Αλλά πολλές από τις προσφορές λογισμικού αυτοκινήτων της CES θα είναι περισσότερο για το θεαθήναι παρά ουσιαστικές. Αναλυτές και άλλοι παράγοντες της βιομηχανίας λένε ότι η διαφημιστική εκστρατεία κρύβει ένα πιεστικό πρόβλημα που δεν θα λυθεί από ένα πιο συναρπαστικό ψηφιακό κόκπιτ.
«Το βασικό σημείο που θα ήθελα να δω είναι πώς θα μεταμορφώσουμε τις πρακτικές ανάπτυξης λογισμικού στη βιομηχανία» δήλωσε ο Moritz Neukirchner, ανώτερος διευθυντής της Elektrobit, μιας εταιρείας λογισμικού αυτοκινήτων.
Το επόμενο σύνορο της αυτοκινητοβιομηχανίας, η επανάσταση των οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό, είναι το κλειδί για μια πραγματικά ολοκληρωμένη εμπειρία οδηγού. Είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που σχεδιάζουν να δημιουργήσουν aftersales έσοδα. Το όχημα που καθορίζεται από λογισμικό μπορεί να αποκτήσει νέες λειτουργίες μέσω ενημερώσεων συστήματος over-the-air σε κλίμακα και εξοικονομεί επίσης κόστος υλικών από τους κατασκευαστές.
Τα πραγματικά οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό παραμένουν απρόσιτα – όχι λόγω τεχνικών προκλήσεων, αλλά μάλλον οργανωτικών. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες και προμηθευτές είναι τόσο συνηθισμένοι σε έναν τρόπο να κάνουν πράγματα που μέχρι στιγμής δεν έχουν καταφέρει να απαλλαγούν από παλιά πρότυπα και συνήθειες για την κατασκευή οχημάτων με ευέλικτο τρόπο.
«Πώς μπορείτε να πάρετε πολλαπλές πλατφόρμες με διαφορετικό υλικό και διαφορετικό λογισμικό και να το κάνετε να λειτουργεί σε μια προσιτή βάση εφοδιασμού και πελατειακής βάσης;» δήλωσε ο Paul Thomas, πρόεδρος της Bosch στη Βόρεια Αμερική. «Θα ήταν ευκολότερο αν είχες ένα λευκό κομμάτι χαρτί και δεν είχες βαριά κληρονομιά».
Το γεγονός ότι οι φανταχτερές παραστάσεις θα προσπαθήσουν να καλύψουν ένα επίμονο πρόβλημα της βιομηχανίας μιλάει για τους περιορισμούς της CES. Οι ρίζες της ως έκθεση ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης είναι βαθιές και για ορισμένες εταιρείες το σημάδι μιας επιτυχημένης έκθεσης είναι ένα viral βίντεο επιρροής και όχι μια καινοτόμος επιφοίτηση.
Ορισμένοι φοβούνται ότι η έκθεση θα δείξει ότι οι εταιρείες αφιερώνουν ενέργεια στην τελευταία εφαρμογή του ChatGPT και όχι σε πιο ουσιαστικές εφαρμογές της τεχνητής νοημοσύνης και άλλων εργαλείων λογισμικού.
Το βασικό πρόβλημα είναι «πώς θα μπορούσα να ενσωματώσω στοχευμένες περιπτώσεις χρήσης AI για να επιτρέψω καλύτερη οριζόντια κλιμάκωση, να επιτρέψω ταχύτερη ενσωμάτωση σε διαφορετικούς προμηθευτές, να επιτρέψω ταχύτερη αναβάθμιση δεξιοτήτων», δήλωσε ο Mike Quinn, επικεφαλής της τεχνολογίας αυτοκινήτων και στόλων στο Boston Consulting Group. «Αυτού του είδους τα πράγματα, νομίζω, θα κινήσουν πραγματικά τον τροχό πολύ περισσότερο από το επόμενο chatbot».
Τα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό διαθέτουν ευέλικτα και αναβαθμίσιμα προγράμματα υπολογιστών που επιτρέπουν νέες λειτουργίες του οχήματος. Οι οδηγοί θα μπορούν να ενεργοποιούν νέες δυνατότητες και δυνατότητες σχεδόν αμέσως με αναβαθμίσεις λογισμικού που παρέχονται over-the-air.
Τα Tesla είναι ότι πιο κοντινό στα οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό στις ΗΠΑ, επειδή μπορούν να εκδίδουν τέτοιες ενημερώσεις. Ωστόσο, άλλες εταιρείες δεν μπορούν να σχεδιάσουν προγράμματα για την Tesla και ένα ανοιχτό οικοσύστημα είναι ένα χαρακτηριστικό γνώρισμα του πραγματικού οχήματος που καθορίζεται από λογισμικό.
Είναι τεχνικά δυνατό τώρα για άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να ενημερώσουν τα οχήματα εξ αποστάσεως και να προσθέσουν λειτουργικότητα, αλλά η εκτέλεση είναι περίπλοκη. Διαφορετικές μάρκες και διαφορετικά έτη πώλησης των μοντέλων τους κάτω από έναν μόνο κατασκευαστή μπορούν να έχουν διαφορετικές εκδόσεις λογισμικού, παραλλαγές λογισμικού και εκδόσεις διεπαφών προγραμματισμού εφαρμογών.
Η απλή παρακολούθηση αυτών και η προώθηση ενημερώσεων στα διάφορα οχήματα, τα οποία είναι γεμάτα με υλικό και λογισμικό για συγκεκριμένες εργασίες, είναι μια πρόκληση.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές αναγνωρίζουν ότι υπάρχει μια διαδικασία ανάπτυξης πιο κατάλληλη για το όχημα που καθορίζεται από το λογισμικό που βασίζεται σε λιγότερο και πιο λειτουργικό hardware. Οι δυνατότητες θα τροφοδοτούνται από το ανώτερο επίπεδο της στοίβας λογισμικού, της εφαρμογής και τα μεσαία στρώματα θα είναι πιο ευέλικτα και ικανά να υποστηρίξουν διαφορετικές λειτουργίες. Τα οφέλη υπερβαίνουν την ευπλαστότητα του λογισμικού.
Η Rivian, για παράδειγμα, μείωσε το μήκος καλωδίωσης κατά 2,6 km, αφαίρεσε 11 ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου, μείωσε το βάρος του οχήματος κατά 44 kg, εξοικονόμησε 20% στο κόστος υλικών και μείωσε το αποτύπωμα άνθρακα κατά 15% μεταξύ της πρώτης και της δεύτερης γενιάς των οχημάτων R1.
Αλλά είναι δύο διαφορετικά πράγματα το να γνωρίζεις πώς να το κάνεις και να το πραγματοποιείς. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες «δεν είναι πολύ καλά δομημένες για να πάνε και να κάνουν ό, τι έχουν κάνει η Rivian και η Tesla», δήλωσε ο Alex Oyler, διευθυντής της SBD Automotive, Βόρεια Αμερική. «Υπάρχει πάρα πολύ μεγάλη κληρονομιά εκεί όσον αφορά την αλυσίδα εργαλείων, τις δυνατότητες και την αρχιτεκτονική».
Σίγουρα, η CES θα επισημάνει κάποια πραγματική επίλυση προβλημάτων της βιομηχανίας. Εταιρείες λειτουργικών συστημάτων και πυριτίου όπως η Nvidia και η Qualcomm θα ανακοινώσουν τις απαραίτητες καινοτομίες υπολογιστικής ισχύος και υλικού για την κλιμάκωση οχημάτων που καθορίζονται από λογισμικό.
Η Bosch δήλωσε ότι θα μοιραστεί τον τρόπο με τον οποίο η AI βελτιώνει τον χρόνο ανάπτυξης και την ακρίβεια στην αλυσίδα εργαλείων και θα συνεργαστεί με πελάτες και συνεργάτες σε υλικό και λογισμικό.
Οι εταιρείες ημιαγωγών και λογισμικού θα προσφέρουν πόρους μηχανικής με στόχο τον εξορθολογισμό της αρχιτεκτονικής και των εμπειριών ανάπτυξης. Hyperscalers όπως το Amazon Web Services και το Google Cloud Platform θα δείξουν πώς τα εργαλεία τους μπορούν να παρέχουν χωρητικότητα διακομιστή και να εξορθολογίσουν πολύπλοκες διαδικασίες.
Αλλά το κέντρο βάρους της CES είναι ασφαλώς η επίδειξη των εκθεμάτων. Εκεί, περιμένετε λιγότερα αποτελέσματα και περισσότερη λάμψη. Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Quinn: «Οι πρακτικές λύσεις συμβαίνουν πίσω από κλειστές πόρτες».
Διαβάστε ακόμη
Ρεύμα: Ποιοι δικαιούχοι θα λάβουν τη νέα επιδότηση
Metlen: Κατέθεσε αίτηση για την εισαγωγή στο LSE – Δήλωση Μυτιληναίου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα