Όπως προανήγγειλε ο επικεφαλής της Toyota Motor Europe, Matt Harrison, στο Automotive News Europe την περασμένη εβδομάδα στο φόρουμ Kenshiki της Toyota στις Βρυξέλλες, το πρώτο θα είναι ένα μικρό αυτοκίνητο που θα φτάσει το επόμενο έτος. Σύμφωνα μάλιστα με ξεχωριστή πηγή εντός της Toyota το εν λόγω αυτοκίνητο θα είναι και αυτό SUV.
Η Toyota λάνσαρε το bZ4X φέτος αφού εστίασε στην κατασκευή μιας σειράς υβριδικών μοντέλων για την επίτευξη των στόχων εκπομπών ρύπων της ΕΕ. Πουλάει επίσης πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά που κατασκευάζονται από την Stellantis αλλά φέρουν το σήμα Toyota.
Η επιβεβαίωση ότι η Toyota θα επεκτείνει τη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων της «δηλώνει τη σαφή δέσμευσή μας στα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία», είπε ο Harrison. Η επόμενη σειρά bZ περιλαμβάνει μικρά και compact SUV/crossover και τρία μεγαλύτερα μοντέλα. Τα μοντέλα bZ θα πωλούνται διεθνώς.
Στο φόρουμ Kenshiki Βρυξελλών, η Toyota παρουσίασε το συμπαγές ηλεκτρικό SUV πρωτότυπο bZ που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στην έκθεση αυτοκινήτου του Λος Άντζελες τον Νοέμβριο.
Το συγκεκριμένο concept car αποτελεί την προεπισκόπηση ενός αυτοκινήτου στην κατηγορία των compact SUV που αναμένεται το 2025. Το bZ concept έχει μήκος 4.538 mm, που το τοποθετεί στο επάνω άκρο της μικρομεσαίας κατηγορίας. Μια έκδοση παραγωγής πιθανότατα θα πωληθεί ως bZ3X.
Η Toyota στοχεύει το 50% των πωλήσεών της στην περιοχή της Ευρώπης -η οποία περιλαμβάνει την Τουρκία, το Ισραήλ, τη Ρωσία (το μέλλον των ρωσικών δραστηριοτήτων της Toyota δεν είναι ξεκάθαρο) και αρκετές χώρες της Ευρασίας- να προέρχεται από αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα έως το 2030, πριν δηλαδή από την οδηγία της ΕΕ ότι μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών μπορούν να πωλούνται μετά το 2035.
Μέχρι το 2025 η Toyota εκτιμά ότι το 10% των πωλήσεών της στην Ευρώπη θα είναι πλήρως ηλεκτρικά, ενώ το 80% θα εξακολουθήσει να είναι υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα. Σύμφωνα με προβλέψεις της ιαπωνικής εταιρείας, φέτος, το 66% των πωλήσεών της θα είναι μοντέλα υβριδικής τεχνολογίας.
Η Toyota πωλεί επί του παρόντος μόνο ένα plug-in υβριδικό μοντέλο στην Ευρώπη, το RAV4, και θα προσθέσει σύντομα δύο ακόμα: το Prius (θα πωλείται μόνο ως plug-in στην Ευρώπη) και την επόμενη γενιά C-HR, η οποία θα έχει και πλήρη υβριδική επιλογή.
Η μόνη ένδειξη που έδωσε η Toyota για την ταυτότητα των υπόλοιπων τεσσάρων οχημάτων bZ που θα κυκλοφορήσουν μέχρι το 2026 ήταν να εμφανίσει ένα διάγραμμα χωρίς ετικέτα που υποδεικνύει το κατά προσέγγιση μέγεθος τους και τον χρόνο του λανσαρίσματος.
Μετά το μικρομεσαίο SUV θα έρθει ένα μεγαλύτερο που θα τοποθετηθεί πάνω από το μεσαίο bZ4X. Ενα τρίτο μοντέλο για την Ευρώπη φάνηκε στο διάγραμμα ότι έχει περίπου το ίδιο μήκος με το bZ4X και πιθανότατα θα είναι ένα ηλεκτρικό σεντάν.
Το τέταρτο μοντέλο που εμφανίζεται στο γράφημα είναι και το μεγαλύτερο, όπως υποδεικνύεται στον άξονα μεγέθους, και μάλλον θα είναι ένα pick-up. Το πέμπτο βρίσκεται κάτω από το bZ4X και επομένως θα είναι η έκδοση παραγωγής του πρωτότυπου που παρουσιάστηκε στο Kenshiki forum. Κανένα από τα πέντε δεν αναμένεται να κατασκευαστεί στην Ευρώπη.
Το πρωτότυπο SUV bZ συνεχίζει το σχεδιαστικό θέμα της Toyota που βασίζεται στην εμπρός όψη «hammerhead». Το οπτικό αποτύπωμα του «σφυριού» εμφανίζεται επίσης νέα γενιά Prius και στο επερχόμενο CH-R.
Στο εσωτερικό τα καθίσματα καλύπτονται από υλικά κατασκευασμένα από φυτικά υλικά και ανακυκλωμένα πλαστικά. Οι διπλές οθόνες, μία μπροστά από τον οδηγό και μία στο κέντρο του ταμπλό, καμπυλώνουν στο κάτω μέρος για καλύτερη ορατότητα, αλλά σύμφωνα με την Toyota είναι απίθανο να υπάρχουν στην έκδοση παραγωγής.
Το σύστημα infotainment χρησιμοποιεί ένα προσωπικό avatar που ονομάζεται Yui για να συνδέσει τον οδηγό και τους επιβάτες με το όχημα. Διαθέτει επίσης ηχητικά και οπτικά φωτιστικά που κινούνται γύρω από την καμπίνα για να ανταποκρίνονται σε εντολές από επιβάτες των εμπρός ή και των πίσω καθισμάτων.
Το concept είναι χτισμένο στην ίδια πλατφόρμα e-TNGA πάνω στην οποία είναι χτισμένο και το bZ4X.
Διαβάστε ακόμη
Admiralty Arch: Αυτή η πολυτελής σουίτα έχει θέα στα ανάκτορα του Μπάκιγκχαμ
Ηλεκτροκίνηση: Aνθεί σε χώρες με δυνατές οικονομίες – Εμπόδιο για πολίτες με χαμηλά εισοδήματα
Ποιο διαβατήριο είναι το πιο ισχυρό; Η αραβική «έκπληξη» και η θέση της Ελλάδας