search icon

Αυτοκίνητο

Τέλος εποχής: Αποχωρεί ο CEO της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες

Η Stellantis δήλωσε ότι θα ορίσει τον διάδοχο του Tavares μέχρι το τέταρτο τρίμηνο του 2025.

Η Stellantis επιβεβαίωσε ότι ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares θα αποσυρθεί στο τέλος του συμβολαίου του, στις αρχές του 2026, ενώ ανακοίνωσε σημαντικές αλλαγές στην ανώτερη διοίκηση υπό την πίεση δυσμενών αποτελεσμάτων στη Βόρεια Αμερική.

Η επιβεβαίωση της αποχώρησης του Tavares έρχεται εβδομάδες αφότου η Stellantis δήλωσε ότι αναζητούσε τον διάδοχό του, αν και εκείνη την εποχή είπε ότι ήταν πιθανό να παραμείνει και μετά τη λήξη του συμβολαίου του.

Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης, η Stellantis δήλωσε ότι ο Jean-Philippe Imparato διορίζεται διευθύνων σύμβουλος για την Ευρώπη, εκτός από τον ρόλο του ως CEO του τμήματος Pro One LCV. Αντικαθιστά τον Uwe Hochgeschurtz, ο οποίος θα αποχωρήσει από τον όμιλο.

Ο Santo Ficili θα ηγηθεί των Alfa Romeo και Maserati. Ο Ficili ήταν προηγουμένως διευθυντής της Stellantis για την Ιταλία. Αντικαθιστά τον Imparato ως CEO της Alfa Romeo και τον Davide Grasso ως CEO της Maserati.

Η εταιρεία διόρισε επίσης τον Doug Ostermann, πρώην διευθύνοντα σύμβουλο του τμήματος της Κίνας, ως επικεφαλής οικονομικών, αντικαθιστώντας τη Natalie Knight, η οποία αποχωρεί από την εταιρεία.

Η μέχρι πρόσφατα επικεφαλής οικονομικών της Stellantis, Natalie Knight

Ο Antonio Filosa είναι ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Βόρειας Αμερικής εκτός από τον ρόλο του ως CEO της Jeep, διαδεχόμενος τον Carlos Zarlenga, του οποίου ο μελλοντικός ρόλος δεν έχει ανακοινωθεί.

Ο Tavares, στον οποίο αναγνωρίζεται ότι έκανε τη Stellantis μία από τις πιο κερδοφόρες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο, ηγείται του ομίλου από τη δημιουργία του, το 2021, μέσω της συγχώνευσης μεταξύ της Fiat Chrysler Automobiles και του ομίλου PSA, στον οποίο ήταν διευθύνων σύμβουλος από το 2014.

Ωστόσο, το υπερβολικά μεγάλο στοκ αδιάθετων αυτοκινήτων της εταιρείας και η πτώση των κερδών τους τελευταίους μήνες έχουν σοκάρει τους παρατηρητές της βιομηχανίας μετά από χρόνια που τα μεγάλα περιθώρια κέρδους της Stellantis ήταν ο φθόνος των ανταγωνιστών στο Ντιτρόιτ και όχι μόνο.

Τα κέρδη και οι πωλήσεις στη Βόρεια Αμερική μειώνονται, αναγκάζοντάς τη Stellantis την περασμένη εβδομάδα να μειώσει την πρόβλεψή της για τα κέρδη του 2024, γεγονός που ενδέχεται να σηματοδοτήσει πιθανές περικοπές στα μερίσματα και τις επαναγορές μετοχών το επόμενο έτος.

Η μετοχή της εταιρείας έχει υποχωρήσει κατά 42% φέτος μετά από λάθη στη Βόρεια Αμερική, όπου οι πωλήσεις δημοφιλών προϊόντων όπως τα pick-up Jeep και Ram παράγουν συνήθως μεγάλο μέρος των κερδών της.

«Αφού απέρριψε τις ανησυχίες των επενδυτών σχετικά με το μεγάλο στοκ και τις εκπτώσεις στις ΗΠΑ για το μεγαλύτερο μέρος των τελευταίων 12 μηνών, η εταιρεία απώλεσε σημαντικό μέρος της εμπιστοσύνης της αγοράς όταν μείωσε τις προβλέψεις στα τέλη Σεπτεμβρίου», ανέφεραν αναλυτές της Bernstein.

«Ο σημερινός ανασχηματισμός της διοίκησης προστίθεται σε έναν αυξανόμενο κατάλογο αλλαγών στην ανώτερη διοίκηση (21 τους τελευταίους 12 μήνες) αλλά μάλλον δεν θα είναι σε θέση να ηρεμήσει τα νεύρα των επενδυτών», πρόσθεσαν. Η Stellantis την περασμένη εβδομάδα μείωσε την πρόβλεψή της από θετικές ταμειακές ροές σε αρνητικές ταμειακές ροές μεταξύ 5 και 10 δισ. ευρώ φέτος.

Ο Tavares είχε προηγουμένως υποστηρίξει ότι οι 14 μάρκες του ομίλου, συμπεριλαμβανομένων των Maserati, FIAT, Peugeot και Jeep ήταν όλα περιουσιακά στοιχεία στο χαρτοφυλάκιο της Stellantis, αλλά τον Ιούλιο δήλωσε ότι οι εταιρείες με κακές επιδόσεις θα μπορούσαν να μειωθούν για να μειώσουν το κόστος.

Η Stellantis έχει να αντιμετωπίσει (και) τον τρομερό ανταγωνισμό από τους Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων που κερδίζουν μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη. Ο Tavares ανέφερε χαρακτηριστικά ότι για να νικήσει η Stellantis αυτούς τους αντιπάλους, θα πρέπει να προσπαθήσουν «να γίνουν οι ίδιοι Κινέζοι».

Η Stellantis κυνηγά μια απότομη αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών μοντέλων της, με στόχο το 100% των πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων της και το 50% των επιβατικών αυτοκινήτων και των ελαφρών φορτηγών της να είναι ηλεκτρικά μέχρι το 2030 στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ αντίστοιχα. Η εταιρεία σχεδιάζει να προσφέρει 75 ηλεκτρικά μοντέλα παγκοσμίως μέσα σε αυτό το χρονικό πλαίσιο.

Καθώς η Stellantis προσπαθεί να οξύνει τη στρατηγική της και να βελτιώσει την οικονομική της θέση, ο Tavares αντιμετώπισε σκληρή κριτική από το συνδικάτο United Auto Workers, τους αντιπροσώπους και τους μετόχους. «Η ευρεία αναδιοργάνωση της διοίκησης είχε ως στόχο να αντιμετωπίσει αυτές τις ανησυχίες», ανέφερε σε δήλωσή του στις 10 Οκτωβρίου.

«Κατά τη διάρκεια αυτής της δαρβινικής περιόδου για την αυτοκινητοβιομηχανία, το καθήκον και η ηθική μας ευθύνη είναι να προσαρμοστούμε και να προετοιμαστούμε για το μέλλον», πρόσθεσε.

Εκτός από τις αλλαγές στη διοίκηση, η Stellantis ανατρέπει επίσης τη δομή της, μεταφέροντας την οργάνωση της εφοδιαστικής αλυσίδας υπό τον Maxime Picat στο τμήμα παραγωγής υπό τον Arnaud Deboeuf, σε μια προσπάθεια να δώσει μεγαλύτερη προσοχή στη βελτίωση της απόδοσης μεταξύ των προμηθευτών της.

Διαβάστε ακόμη

«Καταιγίδα» πλειστηριασμών για βιομηχανικά ακίνητα (pics)

Καλώδιο Κρήτης – Κύπρου: Τα επόμενα βήματα για την ηλεκτρική διασύνδεση

Φορολογικά κίνητρα για startups

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version