search icon

Αυτοκίνητο

Τα συνδεδεμένα αυτοκίνητα θα φέρουν κέρδη, αλλά όχι ακόμα (pics)

Η αυτοκινητοβιομηχανία εξακολουθεί να διευθετεί τις λεπτομέρειες, καθώς επιδιώκει να αποκομίσει κέρδη από τα δεδομένα που παράγονται και συλλέγονται μέσω του αυτοκινήτου

Ενώ οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επενδύσει δισεκατομμύρια σε στη συνδεσιμότητα και τις απομακρυσμένες υπηρεσίες, δεν έχουν ακόμη αποκομίσει τα προβλεπόμενα οικονομικά οφέλη.

Σύμφωνα με την S&P Global Mobility τα συνολικά έσοδα που παράγονται από τις συνδεδεμένες υπηρεσίες και τις ενημερώσεις επί πληρωμή είναι περίπου 6 δισεκατομμύρια δολάρια, σε σύγκριση με τις προβλέψεις εσόδων περίπου 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων για λογισμικό, υπηρεσίες και δεδομένα,.

«Οι προβλέψεις για τα έσοδα λογισμικού από τα οχήματα ήταν πάντα εξαιρετικά αισιόδοξες και προϋπέθεταν ιδανικές συνθήκες», δήλωσε η Stephanie Brinley, κύρια αναλύτρια αυτοκινήτων στην S&P Global Mobility.

Η κάποτε εξαιρετικά ελκυστική πηγή εσόδων, η πώληση δεδομένων των καταναλωτών, έχει γίνει πιο ακανθώδης, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιμετωπίζουν αγωγές, την άρνηση των πελατών να συναινέσουν και άλλα εμπόδια.

«Με τις ανησυχίες για την ασφάλεια των δεδομένων και την προστασία της ιδιωτικής ζωής, νομίζω ότι ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες επέλεξαν απλώς να το βάλουν στην άκρη για αργότερα», δήλωσε ο Seth Goldstein, στρατηγικός αναλυτής μετοχών στην Morningstar Research Services.

Πράγματι, οι ζοφερές προοπτικές για τις πωλήσεις δεδομένων των καταναλωτών έχουν καταστήσει τις αναβαθμίσεις επί πληρωμή και τις συνδρομητικές υπηρεσίες έναν πιο ελκυστικό τρόπο για να κερδίσουν χρήματα χρησιμοποιώντας συνδεδεμένα οχήματα.

Πέρυσι 30 μάρκες σε όλο τον κόσμο ξεκίνησαν για πρώτη φορά ενημερώσεις λογισμικού επί πληρωμή, συμπεριλαμβανομένων προηγμένων υπηρεσιών υποστήριξης οδηγού και αναβαθμίσεων απόδοσης, σύμφωνα με την S&P Global Mobility.

Η προσφορά ενημερώσεων επί πληρωμή δεν είναι φθηνή. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στις ψηφιακές υπηρεσίες και προσπαθούν να καταλάβουν τι λειτουργεί και τι όχι.

Η Volkswagen, για παράδειγμα, ανακοίνωσε τον Ιούνιο ότι επενδύει έως και πέντε δισεκατομμύρια δολάρια στη Rivian σε αντάλλαγμα για την πνευματική ιδιοκτησία του οχήματος που καθορίζεται από λογισμικό που έχει εξελίξει η νεοφυής εταιρεία.

Η Mercedes-Benz ξεκίνησε δωρεάν ψηφιακές υπηρεσίες στις ΗΠΑ για 10 χρόνια, καθώς ο κατασκευαστής θέλει να συγκεντρώσει δεδομένα χρήσης και πληροφορίες σχετικά με την αμερικανική αγορά, σύμφωνα με την S&P Global Mobility. Τώρα, η αυτοκινητοβιομηχανία προσφέρει συνδρομές επί πληρωμή, όπως απομακρυσμένη εκκίνηση κινητήρα για 35 δολάρια ετησίως.

Τον Μάρτιο, η BMW δήλωσε ότι οι δαπάνες της για R&D θα κορυφωθούν το 2024, εν μέρει ως αποτέλεσμα «ψηφιακών καινοτομιών στο αυτοκίνητο, όπως η συνδεσιμότητα, οι “στοίβες” λογισμικού και η αυτόνομη οδήγηση».

Τον Απρίλιο, η Tesla δήλωσε ότι θα δαπανήσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια για την εκπαίδευση και την εξαγωγή συμπερασμάτων AI, η οποία επιτρέπει την πιο προηγμένη τεχνολογία υποβοήθησης οδηγού της εταιρείας που προσφέρεται μέσω συνδρομής.

Βεβαίως, οι κατασκευαστές βλέπουν τα οφέλη από τα συνδεδεμένα οχήματα με λιγότερο ορατούς τρόπους – μεταξύ αυτών, η εξοικονόμηση κόστους, καθώς οι εταιρείες μπορούν να επικεντρωθούν στα πιο δημοφιλή χαρακτηριστικά και το ενοποίηση του εξοπλισμού οχημάτων. Επίσης οι νεότεροι οδηγοί μπορεί να είναι πιο δεκτικοί σε συνδρομές και ενημερώσεις επί πληρωμή.

«Όποιος το καταλάβει πρώτος, έχει την ευκαιρία να πουλήσει το λογισμικό σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες και αυτό θα μπορούσε να είναι ένα ενδιαφέρον είδος βοηθητικής ροής εσόδων», δήλωσε ο Goldstein της Morningstar.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να μάθουν πώς θα αντιδράσουν οι οδηγοί στην εξάλειψη χαρακτηριστικών που δεν χρησιμοποιούνται αρκετά. Θα πρέπει να αναλύσουν εάν οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για αναβαθμίσεις ασφαλείας λόγω των προφανών πλεονεκτημάτων ή εάν οι πελάτες θα εξεγερθούν με την προοπτική να πληρώσουν για τεχνολογία ασφάλειας που υπάρχει ήδη στα αυτοκίνητά τους.

Οι κατασκευαστές πρέπει να μάθουν πώς άλλες συνδρομές, όπως το Netflix, επηρεάζουν τους αγοραστές. Οι καταναλωτές έχουν κόπωση από τις συνδρομές ή είναι πιο πιθανό όσοι έχουν πολλές συνδρομές να δεχτούν το ίδιο μοντέλο για τα οχήματά τους; «Δεν ανταγωνίζεσαι μόνο ένα άλλο αυτοκίνητο», είπε ο Brinley. «Ανταγωνίζεσαι τα πάντα στο σπίτι αυτού του ατόμου».

Διαβάστε ακόμη

Κωστής Χατζηδάκης: Χωρίς τον 5ο πόλο θα υπήρχε κούρεμα καταθέσεων 1,6 δισ. ευρώ

Παρίσι 2024: Στα… αζήτητα παραμένουν χιλιάδες εισιτήρια – Αδειάζει η πόλη από τους ντόπιους

Ποια είναι τα φαβορί της λίστας των υποψήφιων αντιπροέδρων της Κάμαλα Χάρις

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version