-Χαίρετε, χθες ήταν... μια ωραία ατμόσφαιρα γενικώς στα πολιτικά, η ημέρα ξεκίνησε με μια «δύσκολη εξίσωση», που λένε και στο Μ.Μ., με την περίφημη έκθεση Τσιόδρα για τις ΜΕΘ, αλλά -ως συνήθως- η εμφανώς νευρική τις τελευταίες ημέρες (γιατί, άραγε;) αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ το παρατράβηξε. Κατ' αρχήν, πώς ζητάς παραίτηση πρωθυπουργού(!) άνευ εκλογών, κύριέ μου; Τέλος πάντων, ούτε για παραίτηση ούτε για εκλογές ήταν το θέμα αυτό, για υψηλούς τόνους ναι, αλλά ως εκεί. -Στον ΣΥΡΙΖΑ μπερδεύτηκαν λίγο, άναψαν τα αίματα και σε χρόνο dt... πέταξαν τον Κουρουμπλή από… το πλοίο. Το λάθος του Κουρουμπλή ήταν ότι παρασύρθηκε από τους υψηλούς τόνους του Προέδρου Αλέξη και αποφάσισε να το πάει μερικά κλικ πιο πάνω. Οι υψηλοί τόνοι όμως δεν είναι για όλους και στη γωνία τον περίμενε ο Σκουρλέτης. Η διαγραφή έγινε με ταχύτατες διαδικασίες και το ωραίο είναι ότι τον Κουρουμπλή διέγραψε ο Σκουρλέτης, δηλαδή ο ίδιος άνθρωπος που είχε πρωτοστατήσει να μην εκλεγεί Ευρωβουλευτής όταν ήρθαν στην επικαιρότητα οι σχέσεις με τον Αμβρόσιο. Ενας μεγάλος πολιτικός έρωτας μόλις γεννήθηκε. -Στο Μ.Μ. δουλεύουν μεθοδικά για να δημιουργήσουν τις κατάλληλες προϋποθέσεις να προσελκύσουν σημαντικές ξένες επενδύσεις. Μια συνάντηση με αυτό το περιεχόμενο έγινε την Τετάρτη που πέρασε, όταν τις πύλες του Μαξίμου πέρασε μεγάλος Αμερικανός παίκτης από τον χώρο των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας. Σκοπός της επίσκεψης στη χώρα μας ήταν να συζητήσει με τον επικεφαλής του Οικονομικού Γραφείου του Πρωθυπουργού, Αλέξη Πατέλη, τα projects που σχεδιάζουν για την Ελλάδα. -Με τις ίδιες συντεταγμένες κινείται και το Υπερταμείο όπου ακούω ότι ετοιμάζει προς την Κυβέρνηση πρόταση για το πώς θα πραγματοποιηθεί ο διαγωνισμός για την παραχώρηση των υπολοίπων 22 περιφερειακών αεροδρομίων, δηλαδή Λέρου, Μήλου, Καστελόριζου κ.λπ. Σας υπενθυμίζω ότι παράλληλα τρέχει και η προετοιμασία για τη χωριστή διαγωνιστική διαδικασία που θα γίνει για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας και ήδη έχουν επιλεγεί οι σύμβουλοι. -Χθες, εκτός από το το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΚΤ -που συγκέντρωσε την προσοχή όλων των μέσων ενημέρωσης- συνεδρίασε και το Δ.Σ. της Εθνικής Τράπεζας. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Συμβούλιο ενέκρινε την πώληση του συστήματος αποδοχής καρτών (POS) της τράπεζας στην αμερικανική εταιρεία πληρωμών EVO, μία από τις κορυφαίες διεθνώς. Οι σχετικές ανακοινώσεις αναμένονται άμεσα. -Χρυσή χρονιά για την ΑΧΙΑ αποδείχθηκε το 2021. Στη διάρκειά της συμμετείχε σε 30 συναλλαγές (από τιτλοποιήσεις και αυξήσεις κεφαλαίου μέχρι εκδόσεις ομολόγων και εξαγορές) σε εννέα διαφορετικούς τομείς συνολικής αξίας άνω των 18 δισ. ευρώ, σε τρεις διαφορετικές χώρες. -ΑΝΕΚ: Για να φτάσουμε στην ολοκλήρωση του deal με την απορρόφηση από την Attica Group έχουμε ακόμη δρόμο (αν και είναι μονόδρομος). Ωστόσο, πράγματι πλησιάζουμε προς το τέλος, επειδή η Τράπεζα Πειραιώς σκέφτεται να πληρώσει την Alpha Bank για να πάρει τα δάνειά της. Aν θυμάμαι σωστά, κάτι ανάλογο είχε συμβεί και με άλλη τράπεζα για να προσχωρήσει η πώληση της Vivartia. Επειδή η Τράπεζα Πειραιώς στην περίπτωση της ΜΙG (holding της Attica Group) φοράει ταυτόχρονα δύο καπέλα, καθώς είναι μέτοχος και δανειστής, κουρεύει δάνεια από τις θυγατρικές ή τις συγχωνευόμενες εταιρίες, επειδή παράλληλα εισπράττει άλλα δάνεια μέσω της μητρικής. Οπότε, τα ξεμπερδέματα με τις υπόλοιπες εμπλεκόμενες τράπεζες είναι πάντα περίπλοκα. -Έχουμε ενδιαφέρουσες επιχειρηματικές εξελίξεις στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ, οι οποίες αναμένεται να ξεδιπλωθούν κατά το αμέσως επόμενο διάστημα. Με δύο λόγια, η εταιρία αποκτά νέους μετόχους και διευρύνει τις δραστηριότητές της προς τον τομέα της ενέργειας. Ξεκινάμε από τις μετοχικές εξελίξεις: Ο Σ. Κόκκαλης όχι μόνον παραμένει στην εταιρία, αλλά σκοπεύει να ενισχύσει τη θέση του. Με ποσοστό λίγο κάτω από το 10% συμμετέχει στο μετοχικό κεφάλαιο ο επιχειρηματίας Δήμος Στασινόπουλος ενώ συμμετοχή αποκτά και ο Λουκάς Λαζαράκης, πρώην επικεφαλής της Edf στην Ελλάδα. Ο τελευταίος, λόγω της εμπειρίας του, κομίζει και συγκεκριμένα επιχειρηματικά project στον τομέα της ενέργειας για την ΙΝΤΡΑΚΑΤ. Η εταιρία θα προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 50 εκατ. ευρώ, η οποία θα καλυφθεί κατά το ήμισυ από την Intracom Holdings. Το ποσοστό του στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ - που στρατηγικά πλέον θα δώσει έμφαση στους τομείς των υποδομών και της ενέργειας – θα ενισχύσει και ο CEO της εταιρίας, Π. Σουρέτης. -Η Morgan Stanley, σε αναφορά της για την Ελλάδα, εμφανίστηκε αισιόδοξη για τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας, αναγνωρίζοντας ως ισχυρό καταλύτη τα κεφάλαια από το Ταμείο Ανάπτυξης. Έθεσε όμως έναν σημαντικό αστερίσκο: το ελληνικό σχέδιο είναι τόσο μεγάλο που η απορρόφηση των ευρωπαϊκών πόρων θα αποδειχθεί πραγματική πρόκληση. Η αμερικανική επενδυτική τράπεζα μας είπε, αυτό για το οποίο προειδοποιούν όλοι οι επιχειρηματίες και οι μάνατζερ στην αγορά. Εάν δεν τρέξει όχι απλά γρήγορα αλλά με ταχύτητα Γιουσέιν Μπολτ το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», ο πήχης των προσδοκιών κινδυνεύει θα κατέβει απότομα. Και αυτό δεν είναι θέμα αποκλειστικά της κυβέρνησης. Ο επικεφαλής της Vodafone Ελλάδας Χάρης Μπρουμίδης, αναρωτιόνταν χθες σε δημοσιογραφική ομήγυρη πώς θα υλοποιηθούν οι πολύ σημαντικές επενδύσεις για το 5G όταν, για να τοποθετηθεί και λειτουργήσει μια νέα κεραία κινητής τηλεφωνίας, απαιτείται αδειοδοτική και γραφειοκρατική διαδικασία 18 μηνών. Και, μάλιστα, όπως είπε, αυτός ο χρόνος είναι αισθητά βελτιωμένος σε σχέση με το παρελθόν. -Δεν ξέρω αν αγορά και παράγοντες έδωσαν τη σημασία που έπρεπε στις σοβαρές προειδοποιήσεις που απηύθυναν ο Δημήτρης Παπαλεξόπουλος της ΤΙΤΑΝ και ο Μιχάλης Στασινόπουλος της Viohalco για τον σοβαρό κίνδυνο που αντιμετωπίζει η ελληνική βιομηχανία λόγω της εκτίναξης του ενεργειακού κόστους. Ιδιαίτερα το σημείο όπου ο Δ. Παπαλεξόπουλος μίλησε για αυξημένο ρίσκο «διαρροής άνθρακα», δηλαδή να φύγει ελληνική παραγωγή απ’ την Ελλάδα και να πάει σε χώρες εκτός ΕΕ, όπου δεν υπάρχουν ευρωπαϊκοί περιορισμοί.
Οι Αμερικανοί αγοράζουν από την Εθνική και… από τον Πατέλη, το Υπερταμείο πουλάει αεροδρόμια, η Ιντρακάτ αποκτά νέους μετόχους ///
A-
A+