Μια σειρά πρωτοβουλιών για που θα οδηγήσουν την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία ηλεκτρικών οχημάτων στο μέλλον αναμένεται να περιγράψει ο Elon Musk στην εκδήλωση της Ημέρας Επενδυτών, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πλατφόρμας οχημάτων που θα χρησιμοποιηθεί για ένα φθηνό μοντέλο εισόδου και για ένα αυτόνομο robotaxi.
Ενα Tesla των 25.000 δολαρίων είναι η κύρια είδηση που αναζητούν οι αναλυτές του κλάδου, δεδομένου του κενού που υπάρχει στην γκάμα της εταιρείας για ένα mainstream μαζικό μοντέλο. Αναμένονται επίσης περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς η Tesla σχεδιάζει να αυξήσει τις πωλήσεις των οχημάτων της κατά 50% ετησίως για το άμεσο μέλλον, στόχος ιδιαίτερα φιλόδοξος παρά το γεγονός ότι η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία εργάζεται ήδη πάνω σε προηγμένες τεχνολογίες μπαταριών και αναπτύσσει ανθρωποειδή ρομπότ για εργασία σε εργοστάσια.
Η Tesla πιθανότατα να ανακοινώσει επίσης ένα –ή και περισσότερα- νέα εργοστάσια, με το Μεξικό και την Ινδονησία ως πιθανές εγκαταστάσεις. Πράγματι, χθες Τρίτη, ο Πρόεδρος του Μεξικού Andres Manuel Lopez Obrador είπε ότι η Tesla θα κατασκευάσει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Μοντερέι, αλλά δεν υπήρξε επιβεβαίωση του σχεδίου ούτε από την Tesla ούτε από τον Musk.
«Ανυπομονώ για την Ημέρα Επενδυτών της Tesla την 1η Μαρτίου», έγραψε ο Musk στο Twitter πριν από λίγες ημέρες. «Θα είναι ένα μήνυμα ελπίδας και θετικότητας για το μέλλον». Ο Musk είπε ότι θα παρουσιάσει το «Master Plan 3» της Tesla για «ένα πλήρως βιώσιμο ενεργειακό μέλλον».
Τα προηγούμενα στρατηγικά σχέδια της εταιρείας επικεντρώθηκαν στην ανάπτυξη της γκάμας των μοντέλων της και στη συνέχεια στην κλιμάκωση της παραγωγής τους. Για τους αναλυτές αυτοκινήτων, μεγάλο μέρος της προσδοκίας επικεντρώνεται στην πρόθεση της Tesla να λανσάρει ένα βασικό μοντέλο που θα επεκτείνει την εμβέλεια της μάρκας σε έναν ευρύτερο πληθυσμό αγοραστών νέων αυτοκινήτων.
Η Tesla μείωσε πρόσφατα τις τιμές σε όλη την γκάμα των μοντέλων της προκειμένου να αντιμετωπίσει τη διαφαινόμενη τάση για μείωση της ζήτησης. Το υπάρχον «βασικό» μοντέλο της εταιρείας είναι το Model 3, που στις ΗΠΑ ξεκινά από τα 44.630 δολάρια αλλά οι αναλυτές προβλέπουν ένα μοντέλο κοντά στα 25.000 δολάρια. «Η αίσθηση μου είναι ότι η Tesla και ο Elon αισθάνονται την πίεση του ανταγωνισμού περισσότερο από ποτέ», δήλωσε ο Karl Brauer, εκτελεστικός αναλυτής στο iSeeCars.com.
Ο Musk πρέπει να παρουσιάσει νέα και ανανεωμένα μοντέλα της Tesla για να ξεπεράσει τους προβληματισμούς των καταναλωτών για τον γηρασμένο πλέον στόλο της εταιρείας και τις υψηλές τιμές, είπε ο Brauer. «Πρέπει να ταρακουνήσει τα νερά. Ηρθε η ώρα για ένα ολοκαίνουργιο Tesla».
Σύμφωνα με τον Brauer, αυτό που θα απογοήτευε τους επενδυτές θα ήταν ο Musk να εκστομίσει περισσότερες υποσχέσεις που δεν μπορεί να τηρήσει. Για παράδειγμα εδώ και κάμποσα χρόνια έχει υποσχεθεί πλήρως αυτόνομο Tesla καθώς και σημαντική πρόοδο στην τεχνολογία των μπαταριών, υποσχέσεις που δεν έγιναν πραγματικότητα.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, η Tesla εργάζεται πάνω σε μια ανανεωμένη έκδοση του Model 3 και πρόσφατες κατασκοπευτικές φωτογραφίες δείχνουν το μικρό σεντάν της εταιρείας με καμουφλάζ εμπρός και πίσω, να υποβάλλεται σε δοκιμές στους δρόμους των ΗΠΑ.
Τις τελευταίες ημέρες, ο Musk δημοσίευσε βίντεο από το επερχόμενο pick-up Cybertruck στα κεντρικά γραφεία της Tesla στο Τεξας και επιβεβαίωσε στο Twitter ότι θα χρησιμοποιήσει ένα νέο κράμα χάλυβα για τα άβαφα εξωτερικά πάνελ του.
Το Cybertruck, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2019, θα βγει στην παραγωγή φέτος. Ενώ το pick-up έχει χιλιάδες κρατήσεις, η Tesla δεν έχει ακόμα ενημερώσει για τις ακριβείς προδιαγραφές ή την τιμή του. Περισσότερες λεπτομέρειες ενδέχεται να ανακοινωθούν σήμερα.
Ο αναλυτής της Morgan Stanley, Adam Jonas, δήλωσε σε μια έκθεσή του την περασμένη εβδομάδα ότι η Tesla προσπαθεί να μειώσει το κόστος μέσω βελτιώσεων στην κατασκευή, καθιστώντας ένα όχημα των 25.000 δολαρίων οικονομικά βιώσιμο, ενώ παράλληλα θα μειώσει και τις τιμές σε όλη τη γκάμα της.
«Η μεγάλη εικόνα εδώ είναι ότι η Tesla προσπαθεί να επανεφεύρει πλήρως τη διαδικασία κατασκευής αυτοκινήτων», είπε ο Jonas στην προεπισκόπηση του Investor Day. «Με έναν δεδηλωμένο στόχο για μια ανταγωνιστική τιμή στα 25.000 δολάρια, η Tesla θα πρέπει να σημειώσει σημαντική πρόοδο από το τρέχον κόστος ανά όχημα».
Η επερχόμενη τρίτη πλατφόρμα της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για robataxi χωρίς ανθρώπινο έλεγχο. Ο Musk είπε ότι η Tesla θα κατασκευάσει ένα τέτοιο προϊόν, αλλά το λεγόμενο λογισμικό Full Self-Driving της εταιρείας έχει χαρακτηριστεί επί του παρόντος ως σύστημα Eπιπέδου 2, το οποίο είναι προηγμένη υποβοήθηση οδηγού και όχι αυτόνομο σύστημα Επιπέδου 4 ή Επιπέδου 5.
Οι δύο προηγούμενες πλατφόρμες οχημάτων της Tesla αναπτύχθηκαν για τα Model S και Model X και για τα μικρότερα Model 3 και Model Y. Η νέα πλατφόρμα που υποσχέθηκε η Tesla για την Ημέρα των Επενδυτών αναμένεται να υποστηρίζει μικρότερα οχήματα. Ο Musk είπε ότι η κατασκευή του θα κοστίζει στην Tesla περίπου το μισό από αυτό που τώρα είναι το κόστος κατασκευής των Model 3 και Y.
Ο Pierre Ferragu, συνεργάτης της New Street Research, αναμένει ένα μικρότερο Tesla, που ανεπίσημα ονομάζεται Model 2. Ο Ferragu πιστεύει ότι ένα βασικό μοντέλο θα βοηθήσει την αυτοκινητοβιομηχανία να επιτύχει τους μεγάλους στόχους της για αύξηση των πωλήσεων.
«Το Model 2 είναι κρίσιμο για τη συνέχιση της επιτυχημένης πορείας της Tesla και θα μάλλον θα μάθουμε πολλά περισσότερα αυτήν την εβδομάδα για αυτό», έγραψε ο Ferragu σε ανάρτησή του στο Twitter την Κυριακή. Παρουσίασε επίσης μια σύντομη ανάλυση του τι περιμένει από το νέο όχημα.
Το Model 2, έγραψε ο Ferragu, θα πρέπει να είναι 15% πιο κοντό και 30% ελαφρύτερο από το τρέχον Model 3, με μια μπαταρία 25% μικρότερη. Θα πρέπει να είναι 37% φθηνότερο στην κατασκευή του, με περίπου 22.000 δολάρια ανά μονάδα.
Διαβάστε ακόμη
Παραιτήθηκε ο Κώστας Αχ. Καραμανλής από υπουργός Μεταφορών
Η Κομισιόν έστειλε την Ελλάδα στο Ευρωδικαστήριο για τις σιδηροδρομικές μεταφορές πριν 15 ημέρες