«Ο πρόεδρος Τραμπ έχει τονίσει ότι θέλει να κάνει την αυτοκινητοβιομηχανία των ΗΠΑ ισχυρότερη, φέρνοντας περισσότερη παραγωγή εδώ, περισσότερη καινοτομία στις ΗΠΑ, και αν αυτή η διοίκηση μπορεί να το επιτύχει αυτό θα είναι, νομίζω, ένα από τα πιο μεγάλα επιτεύγματα», δήλωσε ο Farley στις 11 Φεβρουαρίου στο συνέδριο Wolfe Research Auto, Auto Tech and Semiconductor. «Μέχρι στιγμής, όμως, αυτό που βλέπουμε είναι πολύ κόστος και πολύ χάος».
Ο Τραμπ απείλησε να επιβάλει δασμούς 25% σε αγαθά που προέρχονται από το Μεξικό και τον Καναδά, αν και στις 3 Φεβρουαρίου τους ανέβαλε για ένα μήνα σε αντάλλαγμα για μέτρα ασφάλειας των συνόρων.
«Ας είμαστε πραγματικά ειλικρινείς: Μακροπρόθεσμα 25% δασμοί κατά μήκος των συνόρων του Μεξικού και του Καναδά θα ανοίξουν μια τρύπα στην αμερικανική βιομηχανία που δεν έχουμε δει ποτέ», δήλωσε ο Farley.
«Ειλικρινά, δίνει το ελεύθερο στις εταιρείες της Νότιας Κορέας, της Ιαπωνίας και της Ευρώπης να φέρνουν ενάμισι έως δύο εκατομμύρια οχήματα στις ΗΠΑ τα οποία δεν θα υπόκεινται σε αυτούς τους μεξικανικούς και καναδικούς δασμούς. Θα ήταν ένα από τα μεγαλύτερα απροσδόκητα κέρδη για αυτές τις εταιρείες. Εν τω μεταξύ, είμαστε συμβατοί με την USMCA για σχεδόν όλο τον στόλο μας. Και το να έχουμε ένα τέτοιο μέγεθος δασμού θα ήταν καταστροφικό».
Η Ford θα είναι λιγότερο εκτεθειμένη από τους ανταγωνιστές της General Motors και Stellantis σε δασμούς στις μεξικανικές και καναδικές εισαγωγές, αν και δύο μοντέλα που κατασκευάζει στο Μεξικό – το crossover Bronco Sport και το pickup Maverick- είναι μεταξύ των φθηνότερων οχημάτων της. Πρόσφατα ξεκίνησε μια διαφημιστική καμπάνια που προωθεί αυτά τα μοντέλα εν μέσω ανησυχιών για την οικονομική προσιτότητα σε ολόκληρη τη βιομηχανία.
Εάν επιβληθούν οι δασμοί, τα στελέχη της GM πιστεύουν ότι θα μπορούσαν να λάβουν μέτρα για να μετριάσουν το 30 έως 50% των επιπτώσεων χωρίς την ανάγκη πρόσθετου κεφαλαίου, δήλωσε η διευθύνουσα σύμβουλος Mary Barra στις 11 Φεβρουαρίου στο συνέδριο Wolfe Research.
Από τότε που ο Trump ανακοίνωσε την πρόθεση επιβολής δασμών, στα τέλη του περασμένου έτους, δήλωσε η Barra, «αρχίσαμε να σχεδιάζουμε σενάρια και να εξετάζουμε ποια είναι τα διαφορετικά πράγματα που μπορούμε να ανταποκριθούμε.
Είμαστε προετοιμασμένοι όταν ξέρουμε ακριβώς τι πρόκειται να συμβεί», είπε. «Φυσικά, εάν οι δασμοί είναι μεγαλύτεροι, υπάρχουν πρόσθετα πράγματα που έχουμε μελετήσει και γνωρίζουμε ότι μπορούμε να κάνουμε με έναν αποδοτικό τρόπο κεφαλαίου».
Ο CFO της GM, Paul Jacobson, δήλωσε ότι η GM προσπάθησε να «επισπεύσει τις παραδόσεις στις ΗΠΑ» ορισμένων οχημάτων που κατασκευάζονται στο Μεξικό και τον Καναδά πριν τεθούν σε ισχύ οι δασμοί. Η Barra δήλωσε ότι η GM έχει επίσης τη δυνατότητα να απορροφήσει μέρος της παραγωγής pickup από το Μεξικό και τον Καναδά στις ΗΠΑ.
Ο Farley είπε ότι εάν η κυβέρνηση Trump καταργήσει ορισμένα στοιχεία του νόμου για τη μείωση του πληθωρισμού του Baiden θα θέσει σε κίνδυνο θέσεις εργασίας και επενδύσεις σε εργοστάσια στο Οχάιο, το Μίσιγκαν, το Τενεσί και το Κεντάκι. Ο Trump έχει ήδη ζητήσει παύση στην αποδέσμευση κεφαλαίων βάσει του IRA και του νόμου για τις επενδύσεις σε υποδομές και την απασχόληση.
Ο Farley και ο CFO της Ford, Sherry House, δήλωσαν ότι οι νέοι δασμοί χάλυβα και αλουμινίου που επέβαλε ο Trump στις 10 Φεβρουαρίου θα επηρεάσουν την αυτοκινητοβιομηχανία. Αντιθέτως η Barra δήλωσε ότι αυτοί οι δασμοί δεν θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις βραχυπρόθεσμα, επειδή πολλά από τα συμβόλαια της αυτοκινητοβιομηχανίας έχουν σταθερές τιμές εξαιτίας του γεγονότος ότι αγοράζει σημαντική ποσότητα και των δύο μετάλλων.
Ο House δήλωσε ότι η Ford παίρνει περίπου το 90% του χάλυβά της από τις ΗΠΑ και το 10% από τον Καναδά, ενώ το αλουμίνιο «δεν επηρεάζεται τόσο πολύ». Αλλά ο Farley επεσήμανε ότι οι προμηθευτές έχουν διεθνείς πηγές για τον χάλυβα και το αλουμίνιό τους και πιθανότατα θα μετακυλήσουν το αυξημένο κόστος των εξαρτημάτων στη Ford.
«Γι’ αυτό μιλάω για κόστος και χάος», είπε ο Farley. «Πρέπει να καταλάβουν ότι υπάρχει μεγάλη αβεβαιότητα εδώ, αλλά εν τω μεταξύ προσπαθούμε να διαχειριστούμε την εταιρεία ως επαγγελματίες», δήλωσε ο Farley. «Είμαστε σε έναν παγκόσμιο ανταγωνισμό».
Διαβάστε ακόμη
Carpo: Πώς από την Κυψέλη έφτασε στο Λονδίνο και το Ντουμπάι (pics)
Γιατί το ποτό μου είναι τόσο παράξενο; Η τάση των εξωπραγματικών κοκτέιλ
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ