Η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία Volvo, η οποία ανήκει στον κινεζικό όμιλο Geely, θα εισέλθει στο χρηματιστήριο αργότερα μέσα το έτος. Σύμφωνα με την CapitalPanda, αναμένεται να είναι μια από τις μεγαλύτερες αρχικές δημόσιες προσφορές (IPOs) της Ευρώπης για φέτος.
Η ακριβής ημερομηνία δημόσιας εγγραφής της Volvo δεν είναι ακόμα γνωστή, ούτε η χρηματιστηριακή αξία που πρόκειται να φτάσει η εταιρεία. Τρεις ανεξάρτητες πηγές επιβεβαίωσαν στο Reuters ότι η έναρξη διαπραγμάτευσης των μετοχών της Volvo στην ελεύθερη αγορά θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί εντός λίγων εβδομάδων. «Αναζητούμε μια ευκαιρία για να φτάσουμε στην IPO πριν το τέλος του έτους», δήλωσε ο Hakan Samuelsson στο Reuters στα τέλη Ιουνίου.
Ένα άλλο ερώτημα είναι η αποτίμηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία ανήκει στην κινεζική Geely. Η πιο κοινή εκτίμηση της χρηματιστηριακής αξίας της είναι περίπου 20 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά μερικοί προβλέπουν ότι η Volvo μπορεί να φτάσει ακόμη και 10 δισεκατομμύρια δολάρια υψηλότερης αποτίμησης.
Για τη Volvo, η είσοδος στο χρηματιστήριο μπορεί να είναι μια καλή κίνηση ανάλογα με τις προσδοκίες ενός τέτοιου βήματος. Ο κύριος σκοπός μπορεί να είναι είτε η άντληση πρόσθετου κεφαλαίου, είτε η απόκτηση κύρους, ώστε να βρεθεί δίπλα σε άλλους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Tesla.
Σε κάθε περίπτωση, η Volvo συνειδητοποιεί ότι το να συμβαδίζει με τους καλύτερους στον κόσμο είναι δυνατό μόνο αν επιλέξει καινοτομίες που «προφτάνουν» τους ανταγωνιστές. Από την άποψη αυτή, η Volvo προσαρμόζεται πλήρως στην πορεία της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla, η οποία έχει δείξει ότι η ηλεκτροκίνηση σηματοδοτεί την επικρατούσα τεχνολογία του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ακόμη, η Volvo είναι εκείνη που έχει θέσει ως στόχο την παραγωγή μόνο πλήρως ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας. Σχεδιάζει επίσης να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο παραγωγής μπαταριών χωρητικότητας περίπου 600 χιλιάδων τεμαχίων ετησίως έως το 2026.
Η διοίκηση της Volvo σημειώνει ότι είναι αρκετοί οι νέοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν εμφανιστεί στην αγορά, αλλά σχεδόν κανένας δεν έχει ακόμη παραδώσει ούτε ένα αυτοκίνητο στην αγορά. Η Volvo έχει ένα προφανές πλεονέκτημα σε αυτό, επειδή μπορεί να αξιοποιήσει την πολυετή εμπειρία της.
Διαβάστε ακόμη:
Pandora Papers: Παγκόσμιος σάλος από τις αποκαλύψεις για τις offshore – Και η Ελλάδα στις λίστες
Αυτό είναι το σχέδιο για μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης και σταδιακή κατάργηση του clawback
ΔΕΠΑ: Επενδύει στο βιώσιμο ενεργειακό μέλλον και στην ανάπτυξη εναλλακτικών «καθαρών» καυσίμων