search icon

Αυτοκίνητο

Τσουνάμι νέων μοντέλων από τον όμιλο VW το 2024

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία σχεδιάζει να ρίξει στην αγορά 30 (!) νέα ή ανανεωμένα μοντέλα κατά τη διάρκεια του 2024, αλλά εξακολουθεί να προβλέπει μια δύσκολη χρονιά για την αγορά αυτοκινήτων εξαιτίας του αυξανόμενου κόστους, του σκληρότερου ανταγωνισμού και του υψηλότερου πληθωρισμού.

Ο όμιλος Volkswagen αναμένει ότι οι παραγγελίες οχημάτων της στη Δυτική Ευρώπη θα ενισχυθούν τους επόμενους μήνες από νέα μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Το VW Group δημοσίευσε αυτό το μήνα μια συγκρατημένα θετική προοπτική για το 2024 και ένα υψηλότερο μέρισμα, ανταμείβοντας τους μετόχους ενόψει αυτού που αναμένει να είναι ένα πιο δύσκολο περιβάλλον για τις αυτοκινητοβιομηχανίες υπό το πρίσμα του αυξανόμενου κόστους και του έντονου ανταγωνισμού.

«Για να διασφαλίσουμε ότι θα παραμείνουμε επιτυχημένοι με βιώσιμο τρόπο, το 2024 θα επικεντρωθούμε στην αύξηση των νέων οχημάτων και στη μείωση του κόστους», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής του ομίλου, Arno Antlitz, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα επικεντρωθεί επίσης στην κερδοφόρα ανάπτυξή της στη Βόρεια Αμερική.

Σύμφωνα με τον Antllitz, η VW έχει εμπεδώσει το γεγονός ότι θα έχει μειωμένο μερίδιο αγοράς στην Κίνα φέτος και το επόμενο έτος, αλλά η Βόρεια Αμερική έχει τη δυνατότητα να γίνει η μεγαλύτερη αναπτυσσόμενη αγορά της για το 2024.

Η προϊοντική ώθηση του VW Group για το 2024 περιλαμβάνει το λανσάρισμα στην αγορά των αμιγώς ηλεκτρικών μεσαίων μοντέλων VW ID.7 και ID.7 Tourer, των αμιγώς ηλεκτρικών Porsche Macan και Audi Q6 e-tron, του ηλεκτρικού van με μακρύ μεταξόνιο VW Buzz και αναβαθμίσεις για τα VW Golf, Tiguan, Passat, Škoda Octavia και Superb, στις οποίες θα συμπεριλαμβάνεται νέα υβριδική τεχνολογία.

Η εταιρεία βρίσκεται επί του παρόντος σε κατάσταση μείωσης του κόστους και έχει αποκαλύψει σχέδια για μείωση του διοικητικού κόστους προσωπικού στην VW κατά ένα πέμπτο. Aυτό θα συμβεί μέσω μερικής και πρόωρης συνταξιοδότησης και όχι με απολύσεις.

Η VW αναμένει ότι οι αυξανόμενες παραγγελίες οχημάτων θα βοηθήσουν στην αντιστάθμιση των ζημιών στη μονάδα λογισμικού CARIAD, η οποία ανέφερε λειτουργικές ζημίες 2,4 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2023. Τα λειτουργικά κέρδη στο σκέλος των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών της VW μειώθηκαν κατά περίπου ένα τρίτο πέρυσι λόγω της πτώσης των τιμών των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ο όμιλος δήλωσε ότι η λειτουργική απόδοση των πωλήσεων του Brand Core Group που περιλαμβάνει επιβατικά αυτοκίνητα VW, VW Commercial, Škoda και SEAT/CUPRA αυξήθηκε στο 5,3% από 3,6% το 2023, σε ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς τον στόχο του 8%.

Το περιθώριο κέρδους στο Progressive Brand Group (Audi, Lamborghini, Bentley, Ducati) μειώθηκε στο 9% από 12,3% και το περιθώριο στο Brand Group Sport Luxury (Porsche) παρέμεινε στο επίπεδο του προηγούμενου έτους, δηλαδή στο 18,6%.

Οι παραδόσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 12%, στα 9,24 εκατομμύρια πέρυσι. Οι παραδόσεις ηλεκτρικών οχημάτων από όλες τις μάρκες του ομίλου αυξήθηκαν κατά 35%, στις 771.100. Η VW αναμένει ότι τα έσοδα από πωλήσεις θα αυξηθούν έως και 5% φέτος, σημαντικά μικρότερη αύξηση από το 15% πέρυσι.

Η εταιρεία βρίσκεται υπό πίεση να βελτιώσει τις επιδόσεις της στην Κίνα, όπου η εγχώρια BYD την ξεπέρασε ως η αυτοκινητοβιομηχανία με τις καλύτερες πωλήσεις πέρυσι.

Η VW προσπαθεί να καλύψει τη διαφορά αναθεωρώντας την ηλεκτρική γκάμα της, η οποία απέτυχε να εντυπωσιάσει τους ντόπιους πελάτες και συνεργάζεται με την κινεζική εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων Xpeng. Επιδιώκει φθηνότερες μπαταρίες και βελτιωμένα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης και στοχεύει να ανακτήσει μερίδιο αγοράς στην Κίνα από το 2026.

Διαβάστε ακόμη

JP Morgan: Γιατί «κλείνει» το trade υπέρ των αμερικανικών μετοχών έναντι της Ευρώπης (γραφήματα)

Χατζηδάκης στο Reuters: Έως το τέλος του έτους η αποεπένδυση στις τράπεζες

Εφορία: Στον αέρα το «ΜyΑΑdeapp» που θα φέρει Taxis… στο κινητό!

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version