Ο όμιλος Volkswagen έχει δηλώσει ότι στοχεύει να διατηρήσει μια σταθερή θέση στον τομέα των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης παρά τη συνεχιζόμενη μετατόπιση της βιομηχανίας προς την ηλεκτροκίνηση. Μια δήλωση που έρχεται εν μέσω φθίνουσας ζήτησης για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Υπαναχωρώντας από την προηγουμένως ανακοινωθείσα στρατηγική του για την πλήρη υιοθέτηση των ηλεκτρικών οχημάτων, ο όμιλος VW σχεδιάζει να διαθέσει τα δύο τρίτα του κεφαλαίου των 180 δισ. ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και την ψηφιοποίηση.

Το υπόλοιπο ένα τρίτο «θα εξακολουθεί να διατίθεται για τη διατήρηση της ανταγωνιστικότητας των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης», δήλωσε ο CFO και COO του VW Group, Arno Antlitz, σε εκδήλωση του Reuters στο Μόναχο τον περασμένο μήνα.

«Το μέλλον είναι ηλεκτρικό, αλλά το παρελθόν δεν έχει τελειώσει», δήλωσε ο Antlitz. «Είναι ένα τρίτο και θα παραμείνει ένα τρίτο». Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση, η VW σχεδιάζει τώρα να κατασκευάσει ένα μικρό, προσιτό EV χωρίς εταίρο, αφού οι συνομιλίες για συνεργασία με τη Renault δεν τελεσφόρησαν.

Όπως δήλωσε η Volkswagen τα εισαγωγικά EV της θα κοστίζουν 20.000 ευρώ, επωφελούμενα από σημαντική εξοικονόμηση κόστους. Ταυτόχρονα, η VW παραδέχεται ότι θα πρέπει να εξισορροπήσει τις μειωμένες πωλήσεις EV με περισσότερα plug-in υβριδικά.

Αυτό έρχεται σε αντίθεση με τα προηγούμενα σχέδιά της να καταστήσει την οικογένεια ηλεκτρικών αυτοκινήτων ID ζωτικής σημασίας για το μέλλον της. Ο πρώην διευθύνων σύμβουλος, Herbert Diess, είχε ανακοινώσει σχέδια για την εισαγωγή έως και 75 αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων την επόμενη δεκαετία, δηλώνοντας το 2021 ότι η ηλεκτρική κινητικότητα «έχει κερδίσει τον αγώνα».

Η VW αντιμετωπίζει μια δύσκολη κατάσταση με τη στρατηγική ηλεκτροκίνησής της, ενώ έμεινε επίσης πίσω στην Κίνα λόγω του σκληρού τοπικού ανταγωνισμού.

Όπως και άλλες γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, η VW οφείλει να αντιδράσει στην περαιτέρω επέκταση από κινέζους ανταγωνιστές όπως η BYD και η MG Motor της SAIC στην Ευρώπη. Η VW έχει επίσης ακυρώσει τα σχέδιά της να αυξήσει τις επενδύσεις για τη μονάδα μπαταριών της και να κατασκευάσει ένα εργοστάσιο EV αξίας 2 δισεκατομμυρίων ευρώ στη Γερμανία.

Αυτό γίνεται πρωτίστως επειδή η γερμανική διαβλέπει ότι θα πάρει περισσότερο χρόνο για να αυξήσει την παραγωγή στα ήδη υπάρχοντα εργοστάσια παραγωγής EV σε πλήρη χωρητικότητα.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Antlitz σε συνέντευξή του στο Bloomberg, η VW θα ξεκινήσει μεν την παραγωγή το 2025, αλλά μπορεί να χρειαστεί περισσότερος χρόνος για να φτάσει σε πλήρη παραγωγική ικανότητα. Σύμφωνα με τα τρέχοντα σχέδιά της ύψους 20 δισεκατομμυρίων ευρώ, η PowerCo πρόκειται να προμηθεύσει κυψέλες για περίπου 3 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030.

Σύμφωνα με το Bloomberg, και η Mercedes-Benz σχεδιάζει να διατηρήσει τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης στην παραγωγή και την επόμενη δεκαετία, καθώς υπαναχωρεί από τα προηγούμενα σχέδιά της να πουλά μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι το 2030.

Διαβάστε ακόμη

Στουρνάρας: Η κυβέρνηση έχει τρία καθαρά χρόνια μπροστά της

DBRS: H επίπτωση του Euro 2024 στη γερμανική οικονομία (γράφημα)

ΕΛΣΤΑΤ: Στα 32,4 δισ. ευρώ ο τζίρος στις επιχειρήσεις τον Απρίλιο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ