Με την Tonale, το πρώτο νέο μοντέλο της Alfa Romeo από τότε που κυκλοφόρησε το μεσαίο SUV Stelvio το 2016 και επίσης το πρώτο στην εποχή της Stellantis, η μιλανέζικη εταιρεία εντάσσεται για πρώτη φορά στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV.

Μόνο στην Ευρώπη, αυτή η κατηγορία αντιπροσωπεύει 2,5 έως 3 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Alfa Romeo, Jean-Philippe Imparato, γι’ αυτό πιστεύει ότι μια επιτυχημένη κυκλοφορία της Tonale θα μπορούσε να διπλασιάσει τις παγκόσμιες πωλήσεις της Alfa σε περισσότερες από 100.000 έως το 2023.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε ο Imparato στον συνεργάτη της Automotive News Europe, Luca Ciferri και τον ανταποκριτή Andrea Malan, η Alfa Romeo παρέδωσε 55.000 αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο, από 63.300 το 2020. Ο τελευταίος αριθμός, ωστόσο, περιελάμβανε 14.400 μονάδες της Giulietta, της οποίας η παραγωγή τελείωσε στα τέλη του 2020, αλλά εξακολουθούσε να αντιστοιχεί σε 4.800 πωλήσεις πέρυσι.

Η Ευρώπη αντιπροσώπευε το 50% των παγκόσμιων πωλήσεών της Alfa Romeo, με το ήμισυ αυτής της ζήτησης να προέρχεται από την Ιταλία. Το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων έγινε στη Βόρεια Αμερική, με την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού να αντιπροσωπεύει το υπόλοιπο.

Στην κατηγορία D (μεσαίου μεγέθους), αν υπολογιστούν μόνο τα μοντέλα που τροφοδοτούνται από κινητήρες εσωτερικής καύσης –που είναι και οι μοναδικές εκδόσεις που η Alfa Romeo προσφέρει επί του παρόντος στις Giulia και Stelvio– το μερίδιο της εταιρείας ήταν αυξημένο παντού, εκτός από την Κίνα.

Σύμφωνα με τον Imparato, η επί του παρόντος έλλειψη ηλεκτροκίνητων μοντέλων στην γκάμα κοστίζει στην Alfa Romeo το 30% των πιθανών πωλήσεών της στις εταιρικές μισθώσεις. Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 15% των συνολικών πωλήσεων της εταιρείας.

Χάνονται επίσης πωλήσεις στο retail σε χώρες όπως η Γαλλία και το Βέλγιο, όπου τα αυτοκίνητα που έχουν υψηλές εκπομπές CO2 φορολογούνται βαριά. Την ίδια χρονική περίοδο, η στροφή προς τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα ήταν ραγδαία.

Για παράδειγμα, οι ηλεκτροκίνητες πωλήσεις (αμιγώς ηλεκτρικά και plug-in hybrid μοντέλα) στην Ιταλία στις κατηγορίες που η Alfa Romeo έχει παρουσία αυξήθηκαν στο 79% στα τέλη του 2021 από 29% στις αρχές του 2020. Γι’ αυτό και η Tonale θα προσφέρεται εξαρχής με υβριδικά κινητήρια σύνολα.

Ο Imparato ποντάρει πολλά στην κυκλοφορία της plug-in υβριδικής έκδοσης των 275 PS της Tonale που θα κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο, πράγμα που σημαίνει ότι θα αρχίσει να καταγράφει νούμερα κυρίως μέσα στο 2023, οπότε προσδοκά και υψηλό μερίδιο.

Θεωρεί επίσης ότι πολλά θα εξαρτηθούν από τους κανονισμούς CO2 σε κάθε ευρωπαϊκή αγορά. Σε χώρες με αυστηρούς κανόνες για τις εκπομπές CO2, περιμένει το μερίδιο της plug-in υβριδικής έκδοσης Tonale να φτάσει το 80% σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις της γκάμας.

Οσο για τις συνολικές προσδοκόμενες πωλήσεις της Tonale, ο Imparato ξεκαθαρίζει ότι ο όγκος δεν ισοδυναμεί με κερδοφορία. Αν η Tonale αποσπούσε το 1% της αγοράς των μικών-μεσαίων SUV της Ευρώπης θα ισοδυναμούσε με 25.000 αυτοκίνητα ενώ το 3% με 75.000 μονάδες.

Ο ίδιος, δεδομένου ότι η Tonale θα ξεκινήσει τις πωλήσεις τον Ιούνιο, θα ήταν πολύ ευχαρτιστημένος με 30.000 μονάδες μέχρι το τέλος του 2022. Για ένα ολόκληρο έτος, οι παγκόσμιες δυνατότητες πωλήσεων του Tonale θα μπορούσαν να κυμαίνονται από 70.000 έως 80.000 μονάδες, με την ευρωπαϊκή αγορά να αντιπροσωπεύει 45.000 έως 60.000 μονάδες και αυτή των ΗΠΑ 10.000 έως 15.000 αυτοκίνητα.

Πάντως ο CEO της Alfa Romeo υποστηρίζει ότι το σημείο κερδοφορίας της Tonale είναι πολύ χαμηλότερο από τις 45.000 μονάδες. Κι αυτό επειδή η διατήρηση στη ζωή του εργοστασίου του Pomigliano δεν εξαρτάται από τις πωλήσεις της Tonale, δεδομένου ότι εκεί επίσης κατασκευάζεται και το πολύ δημοφιλές FIAT Panda.

Σημειώνει λοιπόν χαρακτηριστικά: «Αν κατασκευάσουμε 30.000 Tonale, αυτό δεν θα είναι πρόβλημα. Πρόκειται για στρατηγική επιλογή. Ξέρουμε από πού ξεκινάμε. Δεν μπορούμε να χτίσουμε μια premium επωνυμία εάν βρισκόμαστε συνεχώς υπό πίεση για την παραγωγή μεγάλων ποσοτήτων».

Διαβάστε ακόμα

Τσουχτερά πρόστιμα σε επιχειρήσεις που πιάστηκαν να κερδοσκοπούν

Κομισιόν: Επιβεβαιώνει την αναστολή στους δημοσιονομικούς κανόνες για το 2022 – «Παγώνει» την απόφαση για το 2023

ΟΑΕΔ: Δύο προγράμματα 100 εκατ. ευρώ για την κατάρτιση 80.000 ανέργων