Την είσοδο στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων ανακοίνωνε πριν από τρία χρόνια ο κινεζικός τεχνολογικός γίγαντας Xiaomi ακολουθώντας τα βήματα του αμερικανικού αντιπάλου του, της Apple, η οποία σημειωτέον ξόδεψε σχεδόν μια δεκαετία ερευνώντας και αναπτύσσοντας το δικό της ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το 2024 και ενώ η Apple έχει εγκαταλείψει τα σχέδιά της η Xiaomi απέχει μόλις λίγες ημέρες από την παρουσίαση του SU7, ενός τετράθυρου σεντάν που παράγεται από την κρατική αυτοκινητοβιομηχανία BAIC σε ένα εργοστάσιο στο Πεκίνο. Η Xiaomi δεν είναι η μόνη. Η αντίπαλη κινεζική εταιρεία κατασκευής smartphone Huawei αναπτύσσει επίσης τεχνολογίες για την αυτοκινητοβιομηχανία, από συστήματα έξυπνης οδήγησης ως συστήματα πιλοτηρίου και πλατφόρμες επικοινωνίας. Η μάρκα οχημάτων Stelato της Huawei είναι επίσης μια συνεργασία με την BAIC.
Σε λίστα αναμονής για το SU7
Το Speed Ultra 7 (SU7) της Xiaomi, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε 29 κινεζικές πόλεις από τις 28 Μαρτίου, έχει αυτονομία οδήγησης ως και 800 χιλιόμετρα και είναι εξοπλισμένο με λογισμικό και ηλεκτρονικά χαρακτηριστικά της Xiaomi. Διαθέτει επίσης τεχνολογία ικανή να παρέχει μεγαλύτερες ταχύτητες επιτάχυνσης από τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla και της Porsche.
Σύμφωνα με πληροφορίες, μπορεί να επιταχύνει από τα 0 έως τα 100 χιλιόμετρα ανά ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα. Η εταιρεία αναφέρει ότι έχει ήδη κλείσει 100.000 ραντεβού σε ενδιαφερόμενους για να δουν το αυτοκίνητο, η τιμή του οποίου κυμαίνεται ανάμεσα σε 35.200 και 55.000 δολάρια. Με την είδηση των πρώτων παραδόσεων οι μετοχές της μεγαλύτερης κατασκευάστριας εταιρείας smartphones της Κίνας αυξήθηκαν σχεδόν κατά 12% στο Χονγκ Κονγκ μέσα σε μία ημέρα νωρίτερα αυτό το μήνα. Ο διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής του κολοσού Lei Yun είχε δηλώσει προηγουμένως ως στόχο της Xiaomi να γίνει μία από τις πέντε μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο.
Αλλά πόσο εφικτές είναι οι φιλοδοξίες της Xiaomi και της Huawei, δεδομένου του ήδη εξαιρετικά ανταγωνιστικού τοπίου του τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας; “Φαίνεται ότι γινόμαστε μάρτυρες του μεγαλύτερου μετασχηματισμού στη βιομηχανία των αυτοκινήτων”, δήλωσε τον περασμένο Ιανουάριο ο Γερμανός αναλυτής αυτοκινήτων Φέρντιναντ Ντουντενχόφερ. “Το μέλλον του αυτοκινήτου φαίνεται ότι εξαρτάται λιγότερο από το μηχανικό κομμάτι και περισσότερο από το λογισμικό, την αυτόνομη οδήγηση και τα έξυπνα πιλοτήρια. Αυτή ακριβώς είναι η ειδικότητα αυτών των εταιρειών τεχνολογίας”, πρόσθεσε. Η Xiaomi και η Huawei θα επωφεληθούν σίγουρα από την εγχώρια αγορά τους που είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο από άποψη ζήτησης και προσφοράς. Πέρυσι, η συνολική παραγωγή στην Κίνα έφτασε τα 30 εκατομμύρια οχήματα, συμπεριλαμβανομένων εννέα εκατομμυρίων EVs. Οι δυνατότητες της Κίνας είναι τεράστιες.
Διαβάστε περισσότερα στην Deutsche Welle