Η προτεινόμενη απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα αυτοκίνητα με ορυκτά καύσιμα το 2035 θα πρέπει να επαναδιαπραγματευτεί για να δώσει στα υβριδικά μοντέλα μεγαλύτερο ρόλο στη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Stellantis, Κάρλος Ταβάρες.
«Είναι απαραίτητο», είπε ο Ταβάρες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, όταν ρωτήθηκε αν χρειάζονταν συνομιλίες για την απαγόρευση. «Η δογματική απόφαση που ελήφθη για την απαγόρευση της πώλησης θερμικών οχημάτων το 2035 έχει κοινωνικές συνέπειες που δεν είναι διαχειρίσιμες».
Τα σχόλια του Ταβάρες έρχονται καθώς η ΕΕ ολοκληρώνει επί του παρόντος μια δέσμη προτάσεων για το κλίμα, η οποία ουσιαστικά περιλαμβάνει πλήρη απαγόρευση της πώλησης νέων οχημάτων με ορυκτά καύσιμα από το 2035. Για παράδειγμα, σύμφωνα με τις προτάσεις της ΕΕ, τα plug-in υβριδικά θα υπολογίζονται ως οχήματα χαμηλών εκπομπών μόνο μέχρι το 2030.
Ο Κάρλος Ταβάρες είπε ότι η μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα (EV), τα οποία, τουλάχιστον υπό τις παρούσες συνθήκες, είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα με κινητήρες εσωτερικής καύσης ή ακόμα και από τα υβριδικά ισοδύναμά τους, θα καταστήσει την ιδιοκτησία αυτοκινήτου απρόσιτη για πολλούς. «Εάν αρνηθείτε την πρόσβαση της μεσαίας τάξης στην ελευθερία μετακίνησης, θα έχετε σοβαρά κοινωνικά προβλήματα», είπε χαρακτηριστικά.
Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες αγκάλιασαν τα υβριδικά, ειδικά τα plug-in, ως τεχνολογία γέφυρας για να φτάσουν σε πλήρως ηλεκτρικά οχήματα και υποστήριξαν ότι αφού επένδυσαν δισεκατομμύρια ευρώ στη συγκεκριμένη τεχνολογία θα πρέπει να τους επιτραπεί να τα πωλούν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
«Αυτό που προτείνουμε στους Ευρωπαίους ηγέτες μας είναι μια μεταβατική λύση», είπε ο Ταβάρες. «Με την υβριδική τεχνολογία, σε όλες τις μορφές της, μπορούμε να διατηρήσουμε το προσιτό μέγεθος αυτών των οχημάτων και να μειώσουμε τις εκπομπές CO2 κατά 50%», πρόσθεσε.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι προμηθευτές έχουν επίσης υποστηρίξει ότι ο πλήρης εξηλεκτρισμός θα κοστίσει δεκάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας μεταξύ των εργαζομένων που κατασκευάζουν εξαρτήματα για κινητήρες εσωτερικής καύσης ή τους συναρμολογούν.
Στα του οίκου του, ο Tavares είπε ότι η Stellantis εξετάζει επίσης μια στρατηγική «asset light» για τις μάρκες Peugeot και Citroën στην Κίνα, όπου θα εισάγει ως επί το πλείστον έτοιμα οχήματα στην κινεζική αγορά αντί να τα παράγει σε τοπικά εργοστάσια συναρμολόγησης. Ο Κάρλος Ταβάρες είπε ότι οι συνομιλίες συνεχίζονται με τον Κινέζο εταίρο Dongfeng και είναι πολύ πιθανό να καταλήξουν στο συμπέρασμα: «δεν χρειαζόμαστε ένα εργοστάσιο στην Κίνα».
Η Stellantis αντιμετωπίζει προβλήματα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτου στον κόσμο, και εξετάζει επιλογές για να αλλάξει τις δραστηριότητές της. Αυτό περιλαμβάνει την ιδέα της εισαγωγής αυτοκινήτων αντί της λειτουργίας εργοστασίων που δεν έχουν πλήρη λειτουργία και παρουσιάζουν ζημίες.
Διαβάστε ακόμη
Ρίχνουν τα τιμολόγια ηλεκτρισμού οι πάροχοι ενέργειας για τον Νοέμβριο
Ακίνητα: Προς παράταση οδεύουν δύο ευνοϊκά μέτρα για τους ιδιοκτήτες
Η… Κακιά Σκάλα στα κανάλια, το σφυρί της Καικίλιας, ο εφοπλιστής και ο… ψιλικατζής σε νέες ιστορίες