Οι δύο αυτοκινητοβιομηχανίες δήλωσαν αυτόν τον μήνα ότι βρίσκονται σε συζητήσεις για το μέλλον της συμμαχίας τους. Ένα από τα επίμαχα ζητήματα είναι η επιθυμία της Nissan να επενδύσει σε μια επιχείρηση ηλεκτρικών οχημάτων εντελώς ανεξάρτητης από τη Renault. Η μεγαλύτερη ανησυχία της Nissan επικεντρώνεται στη μελλοντική τεχνολογία που αναπτύσσει, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά οχήματα.
Οι συζητήσεις περιλαμβάνουν ακόμα και το ενδεχόμενο η Renault να πουλήσει μέρος από το 43% των μετοχών της στη Nissan, μια κίνηση που θα έθετε την σχέση ανάμεσα στις δύο αυτοκινητοβιομηχανίες σε πιο ισότιμη βάση και θα σηματοδοτούσε μια σεισμική αλλαγή σε μια συμμαχία που ιδρύθηκε το 1999 και της οποίας για πολλά χρόνια ηγήθηκε ως αδιαμφισβήτος ηγέτης ο –φυγόδικος πλέον- Carlos Ghosn.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, στο επίκεντρο των συνομιλιών έχει βρεθεί ο διαμοιρασμός της πνευματικής ιδιοκτησίας. Για τη Renault, μια «επανεκκίνηση» σημαίνει ότι η σχέση πρέπει να είναι κάτι περισσότερο από οικονομική. «Αυτό που έχει σημασία είναι τι θα συνεισφέρει η Nissan σε πνευματική ιδιοκτησία, μηχανικούς και κοινά έργα», είπε μία από τις πηγές.
Με τη Nissan να κατέχει μόνο το 15% της Renault -χωρίς δικαιώματα ψήφου- η γαλλική κυριαρχία στη συμμαχία αποτελεί εδώ και καιρό βασικό σημείο διαμάχης. Πολλά στελέχη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι η σχέση είναι ετεροβαρής, ειδικά όσον αφορά την ανάπτυξη.
Η ανησυχία της Nissan επικεντρώνεται στην κοινή χρήση της μελλοντικής τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών εξ ολοκλήρου στερεάς κατάστασης για ηλεκτρικά οχήματα που αναπτύσσει αυτήν τη στιγμή.
Η Renault θα προχωρήσει στον πλήρη της επιχείρησης αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων της, με την ονομασία Ampere, από την παραδοσιακή μονάδα κατασκευής οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, με την κωδική ονομασία Horse, στο πλαίσιο της δραματικής μεταστροφής του συνόλου της αυτοκινητοβιομηχανίας προς τον εξηλεκτρισμό.
Η γαλλική κυβέρνηση, η οποία κατέχει περίπου το 15% της Renault, επιθυμεί να διατηρήσει η αυτοκινητοβιομηχανία τα βιομηχανικά και τεχνολογικά της πλεονεκτήματα, δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών Μπρούνο Λεμέρ.
Υπό αυτό το πρίσμα, η Renault θέλει η Nissan να επενδύσει στη μονάδα ηλεκτρικών οχημάτων της, ενώ από την πλευρά της η Nissan επιθυμεί η Renault να μειώσει το μερίδιό της στο από το 43 στο 15%.
Το ζευγάρι δεν έχει καταλήξει ακόμη σε συμφωνία για τις μελλοντικές επενδύσεις, επειδή είναι δύσκολο να καθοριστούν στοιχεία χωρίς σαφή αποτίμηση της Ampere. Το Bloomberg News επικαλέστηκε μια πηγή που είπε ότι η Nissan θα επενδύσει 500 έως 750 εκατομμύρια δολάρια σε αντάλλαγμα για περίπου το 15% της Ampere.
Δεδομένων των επενδυτικών της αναγκών, η Renault επείγεται περισσότερο να καταλήξουν σε συμφωνία, δήλωσε άτομο που γνωρίζει τις διαπραγματεύσεις. «Δεν υπάρχει κανένας λόγος για τον οποίο η Nissan πρέπει να συμμετάσχει απόλυτα στη μονάδα», ανέφερε η πηγή, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη ότι η ιαπωνική εταιρεία θα πρέπει να εξηγήσει τη σχέση κόστους-αποτελεσματικότητας της επένδυσης στους μετόχους.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σκοπεύουν να κάνουν μια ανακοίνωση στις 15 Νοεμβρίου, αν και οι λεπτομέρειες δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και ενδέχεται να χρειαστεί περισσότερος χρόνος.
Διαβάστε ακόμη:
«Σπίτι μου»: 10+1 ερωταπαντήσεις για τη φθηνή στέγη για νέους – Πού υπάρχουν σπίτια έως €150.000
Στερλίνα: Σε τροχιά για τη μεγαλύτερη μηνιαία άνοδο από τα μέσα του 2020