search icon

Αυτοκίνητο

VW και Ford αντιμέτωπες με πρόστιμα για παραβίαση των στόχων CO2 της ΕΕ για το 2025

Ο ταχύτερος δρόμος προς τη συμμόρφωση θα ήταν η αύξηση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά η αγορά EV έχει κρυώσει σημαντικά.

Σύμφωνα με έκθεση της Dataforce, οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει να αυξήσουν κατά πολύ τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αλλά και υβριδικών αυτοκινήτων παρά τον «σκεπτικισμό» της αγοράς για τα EV προκειμένου να επιτύχουν τους στόχους εκπομπών CO2 της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το 2025,.

Ο μέσος όρος του στόλου για το 2025 για τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην ΕΕ θα είναι 93,6 g CO2/km, σε σύγκριση με το όριο των 116 g/km που τέθηκε σε ισχύ το 2021.

Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία έχει τον δικό της στόχο με βάση τον όγκο πωλήσεων του στόλου της, πράγμα που σημαίνει ότι μάρκες όπως η Mercedes-Benz και η BMW που πωλούν μεγάλα SUV έχουν υψηλότερους στόχους από τις μάρκες που πωλούν κυρίως μικρότερα αυτοκίνητα με μικρότερους κινητήρες και χαμηλότερες εκπομπές CO2, όπως η Dacia ή η Citroen.

Η ΕΕ θα επιβάλει πρόστιμα στις μάρκες που δεν επιτυγχάνουν τον στόχο τους 95 ευρώ ανά αυτοκίνητο ανά γραμμάριο πάνω από τον στόχο. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πλήρωσαν συνολικά 550 εκατομμύρια ευρώ για την αποτυχία των στόχων του 2021.

Από τους μεγάλους ομίλους αυτοκινήτων στην Ευρώπη, μόνο η Geely και η Tesla βρίσκονται ήδη κάτω από τους στόχους του 2025. Η Tesla δεν έχει κανένα πρόβλημα να επιτύχει τον στόχο της, επειδή πουλάει μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών, ενώ η Geely υποστηρίζεται από τη Volvo, η οποία πουλάει μεγάλο αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.

Η Toyota, η οποία διαθέτει χαμηλό αριθμό αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά μεγάλο αριθμό πλήρως υβριδικών χαμηλών εκπομπών ρύπων, είναι η εταιρεία που βρίσκεται πιο κοντά στον στόχο του 2025. Σύμφωνα με τη Dataforce οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η Ford και ο όμιλος Volkswagen.

Ο διευθύνων σύμβουλος του VW Group, Oliver Blume, δήλωσε νωρίτερα φέτος ότι η ΕΕ θα πρέπει να προσαρμόσει τους στόχους CO2 λόγω της επιβράδυνσης των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών. Είπε επίσης ότι η VW θα μπορούσε να ενταχθεί σε μια «δεξαμενή» εκπομπών με μια πιο αποτελεσματική αυτοκινητοβιομηχανία για να μειώσει τις εκπομπές του στόλου της.

Ο διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse, ζήτησε επίσης την αναθεώρηση των στόχων, όπως και ο διευθύνων σύμβουλος του Renault Group, Luca de Meo, σε ανοιχτή επιστολή προς τις ρυθμιστικές αρχές

Δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί σημαντικές νέες συμφωνίες συγκέντρωσης μεταξύ αυτοκινητοβιομηχανιών για το 2025, σύμφωνα με τα αρχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που εξετάστηκαν στις 21 Αυγούστου από το Automotive News Europe.

Ο ταχύτερος δρόμος προς τη συμμόρφωση θα ήταν η αύξηση των πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων έχει επιβραδυνθεί σημαντικά φέτος μετά την απόσυρση των κινήτρων στις μεγάλες αγορές, ιδίως τη Γερμανία, και την απροθυμία των καταναλωτών να πληρώσουν υψηλότερες τιμές για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το μερίδιο αγοράς των EV στην Ευρώπη μειώθηκε στο 13,3% το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους από 13,8% την ίδια περίοδο το 2023, ανέφερε η Dataforce σε έκθεση της 21ης Αυγούστου.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες προετοιμάζονται επίσης για τους στόχους αυξάνοντας τις πωλήσεις πλήρως υβριδικών αυτοκινήτων και συνεχίζοντας να προωθούν τα PHEV, τα οποία έχουν διατηρήσει το μεγαλύτερο μέρος του μεριδίου αγοράς τους φέτος, παρά το γεγονός ότι θεωρούνται δαπανηρή τεχνολογία μετάβασης.

Κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, η συνολική ευρωπαϊκή αγορά αυξήθηκε κατά 4,3% (ή κατά 234.000 πωλήσεις), με το ήμισυ του νέου όγκου να προέρχεται από πλήρως υβριδικά.

«Τα EV και τα PHEV προσφέρουν τη μεγαλύτερη δυνατότητα μείωσης εκπομπών ρύπων, αλλά οι περικοπές επιδοτήσεων εμπόδισαν μεγαλύτερες πωλήσεις», ανέφερε η Dataforce στην έκθεσή της.

Οι πωλήσεις PHEV αναμένεται να μειωθούν απότομα, ειδικά καθώς η ΕΕ πιέζει για μεγαλύτερο έλεγχο του συντελεστή χρησιμότητας ή του ποσοστού του χρόνου που ένα plug-in υβριδικό λειτουργεί σε αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Η παρακολούθηση πραγματικών συνθηκών διαπίστωσε ότι τα PHEV λειτουργούν με κινητήρα εσωτερικής καύσης πολύ περισσότερο από ό, τι προβλέπουν οι δοκιμές πιστοποίησης εκπομπών.

Διαβάστε ακόμη

ΔΝΤ: Φορολογήστε τα κέντρα δεδομένων και την εξόρυξη κρυπτονομισμάτων

Η αυτοκινητοβιομηχανία σε κρίση: Τι θα συμβεί όταν οι πλούσιοι λιγοστέψουν;

Ψηφιακοί νομάδες: Αυτές είναι οι 10 κορυφαίες πόλεις για τηλεργασία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version