υποστηρικτών της, κατάφερε να αποσπάσει από το στρατόπεδο του Τραμπ τον
Τεντ Λεόνσις. Η… “μεταγραφή” αυτή θεωρείται πολύ σημαντική, καθώς ο
ομογενής billionaire ηγείται της Monumental Sports and Entertainment (MSE), η οποία κατέχει και λειτουργεί εδώ και δυο δεκαετίες, τις επαγγελματικές αθλητικές ομάδες Washington Capitals (χόκεϊ), Washington Wizards (ΝΒΑ), Washington Mystics (γυνακείο ΝΒΑ) και το Verizon Center στο κέντρο της Ουάσιγκτον. Και είναι πολύ δημοφιλής ανάμεσα στους εκατοντάδες χιλιάδες οπαδούς τους, που εκτός των άλλων… ψηφίζουν. Η υποστήριξη του Λεόνσις στη Χάρις επισημοποιήθηκε με την υπογραφή του στην ανοικτή επιστολή των CEO’s 88 κορυφαίων αμερικανικών επιχειρήσεων, στην οποία μεταξύ άλλων αναφέρουν πως “με την Κάμαλα Χάρις στον Λευκό Οίκο η επιχειρηματική κοινότητα μπορεί να είναι σίγουρη ότι θα έχει έναν Πρόεδρο που θέλει οι αμερικανικές βιομηχανίες και όλες οι επιχειρήσεις να ευδοκιμήσουν”.
Υπάρχει όμως εδώ, κάτι εντυπωσιακό. Προ μηνών, ο Λεόνσις είδε το μεγαλεπήβολο επενδυτικό του project, ύψους 2 δισ., να μεταφέρει τις δραστηριότητες της MSE στη Βιρτζίνια, δημιουργώντας ένα τεράστιο αθλητικό και ψυχαγωγικό κέντρο στο Πότομακ Γιάρντ, να ναυαγεί λόγω σφοδρής αντίδρασης που υποκίνησε η 80χρονη εμβληματική πολιτειακή γερουσιαστής, Λουΐς Λούκας. Με τις επιρροές της,
μπλόκαρε την πρόταση του κυβερνήτη Γιάνγκιν, χρηματοδότησης με 1,5 δισ. του project από την Πολιτεία. Ο Λεόνσις μίλησε τότε, απογοητευμένος, για “παράπλευρη πολιτική ζημιά”. Η Λούκας είναι γερουσιαστής των Δημοκρατικών από το 1992, ενώ ο Γιάνγκιν Ρεπουμπλικάνος. Παρά ταύτα,
ο Λεόνσις επέλεξε να υποστηρίξει τη Χάρις. Προφανώς, έπαιξε ρόλο το ότι στο Plan B του σχεδίου του, να αναπτύξει τις σημερινές εγκαταστάσεις της MSE, βρήκε ισχυρή σύμμαχο τη δήμαρχο της περιφέρειας της Κολούμπια στην Ουάσιγκτον,
Μιούριελ Μπάουζερ, στέλεχος των Δημοκρατικών. Συνυπέγραψαν συμφωνία για δημόσια χρηματοδότηση 515 εκατ. δολαρίων για το project. Έτσι, οι ομάδες θα παραμείνουν στην Κολούμπια
μέχρι το 2050.
Δύσκολες μέρες για τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
-Μετά τη Volkswagen, ήρθε χθες η σειρά της βαυαρικής
BMW. H διοίκηση της BMW ανακοίνωσε ότι αποσύρει 1,5 εκατ. αυτοκίνητα από την αγορά εξαιτίας ενός «ελαττωματικού συστήματος πέδησης από έναν προμηθευτή». Αμέσως
η μετοχή κατέρρευσε στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης έως και -7,1%, που ήταν η μεγαλύτερη ενδοσυνεδριακή πτώση της τιμής της από τον Μάρτιο του 2022. Εκτός από τη σημαντική οικονομική ζημιά, η ανακοίνωση προφανώς θα κοστίσει ακριβά και στη φήμη της εταιρείας που πάντοτε διαφήμιζε την ασφάλεια των οχημάτων της. Η κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία παίρνει ολοένα και μεγαλύτερες διαστάσεις. Την ίδια ακριβώς μέρα που η μετοχή της BMW κατέρρεε, η κεφαλαιοποίηση της αμερικανικής
TESLA ανέβαινε στα 677 δισεκατομμύρια δολάρια.
Οι αμερικανικές μετοχές είναι οι ακριβότερες στον κόσμο
-Οι τιμές των αμερικανικών μετοχών είναι σήμερα
τρεις φορές ακριβότερες από τις τιμές των μετοχών στον υπόλοιπο αναπτυγμένο κόσμο. Συνήθως οι τιμές των αμερικανικών μετοχών διαπραγματεύονται μία φορά έστω 1,1 φορά ακριβότερα από τις μετοχές του υπολοίπων μετοχών του πλανήτη. Τα τελευταία 8 χρόνια η διαφορά έχει υπερδιπλασιαστεί και σήμερα είναι 3 φορές πάνω από τον μακροπρόθεσμο μέσο όρο των υπολοίπων. Αυτή η
μεγάλη απόκλιση των μετοχών της Wall Street ξεκίνησε μετά την οικονομική κρίση του 2008 (Lehman Brothers). Τότε η Αμερικανική Κεντρική Τράπεζα FED κατέβασε τα επιτόκια του δολαρίου στο μηδέν και ξεκίνησε για πρώτη φορά η περιβόητη «ποσοτική χαλάρωση» (QE), τον Νοέμβριο του 2008. Από τότε ο δείκτης S&P 500 έχει αυξηθεί κατά +514%, ενώ οι μετοχές στον υπόλοιπο αναπτυγμένο κόσμο έχουν αυξηθεί μόλις κατά περίπου 103%. Το αν έχουν δίκιο οι Αμερικανοί ή ο υπόλοιπος κόσμος, ως συνήθως,
θα το μάθουμε αργότερα.