search icon

Αυτοκίνητο

Τους ταχυφορτιστές της Tesla θα χρησιμοποιούν τα ηλεκτρικά Ford (pic)

Από το 2025, τα ηλεκτρικά οχήματα της Ford θα κατασκευάζονται με θύρες North American Charging Standard της Tesla, καταργώντας την ανάγκη για αντάπτορα.

Από την επόμενη άνοιξη οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών οχημάτων της Ford θα έχουν πρόσβαση σε περίπου 12.000 Superchargers της Tesla χρησιμοποιώντας ειδικούς αντάπτορες, στην πρώτη άμεση τέτοιου είδους συνεργασία μεταξύ δύο ανταγωνιστικών κατασκευαστών ηλεκτρικών οχημάτων.

Από το 2025, δε, η Ford θα σταματήσει να κατασκευάζει τα ηλεκτρικά της οχήματα με παραδοσιακές θύρες συνδυασμένου συστήματος φόρτισης (CCS), αντικαθιστώντας τις με την θύρα φόρτισης North American Charging Standard (NACS) της Tesla, καταργώντας την ανάγκη για ειδικό αντάπτορα.

«Η ευρεία πρόσβαση στη γρήγορη φόρτιση είναι απολύτως ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξή μας ως μάρκα EV και αυτή η σημαντική συμφωνία έρχεται καθώς αυξάνουμε την παραγωγή των δημοφιλών μας Mustang Mach-E και F-150 Lightning και ετοιμαζόμαστε να λανσάρουμε μια σειρά ηλεκτρικών οχημάτων επόμενης γενιάς από το 2025», δήλωσε ο CEO της Ford, Jim Farley.

Ο Farley και ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, έκαναν την ανακοίνωση το βράδυ της Πέμπτης στο Twitter. Η Tesla λειτουργεί περίπου 17.000 superchargers στις ΗΠΑ, στους οποίους θα έχει πλέον πρόσβαση και η Ford. Ο Musk δήλωσε ότι η Tesla στήριξε με μεγάλη προθυμία την εν λόγω συνεργασία, σημειώνοντας ότι έχει τεράστιο σεβασμό για τη Ford ως εταιρεία.

Η Tesla νωρίτερα φέτος ανακοίνωσε ότι θα διαθέσει μέρος του δίκτυου των Supercharger της σε  άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες, αν και δήλωσε ότι θα «ανοίξει» μόνο 3.500 τρέχοντες και μελλοντικούς δικούς της ταχυφορτιστές σε ηλεκτρικά οχήματα που δεν ανήκουν στην Tesla.

Ο Musk δήλωσε ότι η τιμή για τους αντάπτορες για τα ηλεκτρικά οχήματα της Ford από την επόμενη άνοιξη δεν θα είναι απαγορευτική ως προς το κόστος και πιθανότατα θα κυμαίνεται σε κάποιες «εκατοντάδες δολάρια».

Αυτό που παραμένει ασαφές είναι πώς ακριβώς το σημερινό δίκτυο φορτιστών, με περίπου 84.000 φορτιστές, συμπεριλαμβανομένων 10.000 ταχυφορτιστών, θα δουλεύει με τα ηλεκτρικά οχήματα της Ford που θα κατασκευάζονται με τη θύρα φόρτισης NACS από το 2025. Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε ότι οι σταθμοί φόρτισης άλλων παρόχων θα προσφέρουν τελικά βύσματα που θα συνδέονται με θύρες NACS, αν και δεν είναι σαφές ποιος θα πληρώσει για αυτό.

Οι αντιπρόσωποι της Ford υποχρεούνται να κατασκευάσουν έναν αριθμό σταθμών φόρτισης. Ένας εκπρόσωπος δήλωσε ότι η ανακοίνωση της Πέμπτης δεν αλλάζει αυτές τις απαιτήσεις. «Το πρόγραμμα Model e αναπτύχθηκε σε συνεννόηση με τους αντιπροσώπους μας και έχει σχεδιαστεί για να παρέχει την καλύτερη εμπειρία πελατών στην κατηγορία του». «Ο εξοπλισμός που ορίζεται στα τρέχοντα Πρότυπα Φόρτισης υποστηρίζει πλήρως τις υπάρχουσες προσφορές CCS BEV της Ford και, όταν χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με έναν αντάπτορα NACS-to-CCS, θα υποστηρίζει μελλοντικά οχήματα Ford εξοπλισμένα με τη θύρα εισαγωγής NACS της Tesla».

«Η Tesla έχει αναπτύξει ένα μεγάλο, αξιόπιστο και αποδοτικό σύστημα φόρτισης και είμαστε στην ευχάριστη θέση να ενώσουμε τις δυνάμεις μας με τρόπο που ωφελεί τους πελάτες και τη συνολική υιοθέτηση των EV», δήλωσε ο Marin Gjaja, εκπρόσωπος της Ford Model e. «Το δίκτυο Supercharger της Tesla έχει εξαιρετική αξιοπιστία και το βύσμα NACS είναι μικρότερο και ελαφρύτερο. Συνολικά, αυτό παρέχει μια ανώτερη εμπειρία για τους πελάτες».

Ο Farley δήλωσε ότι ανέπτυξε βαθιά εκτίμηση για το δίκτυο φόρτισης της Tesla ενώ βρισκόταν σε οικογενειακές διακοπές πέρυσι. «Τα παιδιά μου συνέχισαν να με κοιτάζουν και να λένε “μπαμπά κι άλλος Supercharger, μπορούμε να σταματήσουμε εκεί;” και εγώ έλεγα “Όχι, πρέπει να πάμε εδώ πίσω από αυτό το άλλο κτίριο”», είπε. «Έγινε φανερό σε μένα πόσο καλή δουλειά έχει κάνει η ομάδα της Tesla».

Ο Musk και ο Farley δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν να διερευνούν τρόπους συνεργασίας, κάτι μάλλον απρόσμενο δεδομένου των αρκετά τεταμένων σχέσεων μεταξύ των δύο εταιρειών στο πρόσφατο παρελθόν. Ειδικά η Ford δεν έχανε ευκαιρία να χτυπά την Tesla τόσο στο Twitter όσο και σε διαφημίσεις.

Για παράδειγμα, όταν η εταιρεία ξεκίνησε την τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού BlueCruise, ο Farley έγραψε στο Twitter: «Το δοκιμάσαμε στον πραγματικό κόσμο έτσι ώστε οι πελάτες μας να μην χρειάζεται να το κάνουν αντί για εμάς», κάτι που ερμηνεύτηκε ως ευθεία βολή στην τεχνολογία AutoPilot της Tesla.

Μία από τις πρόσφατες διαφημίσεις της Ford κορόιδευε εκείνους που «πετούν μακριά με τα δικά τους προσωπικά διαστημόπλοια όταν τα πράγματα γίνονται δύσκολα», μια αναφορά στις εμπλοκή του Musk σε εμπορικές διαστημικές εταιρείες.

Αλλά την Πέμπτη το βράδυ, οι δύο διευθύνοντες σύμβουλοι ήταν πολύ γαλαντόμοι μεταξύ τους. «Είναι εξαιρετικά δύσκολο αυτό που έκανε η Tesla», δήλωσε ο Farley. «Τους σέβομαι απόλυτα για το γεγονός ότι κατάφεραν να φτιάξουν ένα πλήρως αναβαθμίσιμο λογισμικό». Αξίζει να σημειωθεί ότι αμέσως μετά την κοινή εμφάνιση Farley και Musk οι μετοχές της Ford αυξήθηκαν κατά 1% στις μεταμεσονύκτιες συναλλαγές στα 11,48 δολάρια.

Διαβάστε ακόμη 

Χρηματιστήριο: Οι μετοχές που κυριάρχησαν στο μετεκλογικό ράλι και η συνέχεια

Αντώνης Κοτζαμανίδης: Νέες εξαγορές, νέα προϊόντα και ισχυροί ρυθμοί ανάπτυξης για τον όμιλο Entersoft (pic)

Θ. Πελαγίδης: Σταθερότητα και μεταρρυθμίσεις οι προτεραιότητες του νέου υπουργού Οικονομικών (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version