Η επόμενη γενιά του best-seller C3 της Citroën θα είναι ένα πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο που θα κατασκευάζεται στην Ευρώπη και θα πωλείται για λιγότερο από 25.000 ευρώ, δήλωσε ο Thierry Koskas, νέος CEO της μάρκας.
Το μοντέλο, το οποίο θα ονομάζεται e-C3, θα πρέπει να αντεπεξέλθει σε πολλές προκλήσεις, δήλωσε ο Κόσκας, ο οποίος αντικατέστησε τον Vincent Cobee τον Φεβρουάριο. Το τρέχον C3 αντιπροσωπεύει το 30% των πωλήσεων της Citroën στην Ευρώπη, παρόλο που είναι επτά ετών και βασίζεται σε μια παλαιότερη πλατφόρμα του PSA Group σε σχέση με την υπόλοιπη γκάμα μικρών αυτοκινήτων της Stellantis.
«Είναι αξιοσημείωτο το πώς οι πωλήσεις [του C3] έχουν διατηρηθεί», δήλωσε ο Koskas σε δημοσιογράφους στα κεντρικά γραφεία της της Citroën στο Velizy, δυτικά του Παρισιού. Ο Koskas αναγνώρισε την απειλή από κινεζικές μάρκες όπως η MG της SAIC και η BYD, οι οποίες εξάγουν χαμηλού κόστους ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη. «Έχουν πολύ ανταγωνιστικά προϊόντα», είπε, προσθέτοντας ότι η Citroën θα ανταποκριθεί στην πρόκληση. «Η απάντησή μας είναι το e-C3», είπε.
Ο Koskas περιέγραψε το e-C3 ως ένα «μικρό hatchback με στοιχεία SUV», αλλά είπε ότι δεν πρέπει να θεωρείται πραγματικό crossover ή SUV. Άλλα μικρά και μίνι αυτοκίνητα έχουν υιοθετήσει παρόμοια φιλοσοφία σχεδιασμού, συμπεριλαμβανομένου του Toyota Aygo X και του Dacia Sandero Stepway.
Το σημερινό C3 κατασκευάζεται στην Trnava της Σλοβακίας. Οι προηγούμενες γενιές, που ξεκίνησαν το 2002, κατασκευάστηκαν στο Poissy της Γαλλίας. Η Citroën κατασκευάζει ήδη ένα φθηνό ηλεκτρικό μοντέλο C3 ως μέρος του προγράμματος Smart Car για την Ινδία και άλλες αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές.
Το e-C3 για αυτές τις περιοχές ξεκίνησε την παραγωγή τον Ιανουάριο στο Chennai της Ινδίας, σε ένα εργοστάσιο που ανήκει από κοινού στη Stellantis και την CK Birla. Πωλείται κυρίως με βενζινοκινητήρες και χρησιμοποιεί μια πλατφόρμα που αναπτύχθηκε με την Tata Consulting. Αυτό το μοντέλο έχει αυτονομία 320 km (200 μίλια) από μια μπαταρία 29 kWh.
Το ευρωπαϊκό e-C3 θα αποκαλυφθεί αυτό το φθινόπωρο και θα κυκλοφορήσει το 2024, δήλωσε ο Koskas. Αρνήθηκε ωστόσο να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με το αυτοκίνητο, συμπεριλαμβανομένης της εμβέλειας και του κινητήρα. Εγκυρες πηγές δήλωσαν πρόσφατα στο Reuters ότι η μπαταρία του e-C3 θα παρέχει αυτονομία 300 km και πιθανότατα θα κατασκευαστεί στην Κίνα.
Ο Koskas υποστηρίζει ότι το επερχόμενο e-C3 για την Ευρώπη θα είναι μια «μοναδική» προσφορά, ως ένα «πλήρως εξοπλισμένο» μικρό EV ευρωπαϊκής κατασκευής για λιγότερο από 25.000 ευρώ. Υπάρχουν μερικά πλήρως ηλεκτρικά μίνι αυτοκίνητα που είναι ακόμα φθηνότερα, όπως το κινεζικής κατασκευής Dacia Spring και το απερχόμενο πλέον Volkswagen e-Up, αλλά το C3 θα είναι το φθηνότερο αμιγώς ηλεκτρικό μικρό αυτοκίνητο.
Άλλα μικρά ηλεκτρικά οχήματα της Stellantis, όπως το Peugeot 208 και το Opel Corsa, κοστίζουν αρκετά πάνω από 30.000 ευρώ. «Σήμερα, δεν υπάρχει αντίστοιχο στην αγορά», δήλωσε ο Koskas. Είπε ότι το νέο e-C3 θα συνεχίσει την παράδοση των προσιτών, δημοφιλών μικρών αυτοκινήτων της Citroën, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων 2CV, AX, Visa και Saxo από τα προηγούμενα χρόνια.
Ωστόσο, αναμένεται να αντιμετωπίσει ανταγωνισμό από το γαλλικής κατασκευής Renault 5, το οποίο πρόκειται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2024, και το VW ID.2, το οποίο θα κατασκευαστεί στην Ισπανία και θα φτάσει στην αγορά μέχρι το 2026.
Μέχρι τον Απρίλιο, το σημερινό C3 ήταν στην έκτη θέση στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων στην Ευρώπη με 44.696 πωλήσεις, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6,4% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022.
Διαβάστε ακόμη
Πώς το ελληνικό Δημόσιο μπαίνει δυνατά στο real estate για γραφεία στην Αθήνα
Σόρος τέλος, ζήτω ο… Σόρος: Ο διάδοχος, η Ελλάδα, η Ρωσία και η επόμενη ημέρα
Ντίνο Μπέκης (Qualcomm): Να δημιουργήσουμε έναν τεράστιο τεχνολογικό κόμβο στην Ελλάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ