Οι συνολικές πωλήσεις της Toyota Motor Corp. υποχώρησαν κατά 1,4% το 2024, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων της Daihatsu και της θυγατρικής εταιρείας κατασκευής φορτηγών Hino.
Τα υβριδικά μοντέλα της Toyota πρωταγωνίστησαν στις πωλήσεις, βοηθώντας να αμβλυνθεί η πτώση. Οι παγκόσμιες παραδόσεις αμιγώς, ήπιων και plug-in υβριδικών αυξήθηκαν κατά 23%, στα 4,39 εκατομμύρια οχήματα.
Τα υβριδικά αποτελούσαν το 43% του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων της Toyota, από 34% το 2023. Αντίθετα, τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα εξακολουθούν να ταξινομούνται ελάχιστα. Οι παγκόσμιες πωλήσεις EV αυξήθηκαν μεν κατά 35% αλλά ανήλθαν μόνο σε 139.892 οχήματα ή περίπου το 1,3% του παγκόσμιου όγκου πωλήσεων της Toyota.
«Στη Βόρεια Αμερική η γκάμα των εξηλεκτρισμένων οχημάτων αυξάνεται», δήλωσε εκπρόσωπος της Toyota ανακοινώνοντας τα στοιχεία στις 30 Ιανουαρίου στο Τόκιο. «Εκτός από την αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, η ζήτηση μεταξύ των καταναλωτών στη Βόρεια Αμερική έχει μετατοπιστεί από τα βενζινοκίνητα οχήματα στην αγορά υβριδικών οχημάτων», δήλωσε ο εκπρόσωπος.
Η Lexus κατέγραψε ρεκόρ πωλήσεων όλων των εποχών, με τις παραδόσεις να αυξάνονται κατά 3,3%, στα 851.214 οχήματα το 2024, με «ατμομηχανή» την αύξηση 6,7% στη Βόρεια Αμερική. Οι πωλήσεις της Lexus εκεί έφτασαν τα 355.606 οχήματα, αντιπροσωπεύοντας το 42% του παγκόσμιου όγκου. Η Κίνα ήταν η Νο2 αγορά της Lexus.
Οι πωλήσεις του Toyota Motor group ξεπέρασαν τα 10 εκατομμύρια για δεύτερο συνεχόμενο ημερολογιακό έτος, αφού έσπασε το όριο των 10 εκατομμυρίων για πρώτη φορά, με αύξηση 7,7%, το 2023.
Ο αριθμός ήταν αρκετός για να διατηρήσει το προβάδισμά του έναντι του ομίλου Volkswagen, ο οποίος ανέφερε 2,3% μείωση πωλήσεων, σε 9,03 εκατομμύρια οχήματα το 2024, λόγω επιδείνωσης των πωλήσεων στην Κίνα.
Οι δύσκολες συνθήκες της αγοράς στην Κίνα έπληξαν και την Toyota, η οποία είδε τις πωλήσεις της εκεί να μειώνονται κατά 6,9%, στα 1,78 εκατομμύρια οχήματα. Η Κίνα ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της Toyota μετά τις ΗΠΑ. Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 4,3%, στα 2,73 εκατομμύρια πέρυσι, βοηθώντας στην αντιστάθμιση της Κίνας.
Ο συνολικός όγκος πωλήσεων συγκρατήθηκε από την αναστολή της παραγωγής οχημάτων Daihatsu, Hino, Lexus και Toyota, κυρίως λόγω προβλημάτων ποιότητας και πιστοποίησης οχημάτων στην Ιαπωνία.
Στις ΗΠΑ, η Toyota αντιμετώπισε προβλήματα από τις ανακλήσεις αρκετών μοντέλων υψηλού περιθωρίου κέρδους που έβλαψαν τις πωλήσεις και την παραγωγή. Η Toyota ανακάλεσε το pick-up Tundra και το SUV Lexus LX τον Μάιο για πρόβλημα κινητήρα. Τον Ιούλιο αποφάσισε να αντικαταστήσει αυτούς τους κινητήρες σε περισσότερα από 100.000 οχήματα.
Τον Ιούνιο, η Toyota εξέδωσε ένα stop sale στα crossover τριών σειρών Grand Highlander και Lexus TX για να αντιμετωπίσει έναν αερόσακο που μπορεί να μην αναπτυχθεί όπως προβλέπεται. Το πρόβλημα αυτό αφορούσε περίπου 145.000 οχήματα.
Η παγκόσμια παραγωγή έκλεισε το έτος με πτώση 5,1%, στα 9,52 εκατομμύρια οχήματα, κυρίως λόγω της πτώσης κατά 29% της εργοστασιακής παραγωγής της Daihatsu. Η εξειδικευμένη στα μικρά αυτοκίνητα εταιρεία «σκόνταψε» από τις αποκαλύψεις ότι είχε στήσει δοκιμές ασφάλειας και πιστοποίησης των οχημάτων του. Οι ιαπωνικές ρυθμιστικές αρχές ανακάλεσαν την έγκριση της εταιρείας να παράγει ορισμένα μοντέλα μέχρι να διορθώσει την κατάσταση.
Διαβάστε ακόμη
Παγώνει η επιβολή τέλους κρουαζιέρας λόγω της σεισμικής δραστηριότητας στη Σαντορίνη
Μητσοτάκης στο Bloomberg TV: Χρειάζεται δημοσιονομική ευελιξία για τις αμυντικές δαπάνες
Οι πάγοι λιώνουν κι οι φάλαινες-δολοφόνοι «ταξιδεύουν» στην Αρκτική
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ