Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας προσπαθούν να ενισχύσουν την παραγωγή στην Ευρώπη, καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει την αύξηση του τρέχοντος δασμού εισαγωγής 10% στις κινεζικές εισαγωγές οχημάτων σε τιμωρητικό επίπεδο. Ακολουθεί μια επισκόπηση των ευρωπαϊκών σχεδίων παραγωγής των κινεζικών εταιρειών:

BYD

Η BYD στοχεύει να ξεκινήσει την παραγωγή σε ένα νέο εργοστάσιο επιβατικών αυτοκινήτων στην Ουγγαρία πριν από το 2026, στο πλαίσιο του στόχου της να επιτύχει μερίδιο 5% στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το εργοστάσιο θα έχει ετήσια δυναμικότητα 150.000 μονάδων που θα μπορούσαν να διπλασιαστούν σε 300.000.

Chery

Η Chery δήλωσε ότι θα παράγει αυτοκίνητα από τη μάρκα Omoda στο πρώην εργοστάσιο της Nissan στη Βαρκελώνη σε κοινοπραξία με την ισπανική EV Motors. Η παραγωγή έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει φέτος.

Η Chery φέρεται επίσης να βρίσκεται σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση για να ανοίξει ένα δεύτερο ευρωπαϊκό εργοστάσιο. Η κυβέρνηση έχει προσφέρει στην Chery υπάρχοντα αχρησιμοποίητα εργοστάσια ως πιθανές εγκαταστάσεις παραγωγής και μια τοποθεσία στη νότια Ιταλία, όπου θα μπορούσε να κατασκευαστεί ένα νέο εργοστάσιο, σύμφωνα με αναφορές των ιταλικών μέσων ενημέρωσης.

Dongfeng
Η Dongfeng Motor βρίσκεται επίσης σε συνομιλίες με την ιταλική κυβέρνηση για να ανοίξει ένα εργοστάσιο για την κατασκευή περισσότερων από 100.000 οχημάτων ετησίως. Όπως δήλωσε στο Reuters ο Qian Xie, επικεφαλής των επιχειρήσεων στην Ευρώπη, οι Ιταλοί προσφέρουν στην Dongfeng κάποιες επιλογές για εγκαταστάσεις παραγωγής.

Leapmotor
Η Leapmotor, η οποία ανήκει κατά 21% στη Stellantis, εξετάζει επιλογές για την κατασκευή των αυτοκινήτων της σε ένα από τα ευρωπαϊκά εργοστάσια της Stellantis. Η παραγωγή του ηλεκτρικού μίνι αυτοκινήτου T03 της Leapmotor θα μπορούσε να ξεκινήσει αυτό το καλοκαίρι στο εργοστάσιο της Stellantis στο Tychy της Πολωνίας. Η Stellantis εξετάζει επίσης την κατασκευή έως και 150.000 ηλεκτρικών οχημάτων Leapmotor ετησίως στο εργοστάσιό της στο Mirafiori στο Τορίνο.

MG
Η μάρκα MG της SAIC δήλωσε ότι θα λάβει απόφαση για την ευρωπαϊκή παραγωγή εντός δύο έως τριών ετών και θα επιλέξει μια τοποθεσία με βάση το κόστος ενέργειας και εργασίας. Το Ηνωμένο Βασίλειο, η μεγαλύτερη αγορά της MG στην περιοχή, είναι μια από τις επικρατέστερες επιλογές.

Η SAIC κατέχει μέρος του εργοστασιακού συγκροτήματος στο Longbridge της Αγγλίας, που ανήκε προηγουμένως στην MG Rover, αν και οι χώροι συναρμολόγησης πωλήθηκαν το 2021. Η MG είναι η κορυφαία σε πωλήσεις κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, με όγκο 231.684 αυτοκινήτων πέρυσι, σύμφωνα με την Dataforce.

Διαβάστε ακόμη

ΣΕΒ – ΕΥ: Οι 12+1 προτάσεις για ακόμα πιο ισχυρή και ανταγωνιστική βιομηχανία

Η Σακελλαροπούλου με τον καπετάν Παναγιώτη Τσάκο στην Ουρουγουάη (pics)

ΑΑΔΕ: Στα €1,73 δισ. οι οφειλές στην Εφορία το πρώτο δίμηνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ