«Ο πόλεμος στην Ουκρανία έχει θέσει υπό αμφισβήτηση την υπάρχουσα προοπτική μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος, Herbert Diess, στην ετήσια συνέντευξη Τύπου της αυτοκινητοβιομηχανίας την Τρίτη. Ο Diess μάλιστα προειδοποίησε ότι οι αγορές εμπορευμάτων είναι πιθανό να παραμείνουν ασταθείς ακόμα και μέχρι το 2026.
Είπε ακόμα ότι η VW έγινε πιο ανθεκτική μέσω των προκλήσεων που αντιμετώπισε εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού και υπό κανονικές συνθήκες θα είχε λόγους αισιοδοξίας για το 2022.
Ο όμιλος μείωσε τα γενικά έξοδα πριν από το χρονοδιάγραμμα πέρυσι, οδηγώντας σε κέρδη τεσσάρων δισεκατομμυρίων ευρώ παραπάνω σε σύγκριση με το 2019, όπως δήλωσε ο CFO του ομίλου Arno Antlitz, και η πιθανή αρχική δημόσια προσφορά της της Porsche θα φέρει πρόσθετα έσοδα και ανάλογη χρηματιστηριακή αξία.
Ο Antlitz είπε ότι η δημόσια προσφορά της Porsche κατά πάσα πιθανότητα θα πραγματοποιηθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2022, παρά τις τρέχουσες αβεβαιότητες της αγοράς.
Το 2021 ο όμιλος VW πούλησε δύο εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα από ό,τι είχε προγραμματίσει λόγω της έλλειψης ημιαγωγών και μολονότι η κατάσταση σε αυτό τον τομέα θα βελτιώνεται σταθερά καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022, φαίνεται ότι θα υπάρξει οπισθοδρόμηση στην προβλεπόμενη ανάπτυξη της εταιρείας, αφού στο μεταξύ προέκυψε η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία.
Στη Δυτική Ευρώπη, τόσο η VW όσο και οι Audi, Porsche, SEAT και Škoda αναγκάστηκαν να μειώσουν την παραγωγή μετά την εισβολή, αφού προμηθευτές, συμπεριλαμβανομένης της Leoni, σταμάτησαν την παραγωγή καλωδίων που κατασκευάζονται στην Ουκρανία.
Ο Diess είπε ότι η VW δημιουργεί πρόσθετες δυνατότητες για παραγωγή καλωδιώσεων σε άλλους προμηθευτές και επιπλέον μεταφέρει την παραγωγή αυτοκινήτων σε εργοστάσια του ομίλου στην Κίνα και την Αμερική.
Πέρυσι, οι παγκόσμιες πωλήσεις οχημάτων για όλες τις μάρκες του ομίλου μειώθηκαν κατά 6,3% στο χαμηλό 10ετίας των 8,6 εκατομμυρίων μονάδων λόγω ελλείψεων στους ημιαγωγούς.
Μολαταύτα τα λειτουργικά κέρδη διπλασιάστηκαν στα 19,3 δισεκατομμύρια ευρώ, εξαιτίας των συνολικά υψηλότερων τιμών και το πιο ευνοϊκό μείγμα προϊόντων (κυρίως αμιγώς ηλεκτρικών και plug-in hybrid) τα οποία αύξησαν σημαντικά το περιθώριο κέρδους.
Η VW αναμένει μέσα στο 2022 να αυξήσει σε σχέση με το προηγούμενο έτος τόσο τις παραδόσεις αυτοκινήτων (κατά 5 έως 10%) όσο και τα έσοδα (κατά 8 έως 13%), ακόμη και με συνεχή προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία ωστόσο προειδοποίησε ότι το μεγαλύτερο μέρος του κόστους των εμπορευμάτων είναι πιθανό να αυξηθεί και φέτος, επιδεινούμενο από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, η οποία έχει προκαλέσει την αύξηση των τιμών των υλικών που είναι βασικά για την παραγωγή αυτοκινήτων, όπως το νικέλιο (στην κατασκευή μπαταριών) και το παλλάδιο (καταλύτες).