Σύμφωνα με τον Imparato, η ιστορική ιταλική εταιρεία πλέον επικεντρώνεται στη βελτίωση της ποιότητας, καθώς ετοιμάζεται να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι το 2027. Αυτή είναι η πρώτη σοβαρή οικονομική ανάκαμψη για την Alfa Romeo, η οποία ήταν ζημιογόνα πριν από την ένταξή της στον όμιλο Stellantis το 2021.
Η πάγια τακτική της Stellantis είναι να μην αναφέρει επί μέρους οικονομικά αποτελέσματα για τις περισσότερες από τις μάρκες της. Σε αυτό το πλαίσιο ο Imparato αρνήθηκε να γίνει πιο συγκεκριμένος για τα κέρδη, προσθέτοντας μόνο ότι η Alfa Romeo θα πουλήσει 70.000 έως 80.000 αυτοκίνητα παγκοσμίως φέτος, περίπου 30% περισσότερα από το 2021 και το 2022.
Περίπου το 60% αυτών των πωλήσεων θα προέλθει από το νέο compact SUV της, την Tonale, για την οποία ο Imparato δήλωσε ότι «προσφέρει το επίπεδο κερδοφορίας που χρειάζεται η Alfa».
Ο ρυθμός παραγωγής της Tonale είναι σήμερα περίπου 6.000 μονάδες το μήνα, ή περίπου 70.000 τον χρόνο, ενώ στην αγορά των ΗΠΑ εξάγεται μόνο η plug-in υβριδική έκδοση των 285 PS. Οι Ευρωπαίοι αγοραστές μπορούν επίσης να αποκτήσουν ήπιες υβριδικές και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.
Αυτή τη στιγμή η Alfa Romeo, η οποία αποτελεί μέρος της premium ομάδας μαρκών της Stellantis με την DS και την (αναμενόμενη) Lancia, έχει τρία μοντέλα: την Tonale, που κυκλοφόρησε το δεύτερο εξάμηνο του περασμένου έτους στην Ευρώπη και το 2023 στη Βόρεια Αμερική, το μεσαίο SUV της Stelvio και το σεντάν Giulia. ΟΙ δύο τελευταίες βασίζονται στην πλατφόρμα της FCA, Giorgio.
Το επόμενο έτος η Alfa Romeo θα λανσάρει το πρώτο μοντέλο με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, το μικρό SUV Milano. Κάθε νέο μοντέλο που θα λανσάρεται μετά το 2025 θα είναι μόνο αμιγώς ηλεκτρικό, με τις πωλήσεις μοντέλων με κινητήρα εσωτερικής καύσης να τερματίζονται το 2027.
Όπως δήλωσε ο Imparato στο Automotive News Europe, η Milano θα λανσαριστεί το 2025, ενώ το 2026 δύο αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, βασισμένα στην αρχιτεκτονική STLA Large, θα αντικαταστήσουν τις Giulia και Stelvio. Θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της Stellantis στο Cassino της κεντρικής Ιταλίας, το οποίο κατασκευάζει τις τρέχουσες τις Giulia και Stelvio.
Ο Imparato δεν διευκρίνισε ποιο από τα δύο μοντέλα θα έρθει πρώτο. Στην Ευρώπη οι πωλήσεις της Giulia μειώθηκαν κατά 9,3%, στις 4.322 μονάδες μέχρι τον Οκτώβριο, ενώ η Stelvio μειώθηκε κατά 27%, στις 10.320 μονάδες, σύμφωνα με στοιχεία της Dataforce. Η Tonale κατέγραψε 27.928 πωλήσεις την ίδια περίοδο και οι πωλήσεις της μάρκας στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 5,1%, στις 42.607 μονάδες τους πρώτους 10 μήνες.
Το 2027 η Alfa θα λανσάρει ένα μεγάλο EV που θα γίνει η ναυαρχίδα της μάρκας. «Εργαζόμαστε για τον σχεδιασμό του για πάνω από δύο χρόνια και είμαστε σχεδόν έτοιμοι. Θα εντυπωσιαστείτε, πιστέψτε με», δήλωσε ο Imparato.
Ο Carlos Tavares, διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, ζήτησε από τον Imparato να αναλάβει την Alfa Romeo μετά από επτά χρόνια στο τιμόνι της Peugeot. Η Alfa Romeo ήταν ο «μεγάλος ασθενής» της FCA και ο Imparato είπε ότι βρήκε πολλά πράγματα που έπρεπε να διορθωθούν γρήγορα.
«Την πρώτη φορά που πήγα στο Cassino, διαπίστωσα ότι προσφέραμε περίπου 4.000 επιλογές – συμπεριλαμβανομένων 47 διαφορετικών ζαντών – και τις έκοψα σε 1.500 για να μειώσω την πολυπλοκότητα», είπε.
Η Tonale επρόκειτο επίσης να λανσαριστεί ως ντίζελ με χειροκίνητο κιβώτιο. Η Imparato αναθεώρησε τη στρατηγική για να τη λανσάρει ως plug-in υβριδικό βενζινοκίνητο μοντέλο με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. «Διαπίστωσα επίσης ότι η ποιότητα δεν ήταν εκεί που θα έπρεπε, οπότε καθυστέρησα την κυκλοφορία κατά έξι μήνες για να διορθώσω την ποιότητα πριν ξεκινήσω την παραγωγή», είπε.
Ο Imparato ισχυρίζεται ότι η προσπάθεια να βελτιωθεί η ποιότητα των μοντέλων Alfa έχει αποδώσει και το κόστος εγγύησης έχει μειωθεί στο μισό. Στις ΗΠΑ, η Alfa Romeo κατατάχθηκε ως η Νο 1 premium μάρκα και η Stelvio πρώτη στην κατηγορία της, στην έρευνα ποιότητας J.D. Power 2023.
Η βελτίωση της Alfa Romeo, μειώνοντας τα προβλήματα ανά 100 μονάδες κατά 68 -σε συνολικά 143-, ήταν η δεύτερη θεαματικότερη μετά τη Maserati, η οποία βελτιώθηκε κατά 73 προβλήματα ανά 100 μονάδες, σε 182. Αφού ανέλαβε την Alfa Romeo τον Ιανουάριο του 2021, ο Imparato αύξησε τις τιμές κατά περίπου 5.000 ευρώ και μείωσε τις πωλήσεις προς λιγότερο κερδοφόρα κανάλια, όπως οι ενοικιάσεις.
Η Alfa Romeo, όπως και άλλες μάρκες, επωφελήθηκε από την έλλειψη ημιαγωγών που σχετίζεται με τον covid, η οποία οδήγησε σε αύξηση των τιμών των καινούργιων και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Η μάρκα κέρδιζε επιπλέον 4.000 έως 5.000 ευρώ για οχήματα που βγαίνουν από τη μίσθωση.
Είπε ότι ο συνδυασμός υψηλότερων τιμών, καλύτερης ποιότητας (και επομένως μειωμένου κόστους εγγύησης) και υψηλότερων υπολειμματικών αξιών έβαλε την Alfa Romeo πίσω στην κερδοφορία το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
«Από τότε διπλασιάζουμε την κερδοφορία μας χρόνο με το χρόνο», είπε. Ο Imparato πρόσθεσε ότι τα κέρδη και η ποιότητα έχουν μεγαλύτερη σημασία για μια premium μάρκα τον όγκο πωλήσεων.
Ο Imparato δήλωσε ότι το πενταετές σχέδιο προϊόντων της Alfa Romeo ονομάζεται «Από το μηδέν στο μηδέν», πράγμα που σημαίνει ότι η εταιρεία θα μεταμορφωθεί από την παντελή έλλειψη αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων το 2022 στο να είναι μόνο ηλεκτρική μέχρι το 2027.
Η Milano θα είναι το τελευταίο μοντέλο που θα προσφέρει μια έκδοση με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Από το 2025 όλες οι νέες Alfa Romeo θα λανσάρονται ως αμιγώς ηλεκτρικές –ξεκινώντας με τα μοντέλα που θα αντικαταστήσουν τις Giulia και Stelvio– και από το 2027 η Alfa θα πουλάει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα.
Ο Imparato έχει επίσης αναθεωρήσει την στρατηγική ονομασίας της Alfa Romeo. Επέλεξε το Milano ως όνομα για το νέο μικρό SUV και όχι για το Brennero, όπως είχε αρχικά διαρρεύσει, καταργώντας πλέον τα ονόματα ιταλικών ορεινών περασμάτων για τα SUV της εταιρείας, όπως με τη Stelvio και την Tonale. Είπε ωστόσο ότι η Giulia και η Stelvio θα κρατήσουν τα ονόματά τους και στα μοντέλα που θα τις αντικαταστήσουν.
Διαβάστε ακόμη
Ποιοι εφοπλιστές, επιχειρηματίες και ξενοδόχοι χάνουν τα ακίνητά τους (pics)
Τιμολόγια: «Κλειδώνουν» οι τιμές στο ρεύμα για τον Ιανουάριο με τιμολόγια-έκπληξη
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ