Να αποσυρθούν από την κυκλοφορία στα τέλη του 2021 τα παλαιά και ρυπογόνα ταξί θα πρέπει καθώς εκπνέει η τρίτη και τελευταία προθεσμία που τους έχει δώσει έχει δώσει η κυβέρνηση.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Newsauto.gr περίπου 8.000 παλαιά και ρυπογόνα Ταξί πρέπει να αποσυρθούν από την κυκλοφορία έως τις 31 Δεκεμβρίου 2021 και μάλιστα δεν υπάρχει καμία απολύτως περίπτωση να δοθεί νέα παράταση καθώς μέχρι σήμερα έχουν δοθεί συνολικά τρεις παρατάσεις ενώ υπάρχει κίνδυνος επιβολής προστίμου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Υπό αυτό το πρίσμα τα στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα αυξήσουν τα ποσά της επιδότησης για την απόκτηση ηλεκτρικών Ταξί στις 22.500 ευρώ από επαγγελματίες οδηγούς ώστε να μειωθεί η ατμοσφαιρική ρύπανση μέσα στις πόλεις. Παράλληλα όσοι αποκτήσουν κάποιο ηλεκτρικό Ταξί θα «απολαμβάνουν» και όλα εκείνα τα επιπλέον οφέλη που θα εφαρμόσουν πάρα πολλές δημοτικές Αρχές για να προστατεύσουν την υγεία των πολιτών τους βελτιώνοντας την ποιότητα του αέρα.

Ο στόλος των Ταξί στην Ελλάδα

Η Ελλάδα διατηρεί έναν από τους γηραιότερους και πιο ρυπογόνους στόλους οχημάτων Ταξί στην ΕΕ σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει και δημοσιεύει αποκλειστικά το Newsauto.gr.

Ειδικότερα στην Αττική κυκλοφορούν 13.779 οχήματα εκ των οποίων μόλις 1.369 αυτοκίνητα πληρούν την οδηγία Euro6. Δηλαδή μόλις ένα στα δέκα Ταξί είναι «καθαρό»! Επίσης 4.956 οχήματα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5, ενώ 4.336 αυτοκίνητα πληρούν την οδηγία ρύπων Euro4 και 3.188 οχήματα ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro3.

Στην Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 2.288 Ταξί εκ των οποίων μόλις τα 315 ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro6 με αποτέλεσμα και στην Συμπρωτεύουσα λιγότερο από ένα στα δέκα Ταξί να είναι «καθαρό». Στην οδηγία ρύπων Euro5 ανήκουν 648 οχήματα, η οδηγία Euro4 περιλαμβάνει 799 αυτοκίνητα και στην οδηγία ρύπων Euro3 ανήκουν 526 οχήματα.

Τραγική είναι η εικόνα των Ταξί στην υπόλοιπη Ελλάδα καθώς σε σύνολο 12.169 οχημάτων μόλις τα 719 ανήκουν στην οδηγία ρύπων Euro6! Δηλαδή ούτε το ένα στα δέκα Ταξί δεν είναι «καθαρό».

Αντίθετα η οδηγία ρύπων Euro3 περιλαμβάνει 5.684 αυτοκίνητα, η Euro4 αφορά σε 3.640 οχήματα και 2.126 Ταξί πληρούν την οδηγία ρύπων Euro5.

Συνολικά στην Ελλάδα κυκλοφορούν 9.328 Ταξί που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3, δηλαδή έχουν πρώτη άδεια κυκλοφορίας μεταξύ 2000 και 2004 και ποσοστό άνω του 80% θα πρέπει να αποσυρθεί.

 

Διαβάστε περισσότερα στο newsauto.gr