Η Toyota έχει παρουσιάσει τις μπαταρίες στερεάς κατάστασης ως μια επαναστατική τεχνολογία που θα τροφοδοτήσει μια επόμενη γενιά προηγμένων ηλεκτρικών οχημάτων μεγάλης εμβέλειας που θα εμφανιστούν σε λίγα μόλις χρόνια.
Αλλά στην πραγματικότητα, η πρώτη παρτίδα εμπορικών μπαταριών πιθανότατα θα είναι αρκετή για να προμηθεύσει μόνο μερικές χιλιάδες οχήματα. Και η «μαζική παραγωγή» που προγραμματίζεται να ξεκινήσει το 2030 θα είναι αρκετή για λίγο πάνω από 10.000.
Τα στοιχεία, που προβλήθηκαν πρόσφατα σε μια ανάρτηση της Toyota Times, υπογραμμίζουν τον περιορισμένο αρχικό αντίκτυπο της τεχνολογίας μπαταριών στερεάς κατάστασης, παρά τις αρχικές μεγάλες προσδοκίες.
Η Toyota ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι θα συνεργαστεί με τον ιαπωνικό πετροχημικό γίγαντα Idemitsu Kosan για να εμπορευματοποιήσει την προηγμένη τεχνολογία μπαταριών στερεής κατάστασης στο χρονικό πλαίσιο 2027-28, ανοίγοντας τον δρόμο για αυτό που αποκαλούν μαζική παραγωγή «πλήρους κλίμακας» το 2030 και μετά.
Η Idemitsu θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ενός στερεού ηλεκτρολύτη σουλφιδίου που επιτρέπει υψηλή ενεργειακή ικανότητα και υψηλή ισχύ εξόδου. Μια πιλοτική μονάδα σε μεγαλύτερη κλίμακα θα αρχίσει να τις παράγει το οικονομικό έτος 2027.
Η επιχείρηση αυτή θα έχει αρχική ετήσια δυναμικότητα αρκετών εκατοντάδων τόνων. Ωστόσο , όπως ανέφερε η Toyota Times, η Idemitsu σχεδιάζει να ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή το 2030 αυξάνοντας την ετήσια παραγωγή σε αρκετές χιλιάδες τόνους. Η συγκεκριμένη παραγωγή αντιστοιχεί σε λίγο περισσότερα από 10.000 οχήματα ετησίως.
Πάντως, όπως πρόσθεσε το άρθρο της Toyota Times, ο αριθμός είναι «σύμφωνος με την προϊοντική σχεδίαση της Toyota».Η επιτυχής ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης θεωρείται κρίσιμη για την απελευθέρωση του δυναμικού των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, επιτρέποντας πολύ μεγαλύτερες αποστάσεις με μικρότερες και ελαφρύτερες συστοιχίες μπαταριών.
Οι μπαταρίες, οι οποίες έχουν κεραμικό ηλεκτρολύτη αντί για υγρό, είναι ενεργειακά πολύ πιο πυκνές, έχουν τη δυνατότητα για ταχύτερη φόρτιση και θεωρούνται ασφαλέστερες από τις σημερινές μπαταρίες ιόντων λιθίου υγρών ηλεκτρολυτών. Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αναμένεται να ταιριάξουν ιδανικά σε σπορ αυτοκίνητα και μεγάλα SUV.
Η νέα τεχνολογία αναμένεται να βοηθήσει την Toyota να επιτύχει τον στόχο της να πουλήσει 3,5 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα παγκοσμίως το 2030, ωστόσο η κατασκευή τους σε μεγάλη κλίμακα, διατηρώντας παράλληλα υψηλή ποιότητα, παραμένει μια πρόκληση. Η Toyota αναπτύσσει την προηγμένη τεχνολογία μπαταριών στο εργοστάσιό της στο Teiho, στην Toyota City, όπου μάλιστα παρουσίασε τις προσπάθειές της στους δημοσιογράφους τον περασμένο μήνα.
Η Toyota σχεδιάζει δύο εκδόσεις μπαταριών στερεάς κατάστασης. Η πρώτη αναμένεται γύρω στο 2027 έως το 2028. Με αυτή, η ιαπωνική εταιρεία στοχεύει σε αυτονομία κοντά στα 1.000 km και προβλέπει ότι θα μπορεί να επαναφορτίζεται από 10 έως 80% σε περίπου 10 λεπτά. Η δεύτερη, βελτιωμένη έκδοση παρουσιαστεί σε δεύτερη φάση, σε απροσδιόριστη ακόμα ημερομηνία. Η Toyota δήλωσε ότι θα έχει εμβέλεια που υπερβαίνει τα 1.200 km!
Η Idemitsu εργάζεται πάνω στις βασικές αρχές των μπαταριών στερεάς κατάστασης από το 2001, ενώ η Toyota ξεκίνησε τη δική της έρευνα και ανάπτυξη το 2006. Οι δυο τους άρχισαν από κοινού να ερευνούν στερεούς ηλεκτρολύτες με βάση το σουλφίδιο το 2013.
Η Toyota παρουσίασε ένα πρωτότυπο όχημα που τροφοδοτείται από μπαταρίες στερεάς κατάστασης το 2020 με κωδική ονομασία LQ pod. Ωστόσο η μαζική παραγωγή των μπαταριών στερεάς κατάστασης με επαρκή ταχύτητα και σταθερή ποιότητα είναι πολύπλοκη. Και βέβαια η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο δεν είναι η μόνη που επιδιώκει να κατακτήσει τη συγκεκριμένη τεχνολογία.
Μόνο στην Ιαπωνία, η Honda προχώρησε στη δημιουργία πιλοτικής γραμμής για μπαταρίες στερεάς κατάστασης πάνω στις οποίες επιδιώκει να βασίσει τη μετάβασή της σε αμιγώς ηλεκτρική αυτοκινητοβιομηχανία έως το 2040.
Από την πλευρά της η Nissan ανακοίνωσε σχέδια να επενδύσει περίπου 1,2 δισ. δολάρια στην ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης με στόχο να τις φέρει στην αγορά γύρω στο 2028. Σύμφωνα μάλιστα με τη Nissan, η πιλοτική παραγωγή τους θα ξεκινήσει άμεσα, εντός του 2024.
Διαβάστε ακόμη
Αττική Οδός: Απορρίφθηκε η προσφυγή των Vinci – Mytilineos κατά του διαγωνισμού
Ακτοπλοΐα: Τι φέρνει η επόμενη μέρα μετά τη συγχώνευση Attica – ANEK
Πυκνώνουν τα σύννεφα στην Ευρωζώνη – Ποια στοιχεία δείχνουν ύφεση (γραφήματα)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ