search icon

Αυτοκίνητο

Το BYD Seagull έρχεται και οι Ευρωπαίοι δεν αισθάνονται πολύ καλά

Ακόμη και μετά τους δασμούς και τις τροποποιήσεις για να ανταποκριθούν στα ευρωπαϊκά πρότυπα, τα στελέχη της BYD δεσμεύτηκαν να πουλήσουν το Seagull για λιγότερο από 20.000 ευρώ.

Τα φθηνά ηλεκτρικά οχήματα από την Κίνα ήδη προωθούνται στην Ευρώπη, βάζοντας δύσκολα στην εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανίας. Η BYD, η οποία ξεπέρασε την Tesla πέρυσι για να γίνει ο μεγαλύτερος παγκόσμιος κατασκευαστής ηλεκτρικών οχημάτων, είναι έτοιμη να εντείνει την πίεση.

Ο κινέζος κατασκευαστής ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα σχέδια για την εισαγωγή του χάτσμπακ Seagull το οποίο στην Κίνα ξεκινάει κάτω από 10.000 δολάρια, και στην Ευρώπη το επόμενο έτος, προσφέροντας χαρακτηριστικά όπως το cruise control και η ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου που συνήθως συναντάμε σε πολύ πιο ακριβά οχήματα.

Ακόμη και μετά από δασμούς και τροποποιήσεις για να ανταποκριθεί στα ευρωπαϊκά πρότυπα, τα στελέχη της BYD δεσμεύτηκαν να πουλήσουν το Seagull για λιγότερο από 20.000 ευρώ.

Η επικείμενη άφιξη του Seagull αυξάνει την πίεση στις αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης για κυριαρχία στην εποχή της ηλεκτροκίνησης. Η έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για αθέμιτες κρατικές επιδοτήσεις των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών από την κυβέρνηση της χώρας δεν είναι πιθανό να απομακρύνει την απειλή.

«Εξετάζουμε πολύ προσεκτικά αυτό το μοντέλο και άλλα που προέρχονται από Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων», δήλωσε ο Martin Sander, επικεφαλής της ευρωπαϊκής επιχείρησης EV της Ford. «Φυσικά, είμαστε «νευρικοί» όταν έρχεται νέος ανταγωνισμός στην αγορά».

Τα σχέδια της BYD για δύο εργοστάσια στην Ευρώπη θα τη βοηθήσουν να αμβλύνει τις επιπτώσεις τυχόν δασμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αποσκοπούν στην επιβράδυνση της πορείας της.

Το μοντέλο τα πάει ήδη καλά έξω από την Κίνα. Στο Μεξικό, όπου το αυτοκίνητο ονομάζεται Dolphin Mini, οι οδηγοί συρρέουν για να αγοράσουν το αυτοκίνητο των 358.800 πέσο (19.780 δολάρια) από την εισαγωγή του τον Φεβρουάριο, παρά την ελλιπή υποδομή φόρτισης .

Η BYD βρίσκεται στην εμπροσθοφυλακή των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών που στοχεύουν όλο και περισσότερο στις εξαγωγές μετά την απόκτηση του ελέγχου της εγχώριας αγοράς τους. Ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla, Elon Musk, προειδοποίησε τον Ιανουάριο ότι οι Κινέζοι θα «κατεδαφίσουν» τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες εάν δεν υψωθούν εμπορικοί φραγμοί.

Ενώ ο Πρόεδρος  των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν έχει προχωρήσει σε σχεδόν τετραπλασιασμό των δασμών των ΗΠΑ στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα, κλείνοντας ουσιαστικά την πόρτα στις βραχυπρόθεσμες εισαγωγές, οι δασμοί είναι πιο περίπλοκοι για την Ευρώπη.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξαρτώνται περισσότερο από την Κίνα σε σχέση με τις αμερικανικές, γεγονός που τις καθιστά πιο ευάλωτες σε αντίποινα από το Πεκίνο. Και το σχέδιο της Ευρώπης να καταργήσει σταδιακά τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα απαιτήσει φθηνότερα αυτοκίνητα για να ενισχύσει τη μαζική υιοθέτηση από την αγορά.

Η ΕΕ έχει ξεκινήσει έρευνα για τη βιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας και πλησιάζει σε απόφαση για την επιβολή κυρώσεων, αλλά στελέχη της βιομηχανίας και εμπειρογνώμονες έχουν αντιδράσει.

«Οι δασμοί δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται για να προστατεύσουν τους κορυφαίους κατασκευαστές μας από τον ουσιαστικό ανταγωνισμό», δήλωσε η Julia Poliscanova, ανώτερη διευθύντρια για τα οχήματα και τις αλυσίδες εφοδιασμού ηλεκτροκίνησης οργάνωσης Transport &; Environment.

«Αυτό που έχει σημασία πάνω από τους κλιματικούς στόχους, οι οποίοι είναι κρίσιμοι, είναι στην πραγματικότητα να έχουμε τοπικές θέσεις εργασίας και η απαλλαγή από τον άνθρακα να μην οδηγήσει σε αποβιομηχάνιση».

Με έτος ίδρυσης το 1995, η BYD ξεκίνησε κατασκευάζοντας μπαταρίες, πριν επεκταθεί στα αυτοκίνητα το 2003. Ξεκίνησε τις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη πριν από τρία χρόνια με εντυπωσιακή παρουσία στις εκθέσεις αυτοκινήτου του Παρισιού και του Μονάχου.

Προς το παρόν, είναι η πρώην βρετανική μάρκα MG Motor που ηγείται της «απόβασης» των Κινέζων στην Ευρώπη, αφού πέρασε χρόνια για να ανοικοδομήσει το δίκτυο αντιπροσώπων και την πελατειακή της βάση από την εξαγορά της το 2007 από την Shanghai Automotive Industry Corp. Τώρα κατέχει τη δεύτερη θέση σε πωλήσεις EV του Ηνωμένου Βασιλείου με το MG4, πίσω μόνο από το Model Y της Tesla.

Οι κατεστημένες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εξετάζουν στρατηγικές για την αντιμετώπιση της πρόκλησης, συμπεριλαμβανομένων νέων συμμαχιών. Η Renault ψάχνει ανοιχτά για συνεργάτες προκειμένου να μειώσει το κόστος σε μια πλατφόρμα μικρών αυτοκινήτων, ενώ η Stellantis θα ξεκινήσει τις πωλήσεις τον Σεπτέμβριο των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται μέσω της κοινοπραξίας της με την κινεζική Leapmotor.

«Δεν έχουμε καμία πρόθεση να αφήσουμε αυτή τη ζώνη τιμών να μονοπωληθεί από τους Κινέζους ανταγωνιστές μας», δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Carlos Tavares, απορρίπτοντας ωστόσο τη λογική των δασμών. «Δεν πιστεύουμε ότι ο προστατευτισμός θα μας δώσει μια μακροπρόθεσμη διέξοδο από αυτόν τον ανταγωνισμό».

Ο Tavares έχει από καιρό δώσει έμφαση στην ταχεία δράση για την αντιμετώπιση του αυξανόμενου ανταγωνισμού. Η συμφωνία με τη Leapmotor, που οριστικοποιήθηκε τον Οκτώβριο, προσφέρει στη Stellantis πρόσβαση στα πλεονεκτήματα κόστους της Κίνας και στην προηγμένη τεχνολογία EV, στοιχεία για τα οποία οι ΗΠΑ και η ΕΕ έχουν κατηγορήσει τις κινεζικές εταιρείες ότι επωφελούνται από αθέμιτες κρατικές ενισχύσεις.

Ενώ το συνολικό μερίδιο των κινεζικών εμπορικών σημάτων στην αγορά των EV στην Ευρώπης ήταν περίπου 7% πέρυσι, το Transport &; Environment προβλέπει ότι θα μπορούσε να φτάσει το 11% φέτος και το 20% το 2027.

Κρίνοντας από τις κριτικές, οι κατεστημένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ έχουν δίκιο να λαμβάνουν σοβαρά υπόψη αυτοκίνητα όπως το Seagull. Η Caresoft Global, μια εταιρεία μηχανικών του Μίσιγκαν που αποσυναρμολογεί οχήματα για να αξιολογήσει την ποιότητα και τις τεχνικές κατασκευής, μελέτησε το Seagull για να αξιολογήσει λεπτομέρειες εξοικονόμησης χρημάτων στην κατασκευή του.

«Όλοι στη βιομηχανία θα πρέπει να πάρουν το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πολύ στα σοβαρά», δήλωσε ο πρόεδρος της Caresoft, Terry Woychowski, σε ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε στο InsideEVs. «Αλλάζει τον ορισμό του value for money».

Διαβάστε ακόμη:

Κώστας Καραφωτάκης – Τάκης Πέρκιζας: Το σχέδιο για τη νέα εποχή της ΕΨΑ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version